عمومی

شکایت توییتر علیه ایلان ماسک حقیقتی وحشیانه را فاش می کند هر رهبر باید بپذیرد

شکایت توییتر علیه ایلان ماسک حقیقتی وحشیانه را فاش می کند
هر رهبر باید بپذیرد

روز دوشنبه، ایلان ماسک نامه ای به توییتر ارسال کرد و به شرکت اطلاع داد که دیگر ۴۴ میلیارد دلار برای خرید آن هزینه نخواهد کرد زیرا تعداد زیادی ربات هرزنامه. البته، این یکی از دلایل اصلی است که او گفت در وهله اول توییتر را خریده بود اما اکنون به نظر می رسد نظرش تغییر کرده است.

در پاسخ، توییتر روز سه شنبه شکایتی را تنظیم کرد و گفت: “متأسفم شما نمی توانید فقط نظر خود را تغییر دهید، ما یک معامله داشتیم.” از نظر فنی، توییتر درست است. اساساً می خواهد ماسک به قول خود وفا کند. البته، تحقق این امر کاملاً به متقاعد کردن یک قاضی برای وادار کردن ماسک به انجام تعهداتش طبق توافق بستگی دارد.

استدلال توییتر بسیار ساده است. قبل از اینکه به اصل مطلب برسید، حتی لازم نیست خیلی از دعوا را بخوانید. دقیقاً در پاراگراف دوم وجود دارد:

در آوریل ۲۰۲۲، ایلان ماسک وارد یک الزام شد. توافقنامه ادغام با توییتر، قول داده است که بهترین تلاش خود را برای انجام این معامله به کار گیرد. اکنون، کمتر از سه ماه بعد، ماسک از انجام تعهدات خود در قبال توییتر و سهامدارانش امتناع می ورزد زیرا قراردادی که امضا کرده است دیگر در خدمت منافع شخصی او نیست.

وکلای ماسک، از سوی دیگر، گفته‌اند که او موجه است که از آن عقب‌نشینی کند زیرا توییتر از اجابت درخواست‌های او برای اطلاعات در مورد هرزنامه‌ها و ربات‌ها خودداری کرده است – ادعایی که شرکت آن را رد می‌کند. در عوض، توییتر می‌گوید، ماسک با یک مورد جدی پشیمانی خریدار با توجه به کاهش چشمگیر قیمت سهام تسلا و به طور کلی اقتصاد مواجه است: 

پس از امضای قرارداد ادغام، بازار سقوط کرد. همانطور که وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد، ارزش سهام ماسک در تسلا، لنگر ثروت شخصی او، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

پس ماسک می خواهد بیرون برود. ماسک به جای تحمل هزینه رکود بازار، همانطور که توافقنامه ادغام ایجاب می کند، می خواهد آن را به سهامداران توییتر منتقل کند.

به نظر کاملا واضح است که دلیل تغییر نظر ماسک به همین دلیل است. ثروت شخصی او کاهش یافته است و این معامله را بسیار گرانتر کرده است. همچنین، هیچ یک از دلایل دیگری که او می‌گوید عقب نشینی می‌کند، حداقل بر اساس توییتر درست نیست. به نظر می‌رسد که او فکر نمی‌کند قراردادها و قول‌ها آنقدر مهم هستند.

من وکیل نیستم، اما گمان می‌کنم قاضی احتمالاً با این تصور مخالف است. آیا عواقبی برای ماسک خواهد داشت؟ من نمی دانم. این یک سوال پیچیده است و بستگی زیادی به این دارد که توییتر تا چه حد مایل است برای فروش اجباری به خریدار که به وضوح علاقه ای ندارد پیش برود، یا اینکه یک قاضی ممکن است تصمیم بگیرد در مورد آشفتگی در یک دادگاه چه تصمیمی بگیرد.

به طور کلی، ماسک از آن دسته افرادی به نظر نمی رسد که اغلب پاسخگو هستند. مسئله این است که حتی اگر قاضی او را مجبور به خرید توییتر نکند، به این معنی نیست که عواقبی در پی نخواهد داشت. ممکن است در ظاهر شبیه آن نباشد، اما مطمئناً از نظر اعتبار ماسک پیامدهای واقعی وجود دارد.

ممکن است چندان مهم به نظر نرسد. به هر حال، ماسک ثروتمندترین فرد جهان است، چیزی که از نظر اعتبار کمبود دارد، می تواند آن را با پول جبران کند، درست است؟ به جز، ماسک مدیرعامل یک شرکت عمومی – تسلا است. و اعتبار ماسک اعتبار تسلا است.

مثلاً افرادی هستند که تسلا را نمی‌خرند، زیرا از مزخرفات ماسک یا درام خوششان نمی‌آید. مهمتر از آن، افرادی هستند که برای تسلا یا اسپیس ایکس کار نمی کنند زیرا نمی خواهند در جایی کار کنند که نتوانند به رهبر اعتماد کنند.

همچنین، کاملاً غیرقابل پیش‌بینی نیست که روزی ماسک بخواهد یک شرکت معتبر دیگر را به طور واقعی بخرد، و این ممکن است شرکتی باشد. ممکن است بگوید “متأسفیم، ما دفعه قبل دیدیم که چه اتفاقی افتاد و فکر نمی کنیم به نفع سهامداران ما باشد که فقط قیمت سهام ما را هدر بدهیم و بعد از آن خارج شویم.”

به همین دلیل است که این حقیقتی بسیار وحشیانه است که هر رهبر باید آن را بپذیرد: حرف شما مهم است. به راحتی می توان فکر کرد که شکستن قول خوب است، بالاخره اگر شما رئیس باشید، چه کسی شما را مسئول خواهد کرد؟ مسئله این است که اینطوری کار نمی کند. شما مسئول انجام کاری هستید که گفته اید انجام خواهید داد، حتی اگر این کار دیگر در خدمت منافع شخصی شما نباشد.

گاهی اوقات این کار را انجام نمی دهد. به نظر کار بزرگی نیست، اما این است–حرف شما مهم است. وقتی قول می دهید مهم است. وقتی می گویید کاری را انجام خواهید داد، مهم است. مهم است حتی زمانی که فکر می کنید این یک چیز کوچک است که هیچ کس اهمیت نمی دهد. حتی زمانی که فکر می کنید “فقط شوخی می کردید” هم مهم است.

رهبری همه چیز در مورد نفوذ است، و نفوذ همه چیز در مورد اعتماد است. وقتی آنها را از دست دادید، رهبری کردن بسیار سخت است – و این اصلاً شوخی نیست.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی