عمومی

این 10 تصور غلط در مورد نفوذ شما را نگه می دارد بازگشت

این ۱۰ تصور غلط در مورد نفوذ شما را نگه می دارد
بازگشت

روزی روزگاری، در یک روز فرخنده در تاریخ، شما تأثیرگذار به دنیا آمدید. در واقع، نفوذ تنها وسیله بقای شما بود. شما هیچ دندان یا چنگالی تیز نداشتید که از شما محافظت کند. نمی توانستی فرار کنی یا خودت را استتار کنی. هنوز آنقدر باهوش به نظر نمی رسید، اما توانایی ذاتی برای بیان خواسته های خود، ارتباط با انسان های دیگر و متقاعد کردن آنها برای مراقبت از شما داشتید. کاری که سالها روز و شب (بی خواب) انجام دادند.

وقتی صحبت کردن را یاد گرفتید، خود را دقیق‌تر بیان کردید و از کلمات خود برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کردید. شما به مردم گفتید که چه می خواهید و چه چیزی مطلقاً نمی خواهید. شما به سرعت یاد گرفتید که زندگی می تواند قابل مذاکره باشد و شروع به درخواست زمان های بعدی خواب، تلویزیون بیشتر، غذاهای مورد علاقه خود کردید. تو مثل یک تاجر فرش کوچک در بازار مراکش بودی. اعمال نفوذ به اندازه تنفس خودکار بود. شما از نظر بدنی نیز قوی‌تر می‌شدید، اما بزرگترین قدرت شما این بود که مردم را متقاعد کنید تا در مورد ایده‌های عالی شما اقدام کنند.

نفوذ بین فردی مزیت انسانی ماست که در DNA ما منتقل شده است. این چیزی است که به گونه های ما اجازه می دهد تا با هم متحد شوند، با هم کار کنند و جهان را بپوشانند. این مزیت ما در دنیای دیجیتالی فزاینده باقی خواهد ماند، تا زمانی که افراد مسئول هستند. موفقیتی را که در حال حاضر به دست آورده اید به شما بخشیده است، و این مسیری است برای آنچه که هنوز امیدوارید انجام دهید. این عشقی است که در این زندگی به اشتراک خواهید گذاشت و میراثی است که پس از مرگ از خود به جا خواهید گذاشت.

اما همه چیز به این سادگی نیست، درست است؟ حتی اگر می‌دانید که همه اینها درست است، اما با بزرگ شدن شما نفوذ پیچیده‌تر شد. در حالی که حوزه نفوذ دوران کودکی شما در حال گسترش بود، به شما یاد می دادند که مطیع باشید و خوب بازی کنید. برای رعایت هنجارها، قوانین، والدین و معلمان. شما از “رئیس” یا خواستار بودن دلسرد شده اید. به شما آموخته اند که سخت کار کنید تا شایسته باشید، نوبت خود را صبر کنید، موج ایجاد نکنید، فضای زیادی را اشغال نکنید. حمایت از افراد دیگر خوب بود، اما انجام آن برای خود فاخر بود. تأثیری که زمانی از آن لذت می بردید دیگر چندان طبیعی نبود و احساسات متفاوتی در مورد آن داشتید.

وقتی از مردم پرسیده می‌شود که آیا مایلند تأثیرگذارتر باشند، می‌گویند بله، زیرا نفوذ قدرت است. تاثیرگذار بودن به ما توانایی ایجاد تغییر، هدایت منابع و حرکت قلب و ذهن را می دهد. مانند جاذبه عمل می کند و ما را با هم به روابط می کشاند. راهی به سوی خوشبختی؛ به رفاهی که معنادار، بادوام و مسری است.

Influence Is your Superpower - این 10 تصور غلط در مورد نفوذ شما را نگه می دارد
بازگشت

وقتی به کسی تبدیل می‌شوید که مردم می‌خواهند به او بله بگویند، پاداش زیادی دریافت می‌کنید. پول ممکن است اولویت اصلی شما نباشد، اما به شما کمک می کند تا کارهای دیگر را انجام دهید و می تواند معیاری برای نفوذ باشد. تصادفی نیست که مشاغل متکی به نفوذ بین فردی به خوبی جبران می شوند. فروشندگان برتر بیشتر از مدیران عامل خود درآمد کسب می کنند، لابی ها بیشتر از سیاستمدارانی که بر آنها تأثیر می گذارند درآمد دارند. تأثیرگذارتر شدن مزایای ملموس دیگری نیز دارد – پزشکانی که ارتباط بهتری برقرار می کنند بدون در نظر گرفتن نتایج بیماران، احتمال کمتری دارد که به دلیل قصور مورد شکایت قرار گیرند، و مدیران اجرایی که برای برقراری ارتباط آموزش دیده اند، به عنوان رهبران بهتر رتبه بندی می شوند.

من متوجه شدم که افراد مهربان به خصوص تمایلی به تأثیرگذاری بر دیگران ندارند زیرا نمی‌خواهند کسی را تحت تأثیر قرار دهند، و افراد باهوش به احتمال زیاد روش تأثیرگذاری را به اشتباه درک می‌کنند. بنابراین اگر فردی مهربان و باهوش هستید، مسئولیتی مضاعف دارید که شما را از تاثیرگذاری تا جایی که می‌توانید باز می‌دارد. اما همانطور که دیدگاه خود را تغییر می دهید و ابزارهای جدید را تمرین می کنید، متوجه خواهید شد که برخی از این موانع از بین می روند.

در اینجا ۱۰ تصور نادرست وجود دارد که بررسی خواهیم کرد:

۱٫ پوشی = تأثیرگذار.

در واقع، برعکس این موضوع صادق است. تأثیرگذار بودن مستلزم تأثیر پذیر بودن است. و آرام کردن مردم نه گفتن، آنها را متمایل به بله گفتن می کند.

۲٫ اگر حقایق را درک کنند، تصمیم درستی خواهند گرفت.

از آنجایی که ذهن آنطور که ما فکر می کنیم کار نمی کند، حقایق بسیار کمتر از آنچه ما فکر می کنیم متقاعد کننده هستند.

۳٫ مردم بر اساس ارزش ها و تصمیمات آگاهانه خود عمل می کنند.

همه ما می‌خواهیمبر اساس ارزش‌ها و تصمیمات آگاهانه‌مان عمل می‌کنیم، اما شکاف بین نیات و رفتار ما بسیار زیاد است. پرتگاه تغییر نظر یک نفر لزوماً به این معنی نیست که شما تأثیرگذاری بر رفتار آنها (که هدف است).

۴٫ تأثیرگذار شدن مستلزم متقاعد کردن کافران و خم کردن افراد مقاوم به اراده شماست.

نه، موفقیت ایده عالی شما به متحدان مشتاق بستگی دارد. تلاش شما برای یافتن، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در آنها بسیار فراتر از تلاش شما برای غلبه بر مقاومت مردم خواهد بود.

۵٫ مذاکره یک نبرد است.

هر چه بیشتر مذاکره کننده باتجربه، احتمال مشارکت آنها بیشتر است—که باعث موفقیت بیشتر آنها می شود.

۶٫ درخواست بیشتر باعث می شود مردم کمتر شما را دوست داشته باشند.

اینکه آنها چه احساسی نسبت به شما دارند بیشتر به چگونه درخواست شما بستگی دارد تا چقدرطلبی که می خواهید. و هنگامی که هر دو طرف (از جمله شما) از نحوه انجام کارها راضی هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که این کار را انجام دهند.

۷٫ با نفوذترین افراد می توانند هر کسی را به انجام هر کاری وادار کنند.

این روش کار نمی کند، که هم برای آنها و هم برای شما خوب است.

۸٫ شما قاضی خوبی برای شخصیت هستید و می توانید یک کلاهبردار را یک مایل دورتر ببینید.

متأسفانه، همه ما در تشخیص دروغ بسیار بد هستیم. اما من چند پرچم قرمز را به شما نشان خواهم داد که باید مراقب آنها باشید تا بتوانید از خود و دیگران در برابر افرادی که از نفوذ برای آسیب رساندن به شما استفاده می کنند محافظت کنید.

۹٫ مردم به افرادی مثل شما گوش نمی دهند.

ممکن است صدایی به شما بگوید که توجه دیگران را جلب کنید، باید برونگراتر، یا مسن تر، یا جوان تر، یا جذاب تر، تحصیلات بهتر، با تجربه تر، نژاد مناسب یا زبان مادری باشید. در این کتاب، شما یاد خواهید گرفت که صحبت کنید تا دیگران گوش کنند – و گوش کنید تا آنها صحبت کنند.

۱۰٫ شما لیاقت داشتن قدرت، پول، یا عشق – یا هر چیزی را که پنهانی آرزو دارید، ندارید.

نفوذ نه به سوی کسانی که لایق آن هستند، بلکه به سوی کسانی که آن را درک کرده و اجرا می کنند، جریان می یابد. و به زودی، آن شما خواهید بود.

_______

خواندن این کتاب باعث می‌شود در مورد تأثیرگذاری اطلاعات بیشتری کسب کنید، اما این واقعاً حکمت و تأثیری است که ما به دنبال آن هستیم. افراد آگاه در مسابقات چیزهای بی اهمیت برنده می شوند. افراد عاقل با ذهن باز و شک سالم گوش می دهند و می پرسند: “چگونه می توان من این ایده را بهبود بخشیم؟» و “چه کسی دیگر باید این را بداند؟” این روحیه ای است که من از شما دعوت می کنم با این کتاب درگیر شوید.

این رویکرد برای تأثیرگذاری در مورد اتصال به قدرت‌های متقاعدسازی است که با آنها متولد شده‌اید و تقویت آن‌ها به منظور بهتر کردن زندگی برای همه، از شما شروع می‌شود. این علم موشکی نیست، اما یک علم است. همچنین یک داستان عاشقانه است.

برگرفته از نفوذ ابرقدرت شماست حق نشر © ۲۰۲۲ توسط Zoe Chance. مورد استفاده با اجازه Random House Group، اثری از Random House، بخشی از Penguin Random House LLC، نیویورک. تمامی حقوق محفوظ است. هیچ بخشی از این گزیده بدون اجازه کتبی ناشر قابل تکثیر یا تجدید چاپ نیست. عکس @deea.olteanu/Twenty20

Zoe Chance 100x100 - این 10 تصور غلط در مورد نفوذ شما را نگه می دارد
بازگشت

Zoe Chance در مدرسه مدیریت ییل، تأثیرگذاری و متقاعدسازی را آموزش می‌دهد. تحقیقات او در مجلات برتر دانشگاهی مانند Proceedings of the National Academy of Science و Psychological Science منتشر شده است و تحت پوشش Harvard Business Review، ، BBC، Time، Forbes، The Wall Street Journal، The Washington Post، و نیویورک تایمز. Thinkers50 زوئی را یکی از برترین متفکران مدیریتی نوظهور در جهان معرفی کرد. چارچوب او برای تغییر رفتار، پایه و اساس برنامه غذایی گوگل است که به ۷۰۰۰۰ کارمند کمک می کند هر روز انتخاب های سالم تری داشته باشند. قبل از آمدن به ییل، دکترای بازاریابی را در هاروارد گرفت، در مشاغل فروش مانند در زدایی و بازاریابی تلفنی کار کرد و بخش ۲۰۰ میلیون دلاری برند باربی را در Mattel مدیریت کرد. سخنرانی TEDx او، 

“>

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی