عمومی

چرا ربات‌های تحویل‌دهنده می‌توانند ماشین‌های بدون راننده را در آنجا رها کنند؟ گرد و خاک

چرا ربات‌های تحویل‌دهنده می‌توانند ماشین‌های بدون راننده را در آنجا رها کنند؟
گرد و خاک

ربات‌های تحویل‌دهنده در مسیر سریع به جریان اصلی هستند.

شرکت‌هایی از جمله Uber، دومینو، و Grubhub در حال حاضر در حال آزمایش این فناوری هستند، در حالی که استارتاپ هوش مصنوعی Starship دارای تحویل ربات‌ها زیپ پردیس‌های دانشگاهی در سراسر ایالات متحده، مزیت بالقوه برای صاحبان مشاغل با فروشگاه‌ها یا رستوران‌های آجری که می‌توانند تولید کنند. تحویل محلی کالاها بدون استخدام یک نفر تحویل دهنده است عظیم. تصور کنید که صاحب یک فروشگاه سخت افزاری هستید و شخصی تماس می گیرد تا بپرسد آیا محصول خاصی دارید یا خیر. شما می‌توانید به سادگی کالا را در یک ربات تحویل‌دهنده قرار دهید و آن را در مسیری شاد ارسال کنید.

تحویل خودکار از طریق خودروهای خودران، از سوی دیگر، به احتمال زیاد دورتر است. توسعه این فناوری فرآیندی کند بوده است، زیرا ماشین‌ها همچنان توسعه‌دهندگان را با تصادفات، توقف‌های ناگهانی و سایر رویدادهای پیش‌بینی نشده در جاده‌ها آزار می‌دهند. به گفته علی کاشانی، موسس شرکت رباتیک تحویل Serve، که از بخش تحویل مستقل Postmates در سال ۲۰۲۱ جدا شد.

کاشانی می‌گوید: «تصور کنید که یک خودروی خودران هستید و دوربین‌ها و حسگرهای شما ثبت می‌کنند که چیزی در مقابل شماست. ممکن است نتوانید تشخیص دهید که سایه است یا یک شی واقعی». “شما لحظاتی دارید که بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید: ادامه دهید یا متوقف شوید. هر دو گزینه یک خطر بزرگ ایمنی هستند.” Serve ربات‌هایی به شکل سبد خرید می‌سازد که غذا را در محیط‌های شهری با سفر در امتداد پیاده‌رو به جای جاده تحویل می‌دهند. در حال حاضر، ربات‌ها توسط برندهایی از جمله Uber Eats و ۷-Eleven در حال آزمایش هستند.

در حالی که A.I. آنقدر پیشرفت نکرده است که خطری برای رانندگان نداشته باشد، این فناوری همیشه در حال پیشرفت است. در ژوئیه ۲۰۲۲، گروهی از محققان در برنامه Deepmind گوگل یک مطالعهمنتشر کردند. با بیان اینکه آنها یک A.I توسعه داده اند. با درک پایه ای از فیزیک، مشابه تصور نوزاد انسان از گرانش، ماندگاری جسم و اینرسی جهت. به گفته کاشانی، این نوع تحقیقات احتمالاً مشکل خودروهای خودران را حل می کند، اما ممکن است چندین دهه طول بکشد.

کاشانی به جای انتظار برای بهبود فناوری، به کارآفرینان و صاحبان مشاغل به دنبال راه حل هایی باشند که در آن A.I. یک کاربرد تعریف شده و یک مزیت فوری دارد — که در آن دشواری کار برابر یا کمتر از توانایی های الگوریتم است.

کاشانی می‌گوید: «ما برای جاده آماده نیستیم، اما وقتی ربات‌ها را در پیاده‌رو قرار می‌دهیم، مشکل به راحتی حل می‌شود. عوامل اصلی که باعث می‌شود ربات‌های پیاده‌رو به میزان قابل‌توجهی نسبت به ماشین‌ها خطر کمتری داشته باشند این است که کوچک‌تر، سبک‌تر و کندتر هستند، بنابراین خطر آسیب‌دیدگی آن‌ها حتی در صورت بروز اشتباه بسیار کم است. ربات‌های پیاده‌رو همچنین می‌توانند در صورت نیاز به زمان اضافی برای پردازش، برای لحظه‌ای توقف کنند، خودروهای لوکس این قابلیت را ندارند.

۲ از خودروهایی است که در شعاع سه مایلی از خانه‌های خود سفرهای خرید انجام می‌دهند. روبات های پیاده رو انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند، به طوری که ربات های Serve 85 درصد انرژی کمتری نسبت به یک ماشین دو تنی مصرف می کنند.

وجود دارد. برخی از بخش‌های تحویل را تجربه می‌کنند که ربات‌های پیاده‌رو به سادگی نمی‌توانند آن‌ها را تکرار کنند، مانند ورود به یک آپارتمان و بالا رفتن از پله‌ها، اما کاشانی معتقد است که اگر مجبور نباشند به راننده انعام بدهند، مردم مشتاق‌تر برای فرار از طبقه پایین خواهند بود. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید ماشینی را برای تحویل یک بوریتو بفرستید، اما وسایل نقلیه خودران کوچکتر در حال برداشتن گام هایی هستند که انتظار می رود نوآوری بسیار مورد نیاز را برای صاحبان مشاغل به ارمغان بیاورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی