عمومیمقالات

4 راه برای بخشش واقعی و فراموش کردن

۴ راه برای بخشش واقعی و فراموش کردن

«ضعیف‌ها هرگز نمی‌توانند ببخشند. مهاتما گاندی می‌نویسد: «بخشش ویژگی افراد قوی است. احتمالاً به این دلیل که بخشش کار سختی است، به خصوص زمانی که برخی از اعمال شایسته بخشش به نظر نمی رسند. اما کار دشوار برای بخشیدن و فراموش کردن ارزشش را دارد: تحقیقات نشان داده است که بخشش، در کنار سایر فواید، می‌تواند بهزیستی روانی و روانشناختی و کاهش پارانویا ناشی از تجربیات منفی بین فردی.

بخشیدن حتی می‌تواند درجاتی از آرامش ذهنی را برای بخشنده ایجاد کند. چگونه؟ زیرا بخشش این نیست که دیگران را نسبت به تخلفات خود احساس بهتری داشته باشند. این در مورد سبک کردن باری است که تخلفات آنها بر دوش شما گذاشته است. و این اثر روشن کننده فقط استعاری نیست.

یک مطالعه در تحقیقات در حال انجام فیلیپ دی بریگارد، دانشیار دانشگاه دوک، از شرکت کنندگان خواست “رویدادی را که در آن شخص دیگری در ۱۰ سال گذشته از نظر روحی یا جسمی به آنها آسیب رسانده است را به خاطر بیاورند.” پس از این، شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو دسته تقسیم شدند – بخشش یا نبخشیدن. نتایج نشان داد که در حالی که هیچ یک از دو گروه «در جزئیات فیزیکی یا عاطفی اشتباهات گذشته تفاوتی نداشتند، اما آنهایی که در گروه بخشش بودند، تمایل داشتند خاطرات را با شدت کمتری تجربه کنند و کمتر در مورد آن رویدادها نشخوار می‌کردند». یک کارآزمایی اضافی نشان داد که، هنگام بررسی تأثیر خاطرات آسیب‌زا، کسانی که خطاکار را بخشیده‌اند، کمتر احتمال دارد این تجربه را به عنوان «مرکز هویت خود» در نظر بگیرند یا اجازه دهند که بر زندگی آنها تأثیر بگذارد.

چگونه ببخشیم و فراموش کنیم

بنابراین آماده اید که سبک شوید؟ رابرت انرایت در کتاب مهم خود بخشش یک انتخاب است ، دکترا، یکی از بنیانگذاران موسسه بین المللی بخشش و استاد دانشگاه از ویسکانسین-مدیسون، فرایند بخشش را به چهار مرحله تقسیم می‌کند:

۱٫ کشف کنید.

در مورد عصبانیت و آسیب خود با خود صادق باشید و آسیب کاملی که بی عدالتی در زندگی شما ایجاد کرده است را ارزیابی کنید. اگر یکی از والدین باعث شد که شما در بزرگ شدن احساس ناکافی بودن کنید، عزت نفس شما هنوز در رنج است؟ آیا به دنبال عشق و تایید از راه های ناسالم هستید؟

۲٫ تصمیم بگیرید که ببخشید و فراموش کنید.

شما باید آگاهانه تصمیم بگیرید که “مجروحان” خود را ببخشید، همانطور که انرایت آنها را می نامد، و از هرگونه رفتار انتقام جویانه خود دست بردارید. برای مثال، اگر زمانی یک همکار ایده‌ای را دزدید و از آن زمان اعتبار پروژه‌های دیگر را از او سلب کرده‌اید، وقت آن است که تاکتیک خود را تغییر دهید. منفی‌گرایی و عصبانیتی که به آنها می‌چسبید هیچ فایده‌ای برای شما ندارد انرایت می گوید در دراز مدت.

۳٫ کار کنید.

درک و همدردی با کسی که به شما صدمه زده است به تلاش نیاز دارد. انرایت پیشنهاد می کند چند سوال از خود بپرسید: زندگی برای این شخص در دوران رشد چگونه بود؟ چه زخم های روانی ممکن است در حال پرستاری باشند؟ زمانی که فرد به شما توهین کرد، چه فشار یا استرس اضافی را تجربه کرد؟ سپس به یک هدیه کوچک فکر کنید که می توانید ارائه دهید این فرد. دفعه بعد که با آنها هستید ممکن است یک لبخند، یک دست دادن، یک تماس تلفنی پاسخ داده شده یا فقط تحمل بیشتر باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که بخشش و آشتی یکسان نیستند. اگر در یک رابطه توهین آمیز از هر نوعی بوده یا هستید، برای مثال، بخشش می تواند و باید از راه دور بیاید.

۴٫ کشف کنید.

انرایت تشویق می‌کند در آنچه انجام داده‌اید معنا و هدف پیدا کنید. چگونه می توانید به دیگرانی که ممکن است آسیب ببینند کمک کنید؟ برای مثال، اگر قربانی تعصب نژادی شده اید، ممکن است تصمیم بگیرید که در زمینه حقوق مدنی فعال تر شوید. انرایت می‌گوید در تسکین احساسی رها کردن، ممکن است «پارادوکس بخشش» را کشف کنید: همانطور که به دیگران هدایای رحمت، سخاوت و عشق اخلاقی می‌دهیم، خودمان شفا می‌گیریم.

این مقاله در ابتدا در فوریه ۲۰۱۷ مجله SUCCESS و به روز شده است. عکس از loreanto/Shutterstock

0debe61b9db7e417b2dd387317942813?s=150&d=mp&r=g - 4 راه برای بخشش واقعی و فراموش کردن

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی