عمومیمقالات

زنان پیشرو در فناوری: مدیر اجرایی نانسی وانگ غیرانتفاعی آینده نگر

زنان پیشرو در فناوری: مدیر اجرایی نانسی وانگ
غیرانتفاعی آینده نگر

نانسی وانگ آماده تغییر جهان است. به عنوان مدیر و مدیر کل، این ۳۳ ساله جوانترین فردی است که در سطح اجرایی حفاظت از داده های خدمات وب آمازون (AWS) خدمت می کند. این آمریکایی چینی الاصل در اجرای روان AWS که پلتفرم‌های محاسبات ابری درخواستی در سراسر جهان را فراهم می‌کند، جدایی‌ناپذیر است.

وانگ یک مهندس آموزش‌دیده در دانشگاه پنسیلوانیا، یک مسیر شغلی شهاب‌سنگ داشته است که او را به همراه داشته است. قبل از اینکه او را در AWS بفرستید، با دولت فدرال ایالات متحده، Deloitte، Google و Rubrik مناصب شود. او همچنین در سال ۲۰۱۶، یک سازمان عضویت غیرانتفاعی را تأسیس کرد، به نام Advancing Women in Tech، که “به مشاغل تسریع می بخشد و به تنوع توجه می کند. شکاف در رهبری». سازمانی که او اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره آن خدمت می کند، تا به امروز از طریق آموزش و مواد آموزشی که از طریق Coursera ارائه می شود به بیش از ۴۰۰۰۰ نفر کمک کرده است.

ما از وانگ در مورد رهبری در بخش فناوری و چگونگی پیشرفت او پرسیدیم. مسیر موفقیت.

این مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

بیایید با این که صنعت به نظر می رسد شروع کنیم—در مورد نقش زنان چه احساسی دارید؟

نانسی وانگ: صنعت فناوری به طور متوسط ​​۱۵ تا ۲۰ درصد زنان در نقش های فنی دارد. من فقط نگاهی به آمار تنوع تیمم انداختم و میانگین ما حداقل سه برابر آن است. بنابراین، من واقعاً به دیدن آن افتخار می کنم. اگر زنی در مقام رهبری دارید، او می تواند تصمیماتی بگیرد که منجر به این نسل از تغییرات و به صورت افقی در بین تیم ها تکرار می شود. واقعاً اینجاست که می‌خواهید چند برابر نیروی تغییر را ببینید.

و قبل از دوران حرفه ای خود، در دوران رشد، آیا احساس برابری جنسیتی داشتید؟

NW: پدر و مادر من، بودن دانشگاهیان تحصیل کرده، دختر و پسر را یکسان می دیدند. بنابراین شما با آنها یکسان رفتار می کنید. و با من هم همین رفتار شد. پدرم، مهندس، عاشق تعمیر ماشین ها است، بنابراین من درست در کنار او ماشین ها را تعمیر کردم. من در سنین پایین با او به ماهیگیری رفتم. بسیاری از مردم می گفتند: «می دانی نانسی یک دختر است، درست است؟ چرا برایش عروسک و این چیزها نمی‌خری؟» و پدرم می‌گفت: «نه، من می‌خواهم او مهندس شود.»

بنابراین من به جای آن یک دستگاه میکروسکوپ گرفتم و یاد گرفتم که درباره اینکه چرا همه چیز به همین شکل است یا چرا کار می‌کند سؤال بپرسم. روشی که آنها انجام می دهند. می توانید آن را فعالیت جنسیتی غیرکلیشه ای بنامید که من در دوران رشد انجام دادم. من حتی آنها را “چیزهای غیر دخترانه” نامیدم. اما این مفهوم، در پایان روز، در واقع همان چیزی است که من می خواهم از آن عبور کنم. ما نباید نقش ها را بر اساس جنسیت یا ویژگی های دیگر جدا کنیم. اگر علاقه مند به درک نحوه عملکرد کارها به روش خاصی هستید، باید به شما فرصت داده شود تا آن را یاد بگیرید.

در مورد فرصت‌های مربیگری چطور؟ آیا اوایل آن را داشتید؟

NW: در Google، به یاد دارم که به دنبال رهبرانی که می توانستم به آنها نگاه کنم، که احساس می کردم با من یکی هستند- زنان و زنان آسیای شرقی، اما صادقانه بگویم، زنان به طور کلی. و آنها آنجا نبودند. من چند مدیر مهندسی واقعا عالی یا کارگردان محصول داشتم که مردانه بودند و علاقه فعالی به حرفه من داشتند. اما من واقعاً آرزوی آن ارتباط زن به زن را داشتم.

Advancing Women in Tech، سازمان غیرانتفاعی که شما تأسیس کردید، این ارتباط بالقوه را برای زنان فراهم می کند. چگونه شروع شد؟

NW: واقعاً از سطح عمومی شروع شد. من فقط شام را در سانفرانسیسکو جمع کردم. ما در مورد اینکه چگونه به یکدیگر کمک کنیم، چگونه از نردبان شغلی بالا برویم و چگونه از خود دفاع کنیم بحث خواهیم کرد. و این نیرو شروع به تبدیل شدن به “شام، بعلاوه یک” کرد. بنابراین، هر کسی یک رهبر محصولی را که واقعاً آن را تحسین می کند در سازمان خود می آورد. و در اتاق نشیمن آپارتمان بسیار کوچک من در سانفرانسیسکو، به این فکر کردیم که چگونه دسترسی و حق دانش و مهارت و حتی یک کارگاه آموزشی عملی را گسترش دهیم. ما اولین کارگاه خود را در دفتر DocuSign، یکی از اولین حامیان مالی ما برگزار کردیم – مدیر ارشد فناوری سابق آنها، ران هیرسون، یکی از سرسخت ترین حامیان ما است. شروع آن بود.

سپس، در سال ۲۰۱۶، کارگاه‌هایی را در سراسر جهان شروع کردیم: در برلین، در پاریس، در لندن، در هند و حتی در مناطقی در تایوان. آنچه به عنوان یک جنبش اجتماعی آغاز شد، جهانی شده است. من فکر می‌کنم در این مرحله، ۴۰۰۰۰ زن مختلف و سایر گروه‌هایی که نمایندگی کمتری دارند، از پیشنهادات ما بهره‌مند شده‌اند.

از جایی که شروع کردی خیلی فاصله دارد. وقتی به گذشته نگاه می کنید چه احساسی دارید؟

NW: خانواده من زمانی که من ۶ ساله بودم از چین به ایالات متحده آمدند. پدرم فوق دکترا بود، که خوب نیست. – نقش جبران شده در دانشگاه، کسب دکترای خود. در مهندسی علوم مواد در کرنل. تمام خانواده من – پدر، مادر، خواهرم و خودم – همه با حقوق کمتر از ۲۰۰۰۰ دلار در سال زندگی می کردند. این عدد باعث می شود که هر ماه کارهای بسیار خلاقانه ای انجام دهید تا از پس آن بر بیایید. من واقعاً از این تجربه، از حس اخلاق کاری و همچنین انگیزه درک موقعیتی که والدینم در آن بودند، قدردانی می کنم. این به شما انگیزه می دهد که سخت کار کنید. این واقعاً حس درست کردن لیموناد با لیمو است.

این مقاله در ابتدا در سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد مجله SUCCESS. عکس از ©Elisa Cicinelli Photography.

jenny peters 150x150 - زنان پیشرو در فناوری: مدیر اجرایی نانسی وانگ
غیرانتفاعی آینده نگر

جنی پیترز یک روزنامه‌نگار آزاد باتجربه و کودک موزه است – پدرش متصدی موزه اسمیتسونیان بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی