عمومی

چگونه فرسودگی شغلی مغز شما را تغییر می دهد (اینطور نیست بسیار)

چگونه فرسودگی شغلی مغز شما را تغییر می دهد (اینطور نیست
بسیار)

وقتی یک کارآفرین پرمشغله هستید، به راحتی می توانید خودتان را متقاعد کنید که فقط باید از آن عبور کنید فرسودگی شغلی. با اتکای مردم به شما و حل مشکلات بی‌پایان، بسیاری از صاحبان کسب‌وکار احساس می‌کنند زمان یا فضای کافی برای برداشتن یک قدم به عقب و برخورد با افزایش استرس و خستگی. مطمئناً، یک تعطیلات طولانی یا یک برنامه با شدت کمتر خوب خواهد بود، اما باید تا زمانی که به طرز جادویی کمتر استرس زا در آینده وجود دارد، صبر کرد.

اگر آشنا به نظر می رسد، یک سری تحقیقات مغزی وجود دارد که می خواهم به شما نشان دهم.

پرتره ای از مغز سوخته 

ما تمایل داریم فرسودگی شغلی را یک وضعیت عاطفی یا روانی بدانیم و مطمئناً تأثیرات عاطفی و ذهنی دارد. اما هر چیزی که احساس می‌کنید یا فکر می‌کنید از مغز شما نشأت می‌گیرد، بنابراین نوسانات خلقی، تفکر مه‌آلود، یا خلق و خوی سریع، همه در عملکرد فیزیکی مغز در جایی منعکس می‌شوند. تحقیقات نشان می دهد که وقتی صحبت از فرسودگی شغلی به میان می آید، این تغییرات مغزی جزئی هستند.

تحقیق اخیر در سوئد، ۴۰ فرد مورد مطالعه را مقایسه کرد که همگی بیش از ۶۰ ساعت در هفته برای چندین سال کار کرد و تشخیص رسمی فرسودگی شغلی دریافت کرد. با یک گروه کنترل همسان از افراد با مشخصات دموگرافیک یکسان که از فرسودگی شغلی رنج نمی بردند.

تست نشان داد که داوطلبان فرسوده در کنترل یا سرکوب احساسات منفی بسیار بدتر بودند. این تعجبی نداشت. واکنش بیش از حد و تمایل به منفی گرایی از علائم کلاسیک فرسودگی شغلی هستند. آنچه ممکن است تعجب آورتر باشد این است که محققان هنگام انجام اسکن مغزی از دو گروه مشاهده کردند.

“دو گروه تفاوت های کلیدی را در آمیگدال نشان دادند — ساختار مغزی که در واکنش های عاطفی حیاتی است. شرکت‌کنندگان در گروه فرسودگی شغلی آمیگدال نسبتاً بزرگ‌تری داشتند و همچنین به نظر می‌رسید که ارتباطات ضعیف‌تری بین آمیگدال و نواحی مغز مرتبط با پریشانی عاطفی، به‌ویژه قشر سینگولات قدامی (ACC) داشته باشند. ، هر چه اتصال بین این مناطق مغز در R-fMRI ضعیف تر ظاهر شود، گزارش می کند که انجمن علوم روانشناسی.

مبتلایان به فرسودگی شغلی همچنین ارتباطات ضعیف تری بین آمیگدال و قشر پیش پیشانی داخلی، بخشی از مغز داشتند. درگیر در عملکرد اجرایی یا توانایی خفه کردن انگیزه ها، برنامه ریزی بلندمدت و کنترل رفتار خود به منظور اجرای آنها.

به زبان روزمره ترجمه شده است، به این معنی که آمیگدال، که به نوعی مانند سیستم هشدار مغز شما کار می کند، مسئول هنگامی که چیزی در محیط شما وجود دارد که باید از آن ناراحت باشید، سیگنال دهی بیش از حد فعال است. در همین حال، سیستم‌هایی که برای مقابله با آمیگدال با منطق، دیدگاه و مکانیسم‌های مقابله ضعیف هستند، ضعیف می‌شوند. مثل این است که آژیر اضطراری برای هر چیز کوچکی به صدا در می آید و کلید خاموش می چسبد.

تعجبی ندارد که این نه تنها بسیار ناخوشایند است، بلکه برای عملکرد نیز مضر است. APS همچنین خاطرنشان می کند که یک بررسی تحقیقاتی جداگانه که به ۱۵ مطالعه با کیفیت بالا در مورد اثرات شناختی فرسودگی شغلی پرداخته است، نشان می دهد که “به نظر می رسد سیستم های توجه و حافظه اجرایی در ارتباط با فرسودگی شغلی دچار مشکل می شوند و عملکرد شناختی در افراد فرسوده دچار اختلال می شود.” فرسودگی شغلی رسماً روی مغز شما تأثیر می گذارد.

آیا مغز شما می تواند پس از فرسودگی شغلی بهبود یابد؟

این باید به‌عنوان هشداری برای هر حرفه‌ای که بیش از حد کار می‌کند و می‌خواهد فرسودگی شغلی رو به افزایش خود را پشت سر بگذارد، باشد. فقط کمی طولانی تر اگر آسیب واقعی به مغز شما وارد شود، سفیدی فرسودگی شما را به هم می زند.

و اگر برای این توصیه کمی دیر شده باشد و فرسودگی شما از قبل به خوبی پیشرفت کرده باشد، چه؟ (بررسی‌ها نشان می‌دهد این مورد برای تعداد باورنکردنی از افراد پس از بیش از دو سال هرج و مرج همه گیر.) “آیا می توانید این تغییرات را در مغز پس از وقوع معکوس کنید؟ مطالعات روی موش ها نشان می دهد که این امکان وجود دارد، و مطالعه ۲۰۱۸ در افراد یافت شده درمان شناختی رفتاری برای فرسودگی شغلی، اندازه آمیگدال را کاهش داد و قشر جلوی مغز را به سطح قبل از استرس برگرداند.” گزارش های CNN.

سایر فعالیت‌ها در کنار درمان می‌توانند به بهبودی مغز شما نیز کمک کنند. مارک رگو، استاد روانپزشکی ییل، انجام فعالیت‌های عملی، مانند هنر و آشپزی، و لذت بردن از حواس – به‌ویژه در طبیعت – و صحبت کردن با مردم را به سرعت پیشنهاد کرده است. بهبود. او همچنین «آرام کردن ذهن، چه از طریق ورزش، پیاده‌روی طولانی یا یوگا» را توصیه می‌کند.

همه که به نظر پیشنهادهای قابل انجام است. اما قبل از اینکه بتوانید در آن کلاس یوگا ثبت نام کنید یا به یک پیاده روی با دوستان باید اعتراف کنید که نمی توانید فقط از طریق استرس خود قدرت بگیرید. تغییرات واقعی در شرایط کاری شما مورد نیاز است. فرسودگی، شکست اراده نیست. این یک فروپاشی سیستم های ضروری در مغز شما است، و باید به عنوان یک نیاز پزشکی با آن برخورد کرد، نه یک نقص شخصیت یا سرسختی.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی