خبر

قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی کاهش یافت

قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی کاهش یافت

بازار؛ گروه صنعت: قیمت مواد خام در بورس کالای دالیان به ۱۳۶.۴ دلار در هر تن و در بورس سنگاپور به ۱۳۴.۱ دلار در هر تن کاهش یافت. معاملات آتی برای سنگ آهن، بیشترین معامله در بورس کالای دالیان، برای دوره ۵ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴، با ۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل به ۹۷۶.۵ یوان در تن (۱۳۶.۴۲ دلار در هر تن) رسید. این را داده های Hellenic Shipping News نشان می دهد.

از سوی دیگر در این گزارش آمده است، در بورس سنگاپور، قیمت معاملات آتی معیار فوریه تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴، ۴.۹ درصد نسبت به قیمت هفته قبل به ۱۳۴.۱ دلار در هر تن کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت سنگ آهن پس از رسیدن به اوج خود در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه به بیش از ۱۴۱ دلار در هر تن، در دهه دوم ژانویه ۲۰۲۴ اندکی کاهش یافت. در آن زمان، رشد سریع بازار با امید به تحریک بیشتر اقتصاد چین و بهبود تقاضای شرکت های فولادی برای مواد خام حمایت شد. در همان زمان، کاهش سود شرکت های فولادی رشد را محدود کرد.

همچنین از ۶ ژانویه ۲۰۲۴، قیمت سنگ آهن شروع به کاهش کرد زیرا تقاضای کمتر برای مواد خام و ذخایر بالاتر از حد انتظار در بنادر چین احساسات مصرف کننده را تضعیف کرد و علاقه به تکمیل ذخایر در اسرع وقت را کاهش داد.

پیش بینی بی ثباتی قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت

علاوه بر این، قیمت نسبتاً بالای سنگ آهن برخی کارخانه‌های فولادی را مجبور به محدود کردن خرید کرده است به این امید که قیمت ‌ها در نیمه دوم ژانویه و فوریه کاهش یابد. گفتنی است برخی از فعالان بازار انتظار دارند که تولید آهن خام در چین در سطح نسبتاً پایینی باشد زیرا بسیاری از کارخانه ‌ها همچنان متحمل ضرر هستند. این امر بر چشم انداز تقاضا تاثیر می گذارد. از سوی دیگر، زیان ها محدود خواهد شد زیرا برخی از کارخانه ها مجبور به بازگشت به خرید می شوند و تقاضا را قبل از تعطیلات یک هفته ای سال نو برآورده می کنند.

تحلیلگران بازار معتقدند در کوتاه مدت، قیمت سنگ آهن با توجه به واکنش بازار به هرگونه تغییر سیاست از سوی پکن، بی ثبات خواهد ماند و بهبود بیشتر به محرک های اقتصادی بستگی دارد. علاوه بر این، برخی از فولاد سازان در حال برنامه ریزی برای کاهش تولید در کوتاه مدت یا به تعویق انداختن راه اندازی مجدد کوره های بلندی هستند که از دسامبر تحت تعمیر و نگهداری هستند تا تلفات را محدود کنند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی