عمومیمقالات

5 استراتژی برای تصمیم گیری در سال نو کار کنید

۵ استراتژی برای تصمیم گیری در سال نو
کار کنید

سال جدید می تواند فرصتی برای شروعی جدید، فرصتی جدید برای رسیدن به اهدافتان باشد. اما آیا واقعاً از این فرصت استفاده می‌کنید که از نو شروع کنید و به دنبال چیزهای بزرگ‌تر و بهتری باشید؟ با کمال تعجب، بسیاری این کار را نمی کنند.

طبق یک اخبار CBSنظرسنجی. چرا؟ شاید به این دلیل که اهداف می‌توانند خیلی بزرگ به نظر برسند، ترس از شکست ما را متوقف می‌کند یا به سادگی تصمیم گرفته‌ایم که تصمیم‌ها کارساز نیستند.

چرا آنها کار نمی کنند؟ خوب، بر اساس نظرسنجی Forbes Health/OnePoll 2022:

  1. “بهبود سلامت روان (۴۵%)”
  2. “بهبود تناسب اندام (۳۹%)”
  3. “کاهش وزن (۳۷٪)”
  4. <"رژیم غذایی بهبود یافته (33%)"

  5. “بهبود وضعیت مالی (۳۰٪)”

اینها اهدافی در مقیاس بزرگ هستند که با یک تغییر عادت ساده یا تنظیم برنامه قابل دستیابی نیستند. اما حتی تغییرات بزرگ و جسورانه نیز می تواند با تغییرات ساده شروع شود – اگر فقط روی امروز، این هفته یا این ماه تمرکز کنید.

در حین تحقیق برای کتاب موج بسازید، من دریافتند که تغییرات مهم اغلب شروعی کوچک یا به ظاهر بی اهمیت دارند. اولین قدم ها بر این باور است که من می توانم کاری انجام دهم، می توانم این وضعیت را بهتر کنم یا من امکانات را در اینجا می بینم. این باورها، همراه با تعهد به اولین قدم کوچک – مانند برگزاری جلسات روزانه قهوه با کارشناسان برای یادگیری در مورد شروع یک تجارت، یا شروع یک شب بازی خانوادگی برای گذراندن زمان بیشتری با هم – در نگاه به گذشته قابل توجه می شود و می تواند منجر به تغییری فراتر از آنچه در ابتدا تصور می شد، شود. .

چگونه به اهداف خود برسید

بزرگ اندیشیدن و شروع کوچک مفهومی است که کارآفرینان، نوآوران و رهبران تغییر آن را درک می کنند. در اینجا نحوه اعمال آن در سال جدید و این وضوح دلهره آور را نشان دهید چه کسی رئیس است:

۱٫ آنچه را که می خواهید در زندگی خود متفاوت باشید، توصیف کنید.

وقتی این تغییر اتفاق می افتد چه اتفاقی می افتد؟ چه احساسی دارید؟ این تجربه چه تفاوتی با امروز خواهد داشت؟

توصیف این موضوع می‌تواند بسیار انگیزشی باشد، اما مهمتر از آن، می‌تواند به شما کمک کند آینده را تصور کنید فراتر از اهداف سطحی این شانس شماست تا تصویری منحصربفرد از جهت و هدف مورد نظر خود ایجاد کنید که با پیشروی سال تغییر خواهد کرد.

۲٫ این را با زندگی امروز خود مقایسه کنید.

اگر تصمیم شما این است که لذت ببرید زندگی به طور کامل، شاید شما ساعت های زیادی کار می کنید یا بیش از حد تکرار و روال در روزهای شما.

ابتدا کاوش کنید که چه چیزی باعث ایجاد شکاف شده است. چه چیزی تحت کنترل شماست؟ احتمالا بیشتر از چیزی که فکر می کنید. با ذهنی باز، چیزهایی را که می‌توانید تحت تأثیر قرار دهید، حذف کنید و شروع به کار روی آنها کنید.

۳٫ تصمیم بگیرید که چه کاری را می توانید در این ماه شروع کنید – مهم نیست چقدر کوچک است.

در حال حاضر، در این ماه، چه کاری می توانم انجام دهم تا به سمت هدفم که صرف زمان بیشتر است، حرکت کنم با خانواده ام؟ اولین قدم ممکن است به همین سادگی باشد که دو روز در هفته زودتر سر کار بروید تا شب زودتر به خانه برگردید، یا تصمیم بگیرید که با رویدادهای کودکان با احترامی مشابه با یک ملاقات مشتری رفتار کنید. آن یک یا دو تغییر کوچک را انجام دهید — و سپس به آنها پایبند باشید.

۴٫ بپرسید: “چه چیزی برای من کار می کند؟”

همه ما به طرق مختلف انگیزه داریم. کاوش کنید که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نیست، و سپس تنظیم کنید. یا فردی را پیدا کنید که اهداف مشابهی دارد و موفقیت های او را با موفقیت های شما مقایسه کنید تا بتوانید نحوه اصلاح برنامه خود را تعیین کنید. علاوه بر این، می‌توانید نیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید برای افزایش تعهد خود.

۵٫ هر ماه تکرار کنید تا به اهداف خود برسید.

اعداد سه و چهار را در فوریه، مارس، آوریل و غیره تکرار کنید. از خود بپرسید، “چگونه می توانم بر روی آن تغییری که در ماه گذشته ایجاد کردم، به گونه ای بنا کنم که مرا به جایی که می خواهم برسانم؟” تصمیم بگیرید تغییر کوچک دیگری ایجاد کنید که به آنچه قبلاً انجام داده اید اضافه کند.

وقتی اهداف خیلی جسورانه به نظر می رسند، مغز ما دلیل خوبی برای شروع نکردن پیدا می کند. به تعویق انداختن، کمال گرایی و ترس از شکست به ما خوشامد می گوید که به این موضوع نگاه می کنیم. سال نو. بنابراین تصمیمات سال نو را فراموش کنید و به جای آن تصمیمات ماهانه را امتحان کنید، تصمیماتی که بر روی یکدیگر ساخته می شوند. اگر ماه به ماه متعهد شوید و لایه بندی کنید، با بسته شدن درهای سال ۲۰۲۳ شاهد پیشرفت قابل توجهی خواهید بود. اما ابتدا باید شروع کنید.

در سال ۲۰۲۳ چگونه شروع به کار خواهید کرد؟

این مقاله در ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس GaudiLab/Shutterstock

52d553d9eb6e7c71990506afb48d98e6?s=100&d=mp&r=g - 5 استراتژی برای تصمیم گیری در سال نو
کار کنید

پتی جانسون یک کارشناس شغلی و محل کار و مدیر عامل شرکت PeopleResults، یک شرکت مشاوره تغییر و منابع انسانی است که او در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد. پیش از این، او یکی از مدیران ارشد Accenture بود و اخیراً به عنوان یک متخصص در معرفی شده است. وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، NBC، مجله پول و مادر کارگر. پتی همچنین یک مربی آموزش اجرایی SMU و یک سخنران اصلی در مورد “تغییر پیشرو” است. اولین کتاب او، Wave Waves: The One to Start Change at Work & in Life، در ماه می ۲۰۱۴ وارد بازار شد. از وب سایت او در PattiBJohnson.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی