عمومی

بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟ کسب و کار؟

بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟
کسب و کار؟

بازاریابی کل نگر چیست؟ بازاریابی کل نگر به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که کل یک کسب و کار را در نظر می گیرد. و همه کانال های بازاریابی مختلف به عنوان یک سیستم. تحت این رویکرد، یک کسب و کار با بخش های مختلف گرد هم می آید. در نتیجه، بخش‌ها در فعالیت‌های بازاریابی به هم پیوسته با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بازاریابی جامع تصویری واحد و مثبت از کسب‌وکار ایجاد می‌کند. بنابراین مشتریان را تشویق می‌کند تا محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار را بخرند تا اینکه به سراغ یک رقیب بروند.

آیا صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید یا به راه‌اندازی آن فکر می‌کنید؟ سپس، این استراتژی می‌تواند کارایی را افزایش دهد و فرصت‌هایی برای رشد فراهم کند.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که بازاریابی کل نگر به همراه مزایای بالقوه آن چیست. این به شما کمک می کند تا در مورد اینکه آیا این یک رویکرد مناسب برای کسب و کار کوچک شما است، تصمیم آگاهانه بگیرید.

بازاریابی جامع چیست؟

svg%3E - بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟
کسب و کار؟

بازاریابی جامع یک کسب و کار و تمام بخش های آن را در نظر می گیرد. یک کسب و کار را به عنوان یک کل می بیند. در نتیجه، یک هدف و هدف مشترک برای هر فعالیت در یک کسب و کار ارائه می کند. و به تمام افراد مرتبط با آن. به جایگاه یک کسب و کار در جامعه بزرگتر فکر می کند. به عنوان مثال، یک کسب و کار در کجای اقتصاد گسترده تر قرار می گیرد؟ و چگونه بر زندگی مشتریان خود تأثیر می گذارد؟

به بدن انسان فکر کنید که تنها زمانی می تواند کار کند که همه قسمت ها با هم کار کنند. به همین ترتیب، بازاریابی کل نگر تمام بخش‌های مختلف یک کسب‌وکار را درک می‌کند که نیاز به همکاری با یکدیگر برای عملکرد بهینه آن دارد.

در نتیجه، این رویکرد به سمت همسویی فرآیندها، خدمات، سیستم‌ها و کسب‌وکار شما هدایت می‌شود. نقاط تماس مشتری این یک تجربه مشتری ثابت و یکپارچه را در کانال های متعدد ایجاد می کند.

مزایای بازاریابی جامع

به جای ارائه اطلاعات متفاوت و متضاد در حوزه های مختلف، انسجام ایجاد می کند

برند شما، بازاریابی جامع، برند شما را به طور موثر «زیر یک سقف» می آورد و ثبات و انسجام بیشتری را برای مشتریان شما ارائه می دهد، حتی اگر یک کسب و کار کوچک هستید.

مسئولیت اجتماعی و اقدامات اخلاقی را تشویق می کند

بازاریابی کل نگر فقط به درون نگاه نمی کند. به تأثیرات اجتماعی و محیطی گسترده تر کسب و کار نگاه می کند. در عصری که مصرف‌کنندگان نسبت به ردپای اخلاقی و زیست‌محیطی برندهایی که حمایت می‌کنند آگاه‌تر می‌شوند، یک رویکرد کل‌نگر به طور طبیعی استراتژی‌های کسب‌وکار را با مسئولیت اجتماعی همسو می‌کند.

با در نظر گرفتن نقش شرکت در بافت اجتماعی بزرگ‌تر. ، بازاریابی کل نگر اغلب کسب و کارها را به اتخاذ رویه های پایدارتر، اخلاقی و دوستدار جامعه سوق می دهد و در نتیجه شهرت و جذابیت آنها را در بازار افزایش می دهد.

هم افزایی بین بخش ها را تسهیل می کند

svg%3E - بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟
کسب و کار؟

 

طبعاً، بازاریابی جامع به بخش‌های مختلفی در یک کسب‌وکار، از توسعه محصول گرفته تا خدمات مشتری، نیاز دارد. برای کار پشت سر هم.

این رویکرد مشارکتی سیلوها را خراب می‌کند و منجر به بهبود ارتباطات، اشتراک‌گذاری بهتر ایده‌ها و شناسایی اهداف مشترک می‌شود. وقتی همه بخش‌ها به طور منسجم و با چشم‌اندازی یکپارچه کار می‌کنند، می‌تواند منجر به فرآیندهای ساده، راه‌حل‌های نوآورانه و واکنش زیرک‌تر به تغییرات بازار شود.

نتایج خوب Garners

svg%3E - بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟
کسب و کار؟

بازاریابی جامع، برند را در همه جنبه‌ها، کانال‌ها و پیام‌های بازاریابی منسجم‌تر و منسجم‌تر می‌کند. در نتیجه، بازاریابی کل نگر می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند تا از تلاش های بازاریابی خود بهره بیشتری ببرند.

همه کسب و کارها دارای ویژگی های متفاوتی هستند که باید مورد ارزیابی و ارزیابی قرار گیرند. مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک هستند. بنابراین، کسب و کارها به یک رویکرد بازاریابی جامع نیاز دارند. سیستم‌ها، خدمات، فرآیندها و نقاط تماس مشتری را شامل شود. این فرآیند می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک و همچنین شرکت‌های بزرگ‌تر مفید باشد.

وفاداری به برند را افزایش می‌دهد

بازاریابی جامع به طور ذاتی کل سفر مشتری را درک می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد، نه فقط یک معامله خاص. اطمینان از اینکه تمام نقاط تماس یک برند با پیام و ارزش‌های یکسان طنین‌انداز می‌شوند، ارتباط عمیق‌تری بین برند و مصرف‌کننده تقویت می‌کند.

به مرور زمان، این ثبات در پیام و اخلاق، اعتماد را تقویت می‌کند و به افزایش وفاداری به برند در میان می‌پردازد. مشتریان حتی برای یک استارت‌آپ یا یک سرمایه‌گذاری محلی، این می‌تواند بین خرید یک‌باره و مشتری مادام‌العمر تفاوت ایجاد کند.

تصویر: $$$$.

بازاریابی جامع در مقابل بازاریابی سنتی

svg%3E - بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟
کسب و کار؟

بازاریابی سنتی، که دارای برای دهه‌ها جزء اصلی کسب‌وکارها بوده و عمدتاً بر تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص به مخاطبان هدف با استفاده از کانال‌های شناخته شده مانند تلویزیون، رادیو، رسانه‌های چاپی و بعداً تبلیغات دیجیتال تمرکز دارد. این روش خطی و اغلب منزوی است و هر کمپین یا استراتژی به تنهایی و بدون در نظر گرفتن جنبه های دیگر کسب و کار به تنهایی می ایستد.

هدف بازاریابی سنتی اغلب مستقیم و کوتاه مدت است و هدف آن دستیابی فوری است. فروش یا افزایش آگاهی در مورد یک محصول یا کمپین خاص.

از سوی دیگر، بازاریابی کل نگر دیدگاه جامع تری را اتخاذ می کند و همه جنبه های ارتباطات بازاریابی را در هم می آمیزد و کسب و کار را به عنوان یک کل یکپارچه در نظر می گیرد. این بازاریابی بر روابط متقابل بین توسعه محصول، خدمات مشتری، استراتژی‌های فروش و هر کارکرد تجاری دیگر تأکید می‌کند.

به‌جای کمپین‌های مجزا، بازاریابی جامع به دنبال اطمینان از ثبات در همه کانال‌ها و نقاط تماس، داخلی و خارجی است. ایجاد برند و روابط بلندمدت با مشتری را بر فروش فوری اولویت می‌دهد.

در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است گاهی از بافت اجتماعی گسترده‌تر که در آن یک کسب‌وکار در آن فعالیت می‌کند غفلت کند، بازاریابی کل نگر نقش و تأثیر شرکت را در جامعه بزرگ‌تر و بزرگ‌تر در نظر می‌گیرد. اکوسیستم اقتصادی.

<. td class="column-3">همه کانال‌های موجود، تضمین سازگاری و یکپارچگی در پیام‌رسانی.

< tr class="row-7 odd" readability="6">

ویژگی/جنبه بازاریابی سنتی بازاریابی جامع
اصلی تمرکز ترویج یک محصول یا خدمات خاص به مخاطبین هدف. ترکیب هر جنبه ای از ارتباطات بازاریابی و کسب و کار به طور کلی.
روش شناسی کمپین ها یا استراتژی های خطی و مجزا. رویکرد منسجم و یکپارچه در تمامی عملکردها و نقاط تماس کسب و کار.
کانال های مورد استفاده تلویزیون، رادیو، رسانه های چاپی، تبلیغات دیجیتال.
رویکرد کمپین کمپین های انفرادی که به تنهایی ایستاده اند. کمپین های جامعی که تمام جنبه های کسب و کار و از ارتباط منسجم اطمینان حاصل کنید.
هدف مستقیم و کوتاه مدت، به عنوان مثال، فروش فوری یا آگاهی از محصول. ایجاد برند بلند مدت و تقویت روابط با مشتری.
دیدگاه کسب و کار هر کمپین یا استراتژی را بدون در نظر گرفتن لزوما مشاهده می کند. جنبه های دیگر کسب و کار. کسب و کار را به عنوان یک کل یکپارچه مشاهده می کند و بر روابط متقابل بین همه عملکردهای تجاری تاکید می کند.
زمینه اجتماعی ممکن است زمینه اجتماعی گسترده تری را که کسب و کار در آن فعالیت می کند نادیده بگیرد. عمیقاً نقش و تأثیر شرکت را در اکوسیستم اجتماعی و اقتصادی بزرگتر مورد بررسی قرار می دهد.

اجزای اصلی بازاریابی کل نگر< /h2>

چهار جزء اصلی در یک مدل بازاریابی جامع وجود دارد که هر یک نقش مهمی در گرد هم آوردن همه چیز برای یک کسب و کار دارند.

بازاریابی داخلی

svg%3E - بازاریابی جامع چیست و آیا برای شما مفید است؟
کسب و کار؟

بازاریابی داخلی به مدیریت داخلی سیستم، بخش بازاریابی و همکاری بین بخش بازاریابی و سایر بخش ها اشاره دارد.< /p>

بازاریابی یکپارچه

بازاریابی یکپارچه رویکردی است که ثبات پیام و استفاده مکمل از رسانه را تضمین می کند. این شامل یک دیدگاه جامع از تمام فعالیت های بازاریابی است، و تضمین می کند که همه در یک راستا هستند و به طور موثر با هم کار می کنند.

در هسته خود، بازاریابی یکپارچه به دنبال ترکیب “چهار P” سنتی بازاریابی است – محصول، قیمت، مکان و تبلیغ – با تمرکز بر استراتژی‌های ارتباطی برای دستیابی به مشتریان به شیوه‌ای تأثیرگذار.

بازاریابی عملکرد

بازاریابی عملکرد رویکردی جامع است که نتایج قابل اندازه‌گیری را اولویت‌بندی می‌کند. برخلاف بازاریابی سنتی، که در آن هزینه‌ها از قبل با نتایجی که بعداً پیش‌بینی می‌شوند انجام می‌شوند، بازاریابی عملکرد تضمین می‌کند که کسب‌وکارها فقط برای تراکنش‌های موفق مانند سرنخ‌ها، فروش‌ها یا کلیک‌ها پرداخت می‌کنند.

این رویکرد شفاف و مقرون به صرفه است. روشی برای کسب و کارها برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری های بازاریابی خود. جنبه های کلیدی بازاریابی عملکردی عبارتند از:

  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): این شامل تبلیغ کنندگان می شود که هر بار که روی تبلیغ آنها کلیک می شود مبلغی را پرداخت می کنند. این راهی برای خرید بازدید از سایت شما است، به جای تلاش برای “کسب” این بازدیدها به صورت ارگانیک. Google Ads یک پلت فرم قابل توجه برای PPC است.
  • بازاریابی وابسته: در اینجا، کسب‌وکارها به شرکای خارجی (وابسته‌ها) برای ایجاد ترافیک یا فروش از طریق تلاش‌های بازاریابی وابسته پاداش می‌دهند.
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): این شامل تلاش‌هایی مانند PPC و سایر ابتکارات است که اطمینان حاصل می‌کند که یک نام تجاری یا محصول در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه باعث افزایش دید می‌شود.
  • <بازاریابی محتوا با معیارهای عملکرد: نه فقط ایجاد محتوا، بلکه اندازه‌گیری عملکرد آن از طریق معیارهایی مانند تعامل، سرنخ‌های تولید شده و نرخ تبدیل.

  • تبلیغات بومی
  • قوی>: محتوای پولی که با پلتفرمی که در آن قرار دارد مطابقت دارد اما به عنوان «حمایت‌شده» برچسب‌گذاری شده است.
  • تبلیغات رسانه‌های اجتماعی: تبلیغات پولی در پلت‌فرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و غیره. ، جایی که می توانید اهداف عملکرد خاصی را تعیین کنید.
  • بازاریابی ایمیلی با KPIهای تعریف شده: ارسال کمپین های ایمیل هدفمند و اندازه گیری میزان موفقیت آنها از نظر نرخ باز، نرخ کلیک، و تبدیل‌ها.

بازاریابی رابطه‌ای

بازاریابی رابطه‌ای بر رابطه‌ای که با مشتریان، کارمندان، شرکا و رقبای خود دارید متمرکز است.

با در نظر گرفتن این چهار مؤلفه اصلی متفاوت، بازاریابی جامع به شما امکان می دهد یک طرح کسب و کار جامع ایجاد کنید که کل سیستم کسب و کار را در بر می گیرد.

نمونه هایی از بازاریابی جامع

اپل نمونه ای از شرکتی است که موفق شده است. از بازاریابی کل نگر استفاده می کند. همه چیز، از نحوه توسعه محصولات با در نظر گرفتن مشتری، برندسازی فروشگاه ها به شکل قابل تشخیص، خدمات مشتری بسیار سریع، کارآمد و مودبانه، اپل را می توان در استفاده از این استراتژی استاد دانست.

Heineken نمونه دیگری از برندی است که از این رویکرد برای اختراع مجدد تصویر خود استفاده کرده است. Heineken به‌جای تمرکز بر آبجو، تلاش‌های بازاریابی خود را حول چهار موضوع متمرکز کرد – تعامل، قرار گرفتن در معرض، تعامل و روابط، از جمله ترویج رویکرد سازگار با محیط‌زیست خود برای دم کردن آبجو.

کسب و کارهای کوچک و بازاریابی جامع

< اگر شما یک برند شناخته شده در سطح جهانی با بودجه بازاریابی بی پایان هستید، اتخاذ یک رویکرد جامع و جامع برای بازاریابی که تمام جنبه های یک کسب و کار و همه افراد در آن را در بر می گیرد، بسیار خوب است، اما آیا این نوع بازاریابی برای شما مفید خواهد بود. کسب و کار کوچک؟

خبر خوب این است که این استراتژی نباید آنقدر که فکر می کنید گران باشد و می تواند بازدهی عالی از سرمایه گذاری ارائه دهد.

به جای تمرکز صرف بر روی یک جنبه از بازاریابی. برای کسب و کار شما، مانند تقویت یک کمپین رسانه های اجتماعی، بازاریابی جامع همه چیز را در نظر می گیرد، از بهبود خدمات مشتری گرفته تا بازنگری در استراتژی قیمت گذاری شما.

ارزیابی مجدد کل کسب‌وکارتان نیازی به هزینه‌های زیادی ندارد و می‌تواند به سرعت بازده سرمایه‌گذاری خوبی را به همراه داشته باشد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی