عمومیمقالات

تسلط بر EQ: 9 بهترین تست هوش هیجانی برای تقویت روابط و شغل شما

تسلط بر EQ: 9 بهترین تست هوش هیجانی برای تقویت
روابط و شغل شما

شما باهوش هستید، سخت کوش هستید و چشم اندازی برای حرفه و زندگی خود دارید. اما اینها تنها مؤلفه‌های بازگشایی موفقیت شما نیستند. در واقع، بسیاری از باهوش ترین و جاه طلب ترین افراد در شغل یا زندگی شخصی خود دچار مشکل می شوند. اگر واقعاً می‌خواهید به پتانسیل کامل خود برسید، یک تست هوش هیجانی رایگان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

آزمون هوش هیجانی چیست؟

هوش عاطفی، که اغلب به آن “EQ” یا “EI” گفته می شود، توانایی تشخیص، ارزیابی و مدیریت احساسات خود را در بر می گیرد. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند با توانایی آنها در شناخت و پاسخگویی بهتر به احساسات دیگران تعریف می شوند. آنها این کار را با خودآگاهی، درک و همدلی انجام می دهند.< /p>

EQ بالا قابل تمرین و یادگیری است و فواید آن تقریباً بر هر جنبه از زندگی شما تأثیر می گذارد. در واقع، هوش هیجانی آنقدر به موفقیت شغلی کمک می کند که شرکت ها فعالانه به دنبال نامزدهای EQ بالا هستند.

تست‌های هوش هیجانی از آزمون‌های آنلاین کوتاه چند دقیقه‌ای تا ارزیابی‌های طولانی‌تر را شامل می‌شود. این آزمون‌های هوش هیجانی سناریوهای مختصری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا به راحتی هوش هیجانی را در یک یا چند بعد مانند خودآگاهی، مهارت‌های اجتماعی، انگیزه شخصی و همدلی کمیت کند.

تست‌ها از چالش‌های چند گزینه‌ای تا مقیاس لیکرت را شامل می‌شود. یعنی پاسخ دادن به طیف وسیعی از گزینه‌ها مانند «موافق»، «خنثی» یا «مخالف هستم». در هر صورت، سؤالات به طور ماهرانه ای برای ارزیابی دقیق هوش هیجانی طراحی شده اند.

مزایای ارزیابی هوش هیجانی آنلاین چیست؟

انجام یک تست هوش هیجانی آنلاین رایگان ممکن است چند دقیقه تا یک ساعت از وقت شما را طلب کند. در عوض، این آزمون‌ها فرصتی را برای بررسی درونی و ارزیابی نقاط قوت عاطفی و حوزه‌هایی که نیاز به توجه دارند، فراهم می‌کنند. آنها همچنین به شما کمک می کنند الگوهای مثبت و منفی را در تعاملات روزانه خود شناسایی کنید. به جای تکرار همان اشتباهات به دلیل نقاط کور معمولی، یاد می گیرید که احساسات خود را بهتر تنظیم کنید و تعاملات خود را با دیگران تقویت کنید.

همانند هر مهارت دیگری، هوش هیجانی یک کیفیت ثابت یا ذاتی نیست. شما می توانید EQ خود را یاد بگیرید و بهبود بخشید. با نگرش رشد و تمایل به پذیرش توسعه شخصی، به هر آزمون EQ نزدیک شوید. با کار، می‌توانید در شغل، زندگی خانوادگی و کلی خوشبختی و رفاه از شکست‌ها به رشد و فراوانی حرکت کنید.

بهترین تست‌های رایگان هوش هیجانی آنلاین کدامند؟

آزمون‌های آنلاین رایگان EQ به راحتی پیدا می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که شما آن را دریافت کنید. بهترین یا دقیق ترین مانند هر آزمایش دیگری، قابلیت اطمینان پایین می‌تواند بیش از زمان شما را تلف کند—می‌تواند شما را به دنبال پاسخ برای مسائلی که وجود ندارند بفرستد.

در انتخاب بهترین ارزیابی‌های EQ آنلاین، ما به چندین عامل از جمله:

  • استفاده مکرر توسط دانشگاه ها و دنیای شرکت ها
  • سهولت استفاده
  • نتایج ارائه داده ها در ابعاد چندگانه هوش هیجانی
  • <بی‌درنگ نتایج با هزینه کم یا بدون هزینه

با در نظر گرفتن این عوامل، بیایید به معتبرترین تست‌های هوش هیجانی که بصورت آنلاین رایگان هستند نگاهی بیندازیم. توصیه می کنیم از چندین مورد برای درک حتی گسترده تر از خود استفاده کنید، هم از نظر نقاط قوت و هم از نظر زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند.

۱٫ GlobaLeadership Foundation

بنیاد GlobaLeadership با مأموریت توسعه رهبران عاطفی سالم، به دنبال کمک به کسب و کارها در حل مسائل اجتماعی و زیست محیطی در سطح جهانی است. این آزمون رایگان هوش هیجانی فقط از ۴۰ سوال چند گزینه ای تشکیل شده است و تکمیل آن حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد. این برای ارائه بینشی در مورد خودآگاهی، آگاهی اجتماعی، مدیریت روابط و موارد دیگر طراحی شده است.

۲ . هشت درصد آخر

هشت درصد آخر با ارائه خدمات به سازمان‌ها راهنمایی در تیم سازی و آموزش رهبری، که هر دو نیاز به هوش هیجانی ماهر دارند. تنها با ۲۰ سوال، این تست هوش هیجانی آنلاین رایگان زمان کمی می برد، اما می تواند بینش عالی ارائه دهد. پس از تکمیل، بیش از نتایج دریافت خواهید کرد. همچنین توصیه هایی برای پیشرفت شخصی در زمینه هایی مانند مدیریت احساسات و ارتباطات ماهرانه دریافت می کنید.

۳٫ Truity

Truity به عنوان یک رهبر ملی در خدمت به مشاغل با تست های شخصیتی بسیار دقیق Truity که توسط LinkedIn News، Chicago Tribune و Bloomberg Technology برجسته شده است، تست هایی را برای افراد، تیم ها و حتی مشتریان ارائه می دهد. استفاده از این تست هوش هیجانی رایگان است اما نیاز به ثبت ایمیل دارد. ۵۵ سوال این آزمون برای ارزیابی پنج حوزه EQ طراحی شده است تا به شما در زمینه های روابط و ارتباطات کمک کند.

۴ . روانشناسی امروز

یک پیشرو در سلامت روان و بهزیستی، روانشناسی امروز ده‌ها تست آنلاین در زمینه‌های IQ، شخصیت، راهنمایی شغلی و موارد دیگر ارائه می‌دهد. ارزیابی آنلاین EQ به طور شگفت انگیزی جامع است و تقریباً به ۴۵ دقیقه از وقت شما نیاز دارد. شما یک عکس فوری رایگان از نتایج خود، شامل نمودار و طرح کلی دریافت خواهید کرد، اما با ۹٫۹۵ دلار، همچنین می توانید ارزیابی جامع تری از آزمون خود دریافت کنید.

۵٫ مجله Greater Good در برکلی

چقدر در خواندن عبارات دیگران مهارت دارید؟ چهره ما می تواند منعکس کننده شرم، تعجب، درد و حتی معاشقه باشد. خواندن آن نشانه های صورت نقش زیادی در تعامل انسان ایفا می کند، اما همه در آن مهارت ندارند. این آزمون آنلاین رایگان هوش هیجانی تصاویری از چهره انسان را برای ارزیابی توانایی شما در تشخیص علائم چهره در تعاملات روزانه ارائه می دهد.

۶٫ Mind Help

Mind Help از سلامت روان بهتر حمایت می کند در سراسر طیف های زندگی از جمله پیشرفت حرفه ای، شادی شخصی و روابط خانوادگی بهتر. این تست هوش هیجانی ساده با تنها ۱۵ سوال ساده، کاربران را به چالش می کشد تا احساسات خود و پاسخ به احساسات دیگران را بهتر درک کنند. شرکت در آزمون کوتاه کاملاً رایگان است و یک امتیاز EQ فوری و همچنین خلاصه ای از نتایج شما ارائه می دهد.

۷ . ابزار ذهن

ابزار ذهن با ماموریت کمک به افراد در اهداف توسعه شخصی. اینها شامل رهبری، تصمیم گیری و البته هوش هیجانی است. آزمون رایگان هوش هیجانی تنها شامل ۱۵ سوال است و تنها چند دقیقه طول می کشد. شما پاسخ‌های خود را در مقیاس لیکرت ارائه می‌دهید، و پس از تکمیل، یک امتیاز EQ فوری دریافت می‌کنید.

۸٫ PsychTests

PsychTests تست‌های متعددی از جمله IQ، استدلال، کلامی و ارزیابی‌های دیگر را ارائه می‌کند. برای موفقیت هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای حیاتی است. تست هوش هیجانی آنلاین عمیق شامل بیش از ۳۰۰ سوال است و تکمیل آن یک ساعت یا بیشتر طول می کشد. ارزیابی از محیط آنلاین با استفاده از تصاویر و پرسش‌های چند گزینه‌ای و مقیاس لیکرت به بهترین نحو استفاده می‌کند. شما یک عکس فوری شخصی از EQ خود را به صورت رایگان با گزینه خرید نتایج کامل دریافت خواهید کرد.

۹٫ آن را بسازید در CNBC

با تنها ۱۰ سوال، این مسابقه آنلاین از Make it در CNBC تنها چند دقیقه طول می کشد. شما از بین پاسخ های چند گزینه ای به موقعیت های مختلف انتخاب خواهید کرد. در این مورد، پاسخ های درست و غلط وجود دارد. در حالی که نتایج بینش عمیقی در مورد EQ شما ایجاد نمی کند، می توانید با تجزیه و تحلیل سوالات و مدل سازی بهترین پاسخ ها بینش بیشتری کسب کنید.

عکس توسط Gorodenkoff/Shutterstock.com

Bryan Lindenberger 150x150 - تسلط بر EQ: 9 بهترین تست هوش هیجانی برای تقویت
روابط و شغل شما

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می‌کنند لذت می‌برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی