عمومی

این استارتاپ آبزی پروری در حال کاهش متان است تغذیه گاوها از جلبک قرمز

این استارتاپ آبزی پروری در حال کاهش متان است
تغذیه گاوها از جلبک قرمز

یادداشت سردبیر: Symbrosia یکی از هفت شرکت خصوصی Inc. شناسایی کرده است که توسعه را در هفت مسیر کلیدی به سمت صفر خالص هدایت می کند. -حذف یک تن گازهای گلخانه ای به ازای هر تن منتشر شده.

ALEXIA AKBAY WAS دانش آموزی در دانشکده بهداشت عمومی ییل در سال ۲۰۱۷ زمانی که یک مقاله تحقیقاتی در مورد جلبک قرمز گرمسیری به نام Asparagopsis taxiformis خواند. در آن، او یک راه طبیعی برای کمک به کربن زدایی جو و مأموریت ماندگار او در پنج سال گذشته کشف کرد.

اکبای. او که اکنون ۲۷ سال دارد، در ترکیه به دنیا آمد و در روستایی پنسیلوانیا بزرگ شد، جایی که والدینش صاحب رستوران هایی از جمله پیتزا فروشی بودند. او از سنین کودکی به محیط زیست و مسائل عدالت اجتماعی، اگرچه لابی کردن با مردم محلی برای او دشوار بود. “من زمان زیادی را صرف کردم تا مردم را متقاعد کنم که کمتر گوشت گاو و لبنیات بخورند، و بسیار ناامید کننده بود،” او می گوید. ما باید به سرعت در مورد تغییرات آب و هوایی حرکت کنیم.» هنگامی که آکبای فهمید که مارچوبه حاوی ترکیبی است که مانع از ترکیب کربن و هیدروژن برای ایجاد متان در طول هضم می شود، احساسات خود را به هم نزدیک کرد. او همچنین فرصتی برای کسب و کار پیدا کرد.

در اینجا دلیل است: گاوهای گوز — لب به لب بسیاری از جوک های تغییرات آب و هوایی — دان در واقع به جو آسیب نمی رساند، اما آروغ زدن گاوها واقعاً ویران می کند. بله، انتشار گازهای گلخانه ای ممکن است باعث ایجاد الگوهای خنده دار شود، اما به طور جدی، کشاورزی حدود یک چهارم کل گازهای گلخانه ای را تولید می کند. و بین اثر سریع و قدرت به دام انداختن گرما متان موجود در آنها و مقدار گازی که آزاد می کنند، آروغ گاو – بهانه ما – باعث حیرت آور ۶ درصد گرم شدن سیاره می شود.

زمانی که یکی از ۹۴ میلیون گاو آمریکایی – یا هر حیوانی که در حال چرا است – علف یا یونجه می خورد، میکروب های جلوی معده با تخمیر و شکستن آن به هضم غذا کمک می کنند. مواد ساده تر اینها شامل متان (CH4) است که گاوها به طور مداوم از انتهای جلویی خود خارج می کنند. اما معلوم شد که جلبک‌های قرمز می‌توانند این تخمیر را خفه کنند و اساساً متان آروغ گاو را قطع کنند.

بنابراین آک‌بای گروه کوچکی را به خدمت گرفت. از Yalies از رشته های آبزی پروری و مهندسی برای کمک به کشف چگونگی کشاورزی و تجاری سازی مارچوبه. آنها از مسابقات استارتاپی در دانشگاه ییل و ام آی تی برای یک سری پروژه – اولین پروژه به نام Moo-ve Over Methane – که به Symbrosia تبدیل شدند، حمایت دریافت کردند. او در سال ۲۰۱۸ این شرکت را با این تیم تأسیس کرد و مدت ها بعد این استارتاپ یک مخزن آبزی پروری را در نیوهیون راه اندازی کرد. پس از فارغ التحصیلی، آکبای سیمبروسیا را به هاوایی نقل مکان کرد و در محیط بومی آسپاراگوپسیس مغازه راه اندازی کرد. جلبک های قرمز را در حوضچه های بزرگی از آب دریا که بر روی بسترهای گدازه ای غیر قابل زراعی ساخته شده اند پرورش می دهد. پس از برداشت جلبک دریایی، هیچ پردازشی فراتر از خشک کردن آن وجود ندارد. آکبای می‌گوید در اولین مزرعه‌ای که مارچوبه خشک شده را به صورت تجاری آزمایش کردند، با افزودن کمی به خوراک دام، انتشار گاز متان گاوها را تا حدود ۸۰ درصد کاهش داد و هیچ عارضه جانبی منفی نداشت.

Symbrosia کمک مالی ۲۵۶۰۰۰ دلاری از بنیاد ملی علوم در سال ۲۰۲۰ به دست آورد و انتظار دارد در سال جاری دور ۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر را تکمیل کند. اکنون هدف آن محبوبیت جلبک قرمز است و در عین حال قیمت آن را از ۱٫۶۰ دلار برای هر گاو در روز کاهش می دهد. البته، حتی اگر این شرکت موفق شود که عملیات دامداری را به سمت کربن زدایی سوق دهد، آمریکایی ها در مورد چگونگی تولید و مصرف گوشت و شیر بحث های زیادی دارند. اما شاید نوآوری‌هایی مانند سیمبروزیا بتواند سیاره را از سرخ شدن دور نگه دارد تا زمانی که این سؤالات را جدی نگیریم – به جای اینکه، می‌دانید، آن‌ها را خندان نکنیم.

از می/ژوئن ۲۰۲۲ شماره مجله Inc.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی