خبر

نوسانات ارز پاس کردن چک ها را سخت کرده است| پوشاک اولویت ششم تا هشتم مردم شد

نوسانات ارز پاس کردن چک ها را سخت کرده است| پوشاک اولویت ششم
تا هشتم مردم شد

محمد ولد خانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در بازار پارچه وضعیت مناسبی مشاهده نمی شود گفت: نوسانات ارزی در تامین پارچه مورد نیاز اصناف تاثیر گذاشته و یکی از دغدغه های مهم شاغلان در این صنف شده است.

وی ادامه داد: این صنف مواد اولیه شش الی هفت صنف زیر مجموعه را فراهم می کند مانند تولید کنندگان پوشاک، تزئینات ساختمانی، صندلی اتومبیل و… شایان ذکر است که ۵۵ درصد از پارچه های موجود در بازار وارداتی هستند و طبعا مستقیما از نوسانات ارز تاثیر می گیرند.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ضرر وارد کنندگان شد

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته که حقوق گمرکی توسط دولت به چهار درصد، سود بازرگانی ۲۰ درصد و ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید هزینه های حمل و نقل واردات بسیار افزایش یافت به طور مثال هزینه حمل و نقل از دبی که دوهزار تومان بود ناگهان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت. نتیجه این امر نداشتن سود واردات برای وارد کننده ها و دیگری اولویت ششم تا هشتم شدن خرید لباس برای خانوارها شد.

ولد خانی ادامه داد: دولت باید برای این مشکلات چاره ای بیندیشد و راهکار ارائه دهد اگر نرخ ارز ثابت شود اقتصاد رونق پیدا می کند در غیر اینصورت بسیاری از اصناف مانند ما هر روز ضعیف تر خواهند شد. حتا تا آنجا که به تعدیل نیرو یا تعطیلی واحد های صنفی روی بیاوریم.

وی تاکید کرد: مصرف پارچه تابع فصل است و همیشه پارچه های دو فصل بعد را به کارخانه های خارجی سفارش می دهیم و برای تهیه وجه مورد نیاز هم باید پارچه های موجود فروخته شوند که این فروش هم به صورت چکی انجام می شود در حال حاضر وضع بازار به صورتی شده که تولید کنندگان با چک های شش الی ۹ ماهه معامله می کنند.

افزایش نرخ دلار سرمایه های مردم را مثل یخ آب می کند

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران اظهار داشت: با رشد دلار نه تنها سرمایه های مردم کاهش پیدا می کند بلکه تولید کنندگان نیز با بازار کساد روبرو می شوند و حتا نمی توانند چک های شان را پاس کنند.

وی افزوود: بدهی های ما دلاری است و با افزایش نرخ دلار حتا پاس شدن چک های تولید کنندگان نیز اثری ندارد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی