خبر

تولید جهانی آهن خام به ۱.۴۱ میلیارد تن رسید

تولید جهانی آهن خام به ۱.۴۱ میلیارد تن رسید

بازار؛ گروه صنعت: تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ با ۱.۱ درصد افزایش به ۱.۴۱ میلیارد تن رسید. این در حالی است که طبق آمارهای منتشر شده از سوی مرکز GMK در ماه دسامبر، تولید جهانی آهن خام به ۱۰۶.۲۳ میلیون تن رسید که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

همچنین به گفته انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱.۲۹ میلیون تن و به روش احیای مستقیم ۱۲۰.۱۵ میلیون تن بوده است.

چین، هند و ژاپن؛ ۳ تولید کننده برتر آهن خام

بر اساس این گزارش، در حوزه تولید آهن خام در سال ۲۰۲۳ کشورهای چین با تولید بالغ بر ۸۷۱ میلیون تن بزرگترین تولید کننده است و پس از آن نیز هند با ۱۳۵.۰ میلیون تن تولید و ژاپن با ۶۳.۰۴ میلیون تن در رتبه های بعدی تولید قرار دارند. همچنین در این گزارش آمده است، در سال ۲۰۲۳ کشور اوکراین ۶ میلیون تن آهن خام تولید کرد که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود ۶.۱ درصد کمتر را نشان می دهد.

این در حالی است که طبق داده های آماری انجمن جهانی فولاد، در سال ۲۰۲۲ تولید جهانی آهن خام با ۳ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۱.۳۹ میلیارد تن رسید. از سوی دیگر در آن سال ۱.۲۸ میلیارد تن آهن خام به روش کوره بلند و ۱۱۰.۵۲ میلیون تن به روش احیای مستقیم تولید شد.

این در شرایطی است که در سال ۲۰۲۲ کشور چین تولیدی به میزان ۸۶۳.۸۳ میلیون تن، هند ۱۲۱.۹ میلیون تن، ژاپن ۶۴.۱ میلیون تن تولید کنندگان برتر آهن خام بودند. از سوی دیگر کشور اوکراین نیز در مدت نامبرده با تولید ۶.۳۹ میلیون تن در رتبه پانزدهم رتبه بندی تولیدکنندگان آهن خام در جهان قرار گرفت.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی