خبر

توسعه صنعت داروسازی ایران با تکیه بر تولیدات دانش بنیان ها

بازار؛ گروه صنعت: نقدینگی در صنعت داروی کشور به کف رسیده؛ هنوز هم خبری از تسهیلات بانکی و سیاست های تسهیل گر در صنعت دیده نمی شود. همچنان سایه مشکلات بر سر این صنعت سنگینی می کند و برخی از داروسازان در بلاتکلیفی آینده حجم تولید را کاهش داده اند و یا بعضی از خطوط را متوقف کرده اند. اتفاقی که به اذغان خیلی از کارشناسان این حوزه می تواند زمینه ساز چالشی دیگر در صنعت درمان همچون مهرماه که کمبودهای دارویی اوج گرفت باشد.

با این حال و در همین شرایط نامساعد شرکت هایی هم هستند که نه تنها سعی در حفظ تیراژ تولید دارند بلکه همچنان بر فعالیت های تحقیق و توسعه ای تاکید دارند و داروهای جدید را روانه بازار می کنند. یکی از این مجموعه ها گروه دارویی برکت و شرکت های تابعه آن هستند که با وجود مشکلات فراوان دست از کار نشسته اند و تولید را با قوت ادامه می دهند.

تولیدی که نه فقط در راستای رفع نیاز فعلی بازار بلکه با تلاش گروه های تحقیق و توسعه هر یک از شرکت ها هر روز یک محصول جدید به شمار تولیدات شرکت های این گروه افزوده می شود. اتفاقی که خود در آینده زمینه ساز انتشار خبرهای خوش تری در حوزه درمان است.

خبرهای خوش برکت برای بازار دارویی

در این راستا اکبر برندگی، مدیرعامل گروه دارویی برکت با اشاره به فعالیت هایی که در همین روزهای دشوار صنعت دارو در گروه دنبال می شود به بازار می گوید: خوشبختانه خیلی از محصولات دانش بنیانی گروه به بهره برداری رسیده است؛ واکسن اچ پی وی که از سرطان دهانه رحم جلوگیری می کند در حال طی کردن مراحل کلینیکال است و امیدواریم این محصول در آینده با قیمت مناسب تری نسبت به نمونه خارجی به بازار عرضه شود.

گروه دارویی برکت با محصولات جدید و دانش بنیان خبر های خوشی برای مردم دارد

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن اچ پی وی در ایران اجباری نیست اضافه می کند: در صورتی که برنامه هایی در راستای تشویق زنان به تزریق واکسن اچ پی وی اجرایی شود می توان امید داشت که در آینده شاهد خیلی از بیماری ها نباشیم. البته خبر خوش گروه دارویی برکت برای مردم در حوزه محصولات جدید به همین جا محدود نمی شود و فرآورده های سلول درمانی نیز از مرحله تحقیق و توسعه خارج و به مرحله تولید نزدیک شده است.

برندگی با اشاره به حمایت های وزارت بهداشت از محصولات سلول درمانی ادامه می دهد: آیین نامه هایی در حوزه محصولات سلول درمانی از سوی وزارت بهداشت تصویب شده و به زودی خیلی از بیماری هایی که زمانی درمان آن ها آرزو بود درمان پذیر می شود.

حرکت برکت بر لبه دانش درمانی

مدیرعامل گروه دارویی برکت بیان می کند: فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت های تابعه گروه دارویی در حوزه محصولات ضد سرطان و آنتی بادی مونوکلونال نیز ادامه دارد و محصولاتی در این نیز در حال آماده سازی برای عرضه است. همچنین تاکنون دو سایت بیوسان راه اندازی شده و اگر مقداری مشکلات نقدینگی در صنعت دارو کاهش یابد سایت سوم آن نیز تمام و مورد بهره برداری و بیوسیمیلارها به تولید می رسد.

برندگی تاکید می کند: این سایت ها فرآورده های دارویی را به بازار ارائه می دهند که در جهت شعار امسال یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است و گره ای از مشکلات مردم در حوزه درمان باز می کنند؛ چرا که با قیمت های مناسب تر و با کیفیت های قابل قبول در رقابت با محصولات خارجی قرار می گیرند.

امسال سبحان انکولوژی بیش از ۱۰ تا ۱۵ محصول دانش بنیان را به بازار ارائه می کند

وی با اشاره اینکه محصولات دانش بنیان فقط به یک و دو شرکت محدود نمی شود و بیشتر شرکت های گروه دارویی محصولاتی از این دست ارائه خواهند داد می افزاید: شرکت هایی همچون البرز دارو محصولات زیادی در فاز تحقیق و توسعه دارند و هر سال در حدود ۱۰ تا ۲۰ محصول به بازار ارائه می دهند.

برندگی ادامه می دهد: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی نیز امسال بیش از ۱۰ تا ۱۵ محصول دانش بنیان را به بازار ارائه می کند. به نظر بنده اگر بیش از پیش تکیه بر تولید داخل داشته باشیم و بر محصولات دانش بنیانی توجه ویژه تری کنیم، آینده صنعت دارو امیدوار کننده تر است؛ به خصوص که با محصولات دانش بنیانی فاصله زیادی با صنعت داروی دنیا نخواهیم داشت. از این رو خیلی زود می توانیم رقبای بیرونی را به چالش بکشیم و نیاز به واردات دارو کاهش یابد.

وی تاکید می کند: البته به هیچ وجه مخالف واردات نیستیم و باید واردات باشد تا با حضور برندهای خارجی روز به روز کیفیت را ارتقا دهیم و دست به رقابت بزنیم. در کل مردن باید قدرت انتخاب داشته باشند و خودشان آگاهانه محصولات با کیفیت ایرانی را انتخاب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی