عمومی

45 نکته خلاقانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی که همه آنها را نمی شنوید روز

۴۵ نکته خلاقانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی که همه آنها را نمی شنوید
روز

تأثیر بالقوه رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک را نمی توان دست کم گرفت. اما اگر مدتی است که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، احتمالاً بسیاری از نکات استاندارد را می دانید. با این حال، به غیر از ارسال عکس های محصول و پاسخ به سؤالات مشتری، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در رسانه های اجتماعی انجام دهید. در اینجا چند نکته بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که هر روز آنها را نمی شنوید.

چگونه از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خلاقانه استفاده کنیم

پست کردن ویدیوهای ایجاد محصول

شما از قبل می دانید که می توانید و باید اطلاعاتی در مورد محصولات خود در رسانه های اجتماعی ارسال کنید. اما بسیاری از کسب و کارها در واقع به مشتریان نگاهی از پشت صحنه در مورد آنچه در ساخت محصولاتشان می گذرانند، نمی دهند. می‌توانید این کار را به راحتی از طریق ویدیوهای سریع در YouTube، فیس‌بوک، اینستاگرام یا حتی اسنپ‌چت انجام دهید.

هشتگ برای Testimonials راه‌اندازی کنید

توصیه‌نامه‌ها همچنین می‌توانند محتوای عالی برای کسب‌وکارها برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی باشند. . اما یافتن توصیه‌هایی که می‌توانند به اندازه کافی در یک توییت یا پست رسانه‌های اجتماعی جمع شوند، می‌تواند یک چالش باشد. بنابراین در نظر داشته باشید که یک هشتگ خاص برای این منظور ایجاد کنید و سپس مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در آن قالب به اشتراک بگذارند. سپس می‌توانید افکار آن‌ها را مستقیماً برای دنبال‌کنندگان خود ارسال کنید.

به یک کارمند هفته افتخار کنید

رسانه‌های اجتماعی یک رسانه عالی برای به اشتراک گذاشتن نگاه‌های پشت صحنه به کسب و کار شما هستند. و کارمندان شما می توانند بخش بزرگی از آن باشند. بنابراین می‌توانید یک کارمند هفته یا برنامه ماه را راه‌اندازی کنید و کمی درباره بهترین اعضای تیم خود در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

یک عکس در یک ساعت به اشتراک بگذارید

همچنین می‌توانید پشت سر هم اشتراک‌گذاری کنید. صحنه ها از طریق عکس های معمولی به شرکت شما نگاه می کند. چند بار در سال، روزی را تعیین کنید که در آن هر ساعت، یا حداقل چند بار در روز، عکسی را به اشتراک بگذارید تا به مردم دیدی واقعی از آنچه در طول یک روز می‌گذرد، ارائه دهید.

svg%3E - 45 نکته خلاقانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی که همه آنها را نمی شنوید
روز

اشتراک‌گذاری آموزش‌هایی که از محصولات شما استفاده می‌کنند

علاوه بر اشتراک‌گذاری اطلاعات یا عکس‌های محصولات خود، می‌توانید استفاده کنید رسانه های اجتماعی برای ارائه ایده های جالب به مردم برای نحوه استفاده واقعی از آنها. بنابراین می‌توانید آموزش‌های سریعی ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید که برخی از این کاربردها یا ایده‌های منحصربه‌فرد را برجسته می‌کند.

ساخت ویدیوهای Stop-Motion در اینستاگرام

ویدئوهای استاپ موشن می‌تواند راهی عالی برای نمایش برخی از آنها باشد. از آن آموزش ها یا ایده های منحصر به فرد. یا حتی می توانید از آنها برای گفتن داستان ها به سرعت و در قالبی منحصر به فرد و سرگرم کننده استفاده کنید.

اشتراک گذاری تصاویر بومرنگ از محصولات در حال استفاده

Boomerang یک برنامه اینستاگرام است که به شما امکان می دهد واقعاً سریع ایجاد کنید. ویدیوهای گیف مانند آن‌ها برای گفتن یک داستان یا به اشتراک گذاشتن چند مرحله کافی نیستند، اما برای نشان دادن حرکت کافی هستند. بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای نشان دادن ویژگی‌های ساده محصولات در برخی موارد استفاده کنید.

یک انجمن پینترست گروهی راه‌اندازی کنید

از قبل می‌دانید که Pinterest می‌تواند یک خروجی عالی برای اشتراک‌گذاری محتوا باشد. اما همچنین می تواند راهی عالی برای تعامل با مخاطبان از طریق تابلوهای گروهی باشد. تابلویی راه اندازی کنید که در آن مشتریان می توانند تصاویر محصولات در حال استفاده شما یا فقط پست های مرتبط با صنعت شما را به اشتراک بگذارند. و همچنین محتوای خود را اضافه کنید.

برای به اشتراک گذاشتن ایده های محصول با شرکت های دیگر شریک شوید

در واقع می توانید با همکاری با شرکت های دیگر برای ایجاد رسانه های اجتماعی، دامنه برخی از پست های خود را افزایش دهید. کمپین ها در نظر بگیرید که محصول خود را در حال استفاده با محصول شرکت دیگری نشان دهید و هر دوی شما می توانید آن را در کانال های خود به اشتراک بگذارید. این می تواند به ویژه برای پست هایی مانند دستور العمل ها یا پروژه های DIY مفید باشد.

svg%3E - 45 نکته خلاقانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی که همه آنها را نمی شنوید
روز

از کارکنان بخواهید تا بیش از حساب های شما

اینکه افراد مشابهی هر روز اکانت های رسانه های اجتماعی شما را اداره کنند می تواند به این معنی باشد که بعد از مدتی شروع به تکرار می شود. اما می‌توانید با این که کارمندان مختلف حساب‌های شما را در مواقعی کنترل کنند تا دیدگاه متفاوتی از شرکت شما به اشتراک بگذارند، کمی آن را تغییر دهید.

از مشتریان بخواهید حساب‌های شما را تصاحب کنند

شما نیز ممکن است میزبان مسابقه یا تبلیغی باشید که در آن مشتری یا دنبال‌کننده‌ای را انتخاب می‌کنید تا حساب‌های شما را به مدت یک روز در اختیار بگیرد تا برخی از محتوای مورد علاقه‌اش را به اشتراک بگذارد، از جمله نحوه استفاده آن‌ها از محصولات یا خدمات شما.

حساب‌های دیگر را به افراد توصیه کنید. دنبال کنید

بیشتر دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی شما برندهای دیگری را نیز دنبال می کنند که تا حدودی با صنعت شما مرتبط هستند. بنابراین می‌توانید با پیشنهاد حساب‌های دیگری که فکر می‌کنید برایشان مفید باشد، مقداری ارزش برای آنها بیافزایید.

افزودن شخصیت با GIF

در توییتر و دیگر پلت‌فرم‌های اجتماعی، این فرصت را دارید. برای افزودن تصاویر GIF به پست‌های خود، که می‌تواند شخصیت و حرکتی را به پست‌های شما تزریق کند.

یک شخصیت تکرارشونده ایجاد کنید

اگر شرکت شما دارای یک طلسم، لوگو یا حتی یک حیوان خانگی یا دکوراسیون اداری که واقعا شرکت شما را نشان می دهد، می توانید از آن به عنوان نوعی شخصیت تکرار شونده در پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید که دنبال کنندگان شما به راحتی می توانند تشخیص دهند و با آن تعامل داشته باشند.

درخواست ارسال عکس

محتوایی که در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید همیشه نباید مستقیماً از شما باشد. می‌توانید مرتباً از مشتریان خود بخواهید که عکس‌های خود را از محصولات شما یا هر چیز مرتبط با صنعت شما به اشتراک بگذارند و سپس آن عکس‌ها را به اشتراک بگذارند.

svg%3E - 45 نکته خلاقانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی که همه آنها را نمی شنوید
روز

یک “Caption This ” مسابقه

همچنین می‌توانید عکس‌هایی را به اشتراک بگذارید که دنبال‌کنندگانتان بتوانند با آن‌ها سرگرم شوند. یک عکس خنده دار از تیم خود یا حتی عکسی که مربوط به فرهنگ پاپ است را به اشتراک بگذارید و از دنبال کنندگان ایده های زیرنویس بخواهید، سپس بهترین ها را به اشتراک بگذارید.

میم خود را ایجاد کنید

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما میم ها همچنین به شما این فرصت را می دهند که محتوای سرگرم کننده را با مخاطبان رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اگر میم محبوبی وجود دارد که می تواند به نوعی با کسب و کار یا صنعت شما مطابقت داشته باشد، عنوان خود را ایجاد کنید و آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

میزبان یک پرسش و پاسخ در Snapchat

رسانه های اجتماعی می تواند یک راهی عالی برای پاسخ به سوالات مشتری اما می‌توانید حتی عمیق‌تر از آن بروید و یک جلسه پرسش و پاسخ میزبانی کنید که در آن فالوورها می‌توانند هر چیزی را در اسنپ چت از شما بپرسند، سپس به آن سؤالات در کلیپ‌های سریع در برنامه پاسخ دهید.

سوالات بی اهمیت بپرسید

<.یک راه دیگر برای ایجاد تعامل با مخاطبان، پرسیدن برخی سوالات بی اهمیت در مورد شرکت یا صنعت شما است. حتی ممکن است به دنبال کننده ای که درست پاسخ می دهد، نوعی جایزه بدهید.

تاریخ شرکت خود را در #tbt جشن بگیرید

پنجشنبه بازگشت، یا #tbt، یک هشتگ هفتگی در توییتر است و اینستاگرام که در آن افراد عکس های برگشتی را ارسال می کنند. می‌توانید با پست کردن عکس‌های قدیمی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته یا حتی گاهی اوقات، کسب‌وکارتان را درگیر کنید و تاریخچه‌ای را به اشتراک بگذارید.

یک مجموعه هفتگی را شروع کنید

همچنین می‌توانید موضوع هفتگی خود را ایجاد کنید. برای پست های رسانه های اجتماعی مانند #tbt. چیزی متناسب با صنعت خود بیاورید و هر هفته آن را ادامه دهید. حتی می توانید فالوورهای خود را نیز تشویق کنید که شرکت کنند.

svg%3E - 45 نکته خلاقانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی که همه آنها را نمی شنوید
روز

مصاحبه با مشتریان

مصاحبه ها محتوای آنلاین عالی را تولید می کنند. می‌توانید یک ویدیوی کوتاه یا مصاحبه متنی با برخی از مشتریان خود ایجاد کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری را درگیر کنید.

تعطیلات عجیب و غریب را جشن بگیرید

تبلیغات تعطیلات در رسانه‌های اجتماعی رایج است. . اما لازم نیست منتظر موارد اصلی باشید. حتی تعطیلات عجیب و غریب مانند “مثل روز دزدان دریایی صحبت کنید” می تواند محتوای جالبی ایجاد کند.

فهرستی از به روز رسانی های صنعت را گردآوری کنید

هر هفته یا ماه، لیستی از به روز رسانی ها را جمع آوری کنید. مربوط به دنبال کنندگان یا صنعت شما است و حساب های مرتبط را برچسب گذاری کنید.

یک Hangout منظم میزبانی کنید

Google+، Periscope، Facebook و سایر پلتفرم های اجتماعی به شما امکان پخش زنده را می دهند. بنابراین می توانید یک پاتوق هفتگی یا ماهانه با مخاطبان خود اعلام کنید. یک برنامه زمان‌بندی مشخص داشته باشید تا مردم بدانند چه زمانی پخش می‌شوید.

Post Sneak Peeks

همچنین می‌توانید چند نگاه پنهانی از محصولات یا پیشنهادات جدید پست کنید که در آن فقط یک نمای جزئی ارائه دهید. به دنبال کنندگان سپس حتی می‌توانید از مشتریان بخواهید تا حدس بزنند که چه چیزی منتشر می‌شود تا آنها را بیشتر درگیر کند.

از یک موسسه خیریه یا دلیل حمایت کنید

مشتریان عاشق یک تجارت آگاهانه اجتماعی هستند. بنابراین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار در مورد دلایل مهم یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد سازمان‌های خیریه مختلف استفاده کنید.

رویدادهای توییت زنده

هنگامی که در رویدادهایی برای کسب‌وکارتان شرکت می‌کنید، یا حتی اگر وجود دارد. یک رویداد تلویزیونی که ارتباطی با صنعت شما دارد، می‌توانید در کل توییت کنید یا پست کنید تا فالوورها را درگیر کنید.

بازنشر عکس‌های اینستاگرام از یک هشتگ اختصاصی

در اینستاگرام، می توانید یک هشتگ اختصاصی برای مشتریان یا دنبال کنندگان خود راه اندازی کنید تا برای تصاویر مربوط به شرکت یا صنعت خود از آن استفاده کنند. سپس می‌توانید آن برچسب‌ها را مرور کنید و تصاویری را برای ارسال مجدد به حساب خود بیابید — البته با اجازه!

اینفلوئنسرها حساب شما را تسخیر کنند

اینفلوئنسرها اغلب دیگر کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند. که پیروان و نفوذ قابل توجهی در یک جایگاه یا صنعت خاص دارند. بنابراین، اگر می‌توانید تأثیرگذارانی را پیدا کنید که با کسب‌وکارتان سازگاری داشته باشند، می‌توانید از آن‌ها بخواهید حساب شما را برای یک روز کنترل کنند تا محتوای تازه‌ای دریافت کنید و دسترسی خود را افزایش دهید.

میزبان یک چت توییتر باشید

همچنین ممکن است برای میزبانی چت در توییتر با آن تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید. چت های توییتر مدت هاست که یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعامل در این پلتفرم در نظر گرفته شده است. اما با کار کردن با سایر تأثیرگذاران در صنعت خود، می‌توانید دسترسی خود را حتی بیشتر افزایش دهید.

به اشتراک گذاری کمیک استریپ

تصاویر در رسانه‌های اجتماعی محبوب هستند. و تصاویری که داستان می گویند می توانند به ویژه موثر باشند. بنابراین می‌توانید کمیک استریپ‌های خود را برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا حتی ایجاد کنید.

پیش‌بینی‌ها را از مشتریان بخواهید

راه‌های زیادی برای کسب‌وکارها وجود دارد تا مشتریان را درگیر مکالمات در شبکه‌های اجتماعی کنند. رسانه ها. اما درخواست پیش‌بینی در مورد آینده صنعت یا موضوعات مرتبط دیگر می‌تواند راه خوبی برای شروع آن مکالمات باشد.

این یا آن را پخش کنید

همچنین می‌توانید بپرسید. سوالات مخاطبان شما اگر فقط چند انتخاب به آنها بدهید، پاسخ دادن را برای مردم آسان می‌کند و حتی ممکن است به بحث‌های دوستانه دامن بزند.

توصیه‌های کتاب یا فیلم را به اشتراک بگذارید

همچنین می‌تواند مفید باشد. برای پست کردن چیزهایی در رسانه های اجتماعی که مستقیماً به کسب و کار شما مربوط نمی شود هر از گاهی. چیزهایی مانند کتاب و فیلم موضوعاتی هستند که اکثر مصرف کنندگان را در برخی سطوح مورد توجه قرار می دهند. بنابراین ممکن است در مورد چیزهایی که فکر می‌کنید ممکن است برای دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما جالب باشد، افکار یا توصیه‌هایی را به اشتراک بگذارید.

فروش تولد داشته باشید

همه تولدها را دوست دارند. بنابراین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان راهی برای ایجاد یک معامله بزرگ در مورد تولد شرکت یا حتی تولد اعضای تیم خود استفاده کنید.

توصیه های کارکنان را ارسال کنید

برای اینکه حتی بیشتر از این پیش بروید، می توانید از اعضای تیم خود بخواهید برخی از محصولات یا محتوای مورد علاقه خود را برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی انتخاب کنند. می‌توانید در روز تولد هر یک از اعضای تیم بر روی آن کالاها تخفیف ارائه دهید یا فقط برخی از موارد دلخواه کارمندان را در چند پست رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری کنید.

اشتراک گذاری لیست های پخش

سرویس های پخش موسیقی مانند Spotify به شما امکان می دهد لیست های پخش آنلاین ایجاد کنید که می توانید به راحتی با دیگران در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بنابراین، ایجاد لیست پخش برای موقعیت‌ها یا موقعیت‌های خاص و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با فالوورهای خود می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

پست فیلم‌های مرور زمان

ویدئوها برای داستان‌گویی آنلاین عالی هستند. اما اگر می‌خواهید واقعاً تغییراتی را در طول زمان نشان دهید، ممکن است به جای یک ویدیوی سنتی، یک ویدیوی تایم لپس انجام دهید. می‌توانید تایم لپس‌های سریع را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام یا حتی موارد پیشرفته‌تر در YouTube پست کنید.

میزبانی چالش های هفتگی برای فالوورها

چالش ها و مسابقات می توانند برای ایجاد تعامل آنلاین واقعاً مفید باشند. می‌توانید یک چالش ساده مانند مسابقه عکاسی یا شکار لاشخور را شروع کنید و هر هفته آن را تکرار کنید تا واقعاً مشتریان را درگیر کنید.

محصولات جوک ایجاد کنید

برای تزریق طنز به محتوای رسانه‌های اجتماعی خود ، ممکن است در نظر داشته باشید که برخی از محصولات جوک یا حداقل تصاویر بصری آن محصولات جوک را ایجاد کنید که شبیه به پیشنهادات شما هستند، اما با تغییراتی مضحک.

فروش مستقیم در رسانه های اجتماعی داشته باشید

آیا می خواهید به سرعت فروش خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید؟ می‌توانید به‌جای اینکه مردم را وادار به بازدید از وب‌سایت یا مکان فیزیکی‌تان کنید، مستقیماً در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فروش سریع محصولات ترخیص کالا را داشته باشید.

از پیام‌رسانی مستقیم اینستاگرام برای ارسال تبلیغات انحصاری استفاده کنید

همچنین در اینستاگرام، شما این فرصت را دارید که مستقیماً از طریق با مشتریان ارتباط برقرار کنید. قابلیت پیام رسانی مستقیم بنابراین می توانید پیشنهادات انحصاری را برای بهترین مشتریان یا دنبال کنندگان خود ارسال کنید. فقط از این ویژگی سوء استفاده نکنید و همیشه با این ویژگی پیام‌های انبوه ارسال کنید.

روی شرکا قرار دهید

همیشه نباید تمرکز روی کسب و کار شما باشد. وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود. همچنین می‌توانید برخی از کسب‌وکارهای دیگری را که با آن‌ها شریک شده‌اید برای تقویت آن رابطه برجسته کنید و به طور بالقوه دسترسی اجتماعی خود را از طریق آن ارتباطات افزایش دهید.

درخواست‌های محتوا بخواهید

و در نهایت، همیشه باید هنگام ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی، نظرات دنبال کنندگان خود را در نظر داشته باشید. حتی ممکن است گهگاه از مردم بپرسید که آیا درخواستی دارند، فقط برای اینکه مطمئن شوید محتوای خود را تازه و جالب نگه می دارید.

استراتژی< /th> توضیحات مزایا پلتفرم
محتوای پشت صحنه ویدیوهای ایجاد محصول و نگاه اجمالی به عملیات روزانه کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید تا برند خود را انسانی کنید. اعتبار ایجاد می کند، ارتباط را تقویت می کند. YouTube، Facebook، Instagram، Snapchat
هشتگ گواهینامه یک هشتگ اختصاصی برای توصیفات مشتریان ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. به راحتی محتوا را جمع آوری کنید، رضایت کاربر را به نمایش بگذارید. هر پلت فرم اجتماعی
نمایش های کارکنان با نمایش دادن کارکنان برجسته در رسانه های اجتماعی، ارائه یک تماس شخصی و نمایش ویژگی های تیم خود، از آنها تقدیر کنید. نقاط قوت. شناخت کارکنان، نمایش فرهنگ شرکت. هر پلتفرم اجتماعی
نگاه های پنهان نماهای جزئی از محصولات یا پیشنهادات آینده را به اشتراک بگذارید، جذاب کنجکاوی و تعامل. هیجان ایجاد می کند، مشارکت کاربر را تشویق می کند. هر پلت فرم اجتماعی
چالش های تعاملی میزبان مسابقات هفتگی یا چالش هایی مانند مسابقات عکاسی برای تقویت تعامل و ایجاد حس اجتماعی. تعامل را افزایش می دهد، محتوای تولید شده توسط کاربر را ترویج می کند. هر پلاتفوی اجتماعی

به طور خلاصه، در حالی که شیوه‌های شبکه‌های اجتماعی جا افتاده برای کسب‌وکارهای کوچک حیاتی هستند، بررسی تاکتیک‌های غیر متعارف می‌تواند پاداش‌های قابل‌توجهی به همراه داشته باشد. استراتژی هایی مانند اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه، ایجاد هشتگ های گواهی، برجسته کردن کارمندان، ارائه نگاه های پنهانی و میزبانی از چالش های تعاملی، تعامل را متنوع می کند و حضور برند شما را افزایش می دهد. این تاکتیک‌ها به اصالت، جامعه‌سازی و رشد پایدار در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، در حالی که اصول اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک اساسی است، سرمایه گذاری فراتر از شیوه های مرسوم می تواند پاداش های قابل توجهی را به همراه داشته باشد. این مجموعه از استراتژی‌های نوآورانه مجموعه ابزار متنوعی را برای تقویت حضور برند شما ارائه می‌دهد. تاکتیک‌هایی مانند محتوای پشت صحنه، نورافکن کارکنان، و هشتگ‌های گواهی اختصاصی، برند شما را انسانی می‌کند و ارتباطات معتبری را برقرار می‌کند. تنوع بخشیدن به محتوا از طریق آموزش ها، نگاه های پنهانی و ویدیوهای استاپ موشن، مخاطبان را مجذوب خود می کند، در حالی که همکاری با اینفلوئنسرها، پست های طنز آمیز و جلسات تعاملی یک جامعه آنلاین پر جنب و جوش ایجاد می کند. لمس های شخصی مانند پیام های مستقیم برای تبلیغات و مشارکت، روابط با مشتری را عمیق تر می کند. ترکیب این استراتژی‌های غیر متعارف نه تنها برند شما را متمایز می‌کند، بلکه آن را به سمت تعامل معنادار و رشد پایدار در چشم‌انداز پویای رسانه‌های اجتماعی سوق می‌دهد.

نکات اجتماعی عکس از طریق Shutterstock


بیشتر در: بازاریابی آنلاین
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی