خبر

قیمت واحد‌های کمتر از ۱۰۰ متر در تهران

قیمت واحد‌های کمتر از ۱۰۰ متر در تهران

370116 374 - قیمت واحد‌های کمتر از ۱۰۰ متر در تهران

اقتصاد۲۴– طبق اعلام معاون امور مسکن و ساختمان قرار بر این است که اولین واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن یا همان جهش تولید مسکن شهریور ماه به متقاضیان تحویل شود. پیش از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود با تغییر برنامه زمانی تصمیم گرفته شده به جای تحویل یک میلیون واحد در یک سال، پروژه به دو فاز تقسیم شود و در فاز اول در دو سال اول این طرح، دو میلیون واحد به متقاضیان تحویل شود.

همچنین قرار بر این بود این پروژه عظیم مسکن سازی بدون خط اعتباری از دولت و بانک مرکزی به اجرا برسد و مبنای تامین منابع مالی آن صندوق ملی مسکن باشد که البته به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس تا به امروز منابع این صندوق صفر است و ریالی وارد آن نشده است.

البته آنچه که معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تحویل اولین واحد‌های این پروژه خبر داده محدود به ۱۰۰ هزار واحد است که به طور قطع این تعداد نمی‌تواند اثر معناداری در بازار مسکن داشته باشد. این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان بازار مسکن، تنها علاج التهاب و آشفتگی امروز این بازار، افزایش تولید مسکن و افزایش عرضه است وگرنه امکان مهار تور مسکن از هیچ طریق دیگری وجود ندارد. در همین شرایط اعلام شده است که ۳ ماه اول امسال تولید مسکن در تهران به پایین‌ترین میزان در ۱۸ سال گذشته افت کرده است و به این معنای کاهش عرضه در حالی که شاهد انباشت تقاضا هستیم و این خود سیگنال ادامه افزایش قیمت‌ها را به بازار می‌دهد.

از سوی دیگر می‌دانیم که مهم‌ترین مولفه در تعیین اجاره بها قیمت ملک است و هر چه بهای ملک بالا رود، نرخ اجاره هم بالا می‌رود؛ بنابراین از آنجایی که روند اجرای پروژه تولید ۴ میلیون مسکن در ۴ سال تحت عنوان نهضت ملی مسکن بسیار کُند پیش می‌رود و میزان ساخت و ساز مسکن توسط بخش خصوصی هم پایین آمده، هیچ علامتی از مهار گرانی افسار گسیخته در بازار مسکن دیده نمی‌شود کما اینکه طبق گفته «عبدالله اوتادی» عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، شاهد افزایش روزانه قیمت مسکن در استان تهران هستیم و این روند افزایش قیمت‌ها را گزارش‌های مرکز آمار و بانک مرکزی هم تایید می‌کند.

در جدول زیر قیمت روز واحد‌های کمتر از ۱۰۰ متر در مناطق مختلف بازار آمده است.

370117 121 - قیمت واحد‌های کمتر از ۱۰۰ متر در تهران

منبع: آفتاب نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی