خبر

فردا چه سهامی در بورس بخریم؟

فردا چه سهامی در بورس بخریم؟

464494 571 - فردا چه سهامی در بورس بخریم؟

اقتصاد۲۴- بورس در هفته‌های گذشته بازدهی مثبتی از خود نشان داده است و هفته جاری با رشد ۱.۹ درصدی شاخص بورس به پایان رسیده است. بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با ریزش ۱۰۳۸۴ واحدی روی کانال ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۹۲۲ واحدی قرار گرفت.

نماد‌های بورسی فارس، تاپیکو، فملی، کگل، فولاد، میدکو، شستا بیشترین تاثیر را در معاملات بورسی داشتند. ۱۹۷ نماد در صف خرید قرار گرفتند که ارزش مجموع صف‌های خرید ۱۳۴۱ میلیارد تومان براورد شده است. همچنین ۱۲ نماد در صف فروش گزارش شدند که ارزش صف‌های فروش ۸۸۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است که ارزش دلاری بازار ۱۹۸ میلیارد دلار گزارش شده است. نماد‌های بورسی خزامیا، ختور، تملت بیشترین افزایش قیمت را در بورس به اسم خود ثبت کرده و همچنین نماد‌های بورسی وساخت، شسینا، ثشرق بیشترین کاهش قیمت در بورس از آن خود کردند. نماد‌های پی پاد، ختور، ثفارس بیشترین تقاضا را در بازار به ثبت رساندند و در مقابل نماد‌های پاکشو، فنوال، وآذر بیشترین عرضه را در بورس از خود نشان دادند. ۶۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شده است و نماد‌های بورسی زپارس، کوثر، تنوین بیشترین نقش را در این زمینه داشتند. نماد‌های بورسی فارس، شپنا، وبملت نیز بیشترین تاثیر را در خروج پول حقیقی از بورس به ثبت رساندند.

در مجموع می‌توان گفت بورس با اینکه هفته گذشته با ۲ روز اصلاحی در شاخص کل روبرو بود، اما در کل کارنامه قابل قبولی از خود نشان داد. شاخص هم وزن بورس در هفته گذشته بازدهی مثبت ۶.۴ درصدی به ثبت رساند. همچنین ارزش معاملات خرد بورس با رشد ۲۴ درصدی به پایان رسیده است و با رسیدن به سطح ۱۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومانی به بیشترین رقم در یک سال اخیر رسیده است.

خبر مهم درباره خودرویی‌های بورس

مجوز افزایش قیمت با تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ محصولات یا ارائه خدمات برای خودرویی‌ها صادر شد. براساس این خبر ارقام ۱۳.۵ تا ۱۶.۵ درصد مالیات ارزش افزوده، شماره‌گذاری و عوارض مربوط به ماده ۱۰ قانون ساماندهی (قانون ابلاغی) و همچنین هزینه ثابت شماره گذاری، پست و بیمه شخص ثالث، متناسب با نوع خودرو (پژو دنا رانا تارا سمند) اضافه می‌گردد. همچنین مجوز افزایش قیمت فروش محصولات شرکت خپارس به طور میانگین ۲۵.۵ درصد صادر شد. محصولات گروه کوئیک R از قیمت ۲.۵۹۴، ۲۱۸.۵۲۷ ریال به نرخ ۲.۸۵۳، ۶۴۰.۳۸۰ ریال تغییر کرد.

تاثیر قیمت کامودیتی‌ها بر روند معاملات بورس

قیمت برخی کالا‌های مهم در بورس منجر به تاثیر مستقیم و در برخی موارد غیر مستقیم می‌شود. قیمت فلزات گرانبها، فلزات پایه، نفت و انرژی در این دسته قرار می‌گیرند. در آخرین تغییرات قیمتی نفت خام ۷۹.۶ دلار با تغییر ۵.۱۵ درصد افزایش و قیمت بنزین ۲.۷۶۸۵ دلار با تغییر ۳.۲۹ درصد افزایش و قیمت نفت برنت ۸۴.۱۱ دلار با تغییر ۵.۲۲ درصد افزایش و قیمت گازوئیل ۷۹۶.۳۸ دلار با ۳.۷ درصد افزایش و در نهایت نفت اوپک با قیمت ۸۶.۶۴ دلار با ۱.۴۴ درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی گذشته در آمار‌های معاملاتی گزارش شد.

همچنین در معاملات جهانی، انس طلا با قیمت ۲۰۴۱.۶۹ دلار با ۱.۳۴ درصد افزایش و انس نقره با قیمت ۲۵.۷۹ دلار با ۱.۱۷ درصد افزایش و انس پلاتین با قیمت ۱۰۴۶.۷۰ دلار با ۱.۶۷ درصد افزایش و انس پالادیوم با قیمت ۱۴۶۱.۰۳ دلار با ۰.۲۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خرید و فروش شد.


بیشتر بخوانید:  پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲


در محصولات کشاورزی نیز قیمت گندم ۶۷۵.۳ دلار با ۰.۴۹ درصد کاهش و قیمت پنبه ۸۳.۳۷ دلار با ۱.۰۷ درصد افزایش و قیمت شکر ۲۴.۶۳ دلار با ۲.۴۱ درصد افزایش و قیمت سویا ۱۵۱۹.۸۸ دلار با ۰.۹۶ درصد افزایش در آمار معاملات دیده می‌شود.

لازم به ذکر است که در بین معاملات مهم‌ترین فلزات پایه قیمت آلومینیوم ۲۳۶۷.۵ دلار و با ۱.۷۸ درصد افزایش و قیمت سرب ۲۱۲۶ دلار و ۰.۱۴ درصد افزایش و قیمت روی ۲۸۳۲ دلار و با ۱.۶۱ درصد افزایش و مس با قیمت ۹۰۴۳ دلار و با ۰.۹ درصد افزایش و قیمت فولاد ۸۴۰ دلار و با ۳۴.۷۶ درصد کاهش گزارش شده است.

پیش بینی بورس شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

کارشناسان بازار سرمایه بورس را در سال جدید برترین و ارزان‌ترین بازار در پیش رو می‌دانند، اما با این حال اصلاح کوتاه مدت بورس نیز اجتناب ناپذیر است. در شرایط حال حاضر معاملات هیجانی در بازار به شدت بالا است و با اینکه بورس با تزریق پول توسط سرمایه گذاران حقیقی مواجه بود، اما سهامداران در ادامه با خروج پول و حتی به هم خوردن تراز پول خرد در بازار بودند؛ بنابراین هر احتمالی امکان‌پذیر است و توصیه جدی کارشناسان همواره بر پرهیز از رفتار‌های هیجانی در بازار است. در مجموع عملکرد بورس مثبت و با بازدهی ارزیابی می‌شود و فعالان بازار به بازگشت روز‌های بهتر بورس امیدوار هستند.

منبع: گسترش نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی