عمومی

چرا 2023 فرصت هایی را برای فروشندگان مشاغل خدماتی ارائه می کند؟ و خریداران

چرا ۲۰۲۳ فرصت هایی را برای فروشندگان مشاغل خدماتی ارائه می کند؟
و خریداران

ریسک کم، جریان نقدی ثابت و پتانسیل رشد آتی ملاحظات اصلی برای خرید یک تجارت هستند. این ویژگی ها اغلب در مشاغل خدماتی، بزرگترین بخش کسب و کارهای کوچک اخیر یافت می شود. بر اساس گزارش Insight BizBuySell، ۳۹٪ از خریدها در سال ۲۰۲۲ مربوط به مشاغل خدماتی بود که ۷٪ بیشتر از سال قبل و از سطح قبل از همه گیری ۲۰۱۹ فراتر رفت.

علی رغم مواجهه با چالش های اقتصادی حول محور افزایش تورم و نرخ بهره، مشاغل خدماتی فروخته شده در سال ۲۰۲۲ عملکرد قوی از خود نشان دادند. میانگین درآمد نسبت به سال گذشته ۳ درصد و جریان نقدی متوسط ​​به ترتیب ۳٫۴ درصد افزایش یافته است. خریداران همچنین در سال ۲۰۲۲ برای مشاغل خدماتی بیشتر پرداخت کردند، با میانگین قیمت فروش ۴٪ به ۳۰۰,۰۰۰ دلار، و درآمد چند برابر ۲٫۶ 

برای قرار دادن این موضوع، بازار کلی تجارت برای فروش در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۲ درصدی درآمد متوسط ​​و ۱ درصدی در جریان نقدی متوسط ​​روبرو شد. علاوه بر این، با عملکرد مالی ضعیف تر، همراه با افزایش هزینه کسب سرمایه، میانگین قیمت فروش ۳ درصد کاهش یافت. با این وجود، تقاضای خریداران قوی بود و تعداد معاملات تجاری برای فروش گزارش شده در سال ۲۰۲۲ ۴٫۷ درصد افزایش یافت.

در حالی که هیچ کسب و کاری واقعاً بدون ریسک نیست، بسیاری از مشاغل خدماتی در شرایط عدم اطمینان اقتصادی “مقاوم در برابر رکود” و بسیار مطلوب در نظر گرفته می شوند. مشاغلی مانند مراقبت های بهداشتی، مشاوره فناوری اطلاعات، لوله کشی یا حتی کنترل آفات برای زندگی روزمره ضروری هستند. در طول اوج همه‌گیری، کسب‌وکارهای ضروری عملکرد مالی قوی را تجربه کردند و در بازار تجارت برای فروش بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

علاوه بر این، برخلاف خرده فروشان یا تولیدکنندگان که به شدت به موجودی و مواد متکی هستند، اکثر مشاغل خدماتی در ارائه محصولات ناملموس تخصص دارند. بنابراین، آنها در معرض مشکلات زنجیره تامین یا تورم نیستند که هزینه‌های موجودی یا کالاهای خام را افزایش می‌دهد.

با این حال، مشاغل خدماتی انجام با چالش هایی مانند مقیاس بندی، یافتن و حفظ کارگران ماهر، به عنوان و همچنین تکیه بر رضایت مشتری. ایجاد اعتبار و سهم بازار نیز مهم است که می تواند زمان بر باشد. علاوه بر این، در یک اقتصاد نامطمئن، مصرف‌کنندگان ممکن است هزینه‌های مربوط به خدمات لوکس یا غیر ضروری را متوقف یا محدود کنند.

که گفته می‌شود، خرید هستند. یک کسب و کار خدماتی از قبل تأسیس شده می تواند بسیاری از این خطرات را کاهش دهد. کسب‌وکاری که قبلاً تأسیس شده است، معمولاً دارای جریان نقدی داخلی، مدل کسب‌وکار اثبات‌شده، کارمندان آموزش‌دیده، و همچنین پایگاه مشتری و یک برند شناخته‌شده است. اولین چالش پیدا کردن یک کسب و کار خدماتی است که برای شما مناسب باشد.

نکاتی برای خریدارانی که به دنبال خرید خدمات خدماتی در سال ۲۰۲۳ هستند

در اول، پیدا کردن خدمات مناسب ممکن است دشوار به نظر برسد. ممکن است در حال حاضر فرصت‌هایی را در بازارهای تجاری برای فروش جستجو کنید یا حتی با کارگزاران تجاری و همکاران حرفه‌ای تماس بگیرید. با این حال، می‌توانید با شناسایی هدف ایده‌آل خود، فرصت‌ها را محدود کنید و تصویری واضح‌تر و واقعی‌تر به دست آورید.

  • یک مورد را انتخاب کنید. کسب و کار متناسب با مهارت ها و سبک زندگی شما. اگر به دنبال خرید یک کسب و کار خدماتی هستید، صنعتی را در نظر بگیرید که با علایق شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر تجربه ای در مدیریت مراقبت های بهداشتی یا امور مالی دارید، ممکن است صورتحساب پزشکی را در نظر بگیرید. همچنین، در نظر بگیرید که کسب‌وکار چقدر باید برای حمایت از سبک زندگی شما درآمد کسب کند و اینکه آیا ترجیح می‌دهید منفعلانه یا مستقیم در عملیات روزانه شرکت کنید.
  • به پتانسیل هر یک نگاه کنید. فرصت با دقت هنگامی که کسب و کاری را پیدا کردید که برایتان جذاب به نظر می رسد، آن را از نزدیک ببینید و سؤال بپرسید. حداقل سه سال سوابق مالی را بررسی کنید. در نظر بگیرید که آیا قیمت درخواستی بر اساس فروش ناخالص و جریان نقدی آن معقول است یا خیر. آیا پتانسیلی می بینید؟ شاید راه هایی برای رشد کسب و کار وجود داشته باشد. اگر فرصت خوبی به نظر می رسد، پیشنهادی را ارائه دهید.
  • در طول مذاکرات و بسته شدن به افراد حرفه ای اعتماد کنید. مراحل زیادی در فرآیند خرید یک کسب و کار وجود دارد. هر چقدر هم که در مورد این فرصت احساس اطمینان داشته باشید، یک کارگزار تجاری، و همچنین حسابدار و وکیل شما هر کدام نقش مهمی ایفا می کنند – از برقراری ارتباط با شما با فرصت مناسب تا تأیید وضعیت مالی و محافظت از شما در برابر مسئولیت.
  • گزینه های متعدد تامین مالی و خرید را در نظر بگیرید. وقتی نوبت به خرید یک کسب‌وکار کوچک می‌رسد، راه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید این معامله را ساختار دهید. با این حال، بیشتر از طریق ترکیبی از پول نقد، وام بانکی و تامین مالی بالقوه فروشنده انجام می شود.

نکاتی برای مالکانی که به دنبال فروش کسب و کار خود در سال ۲۰۲۳ هستند

< خریداران دائماً به دنبال فرصت‌های خوب هستند، بنابراین برنامه‌ریزی برای خروج شما کلیدی است. شما نه تنها می خواهید یک درک کلی از ارزش کسب و کار خود داشته باشید، بلکه می خواهید گزینه های خود را برای خروج و اینکه چه چیزی برای رسیدن به اهداف مالی خود لازم است، درک کنید. چه به فکر فهرست کردن کسب و کار خود در بازار آزاد باشید، چه آن را به شریک، کارمند یا اعضای خانواده منتقل کنید، مهم است که یک برنامه خروج داشته باشید.
  • ارزش کسب و کار خود را تخمین بزنید. یافتن ارزش کسب و کار شما در شرایط فعلی راه بسیار خوبی برای شروع فرآیند برنامه ریزی خروج است. یک ارزیابی کارگزار حرفه ای، مانند نظر ارزش، می تواند سلامت مالی، وضعیت و موقعیت یک کسب و کار را در برابر مشاغل مشابه فروخته شده در آن منطقه معیار قرار دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از «کامپ‌ها» یا داده‌های مشابه کسب‌وکارهایی مشابه با کسب‌وکار شما که اخیراً فروخته‌اند، تخمینی از نقطه‌نظر بگیرید.
  • برنامه ای ایجاد کنید که اهداف خروج شما را برآورده کند. ارزیابی کسب و کار می تواند بسیار هشیارکننده باشد و هر ضعف یا کاستی را که ممکن است مانع رسیدن شما به اهداف خروج شما شود را شناسایی کند. بسته به جدول زمانی خروج شما، این فرصت شما برای افزایش ارزش کسب و کارتان است. پس از بررسی وضعیت مالی خود، ممکن است زمینه هایی را پیدا کنید که می توانید هزینه ها را کاهش دهید و درآمد خود را افزایش دهید. همچنین ممکن است فرصت‌هایی را برای رشد فروش و افزایش جریان‌های درآمد کشف کنید.
  • میزان مالی خود را در بهترین حالت قرار دهید. قبل از اینکه بتوانید تجارت خود را برای فروش شروع کنید، باید حداقل سه مورد داشته باشید. سالها سوابق مالی تمیز برای خریداران بالقوه برای بررسی. مطمئن شوید که صورت‌های درآمد/سود و زیان، ترازنامه‌ای که ارزش دارایی‌ها و بدهی‌های شما را نشان می‌دهد و اظهارنامه‌های مالیاتی مربوطه را شامل می‌شود. از یک حسابدار برای کمک به سازماندهی سوابق خود و ارائه راهنمایی استفاده کنید. زمانی که زمان فروش فرا می رسد، وام دهندگان معمولاً برای تأیید وام به سه سال مالی نیاز دارند.
  • تیم فروش حرفه ای خود را جمع آوری کنید. کارگزاران تجاری نقش حیاتی در موفقیت دارند. فروش یک کسب و کار و در کل فرآیند به عنوان واسطه عمل کنید – از ارزیابی و برنامه ریزی خروج تا بازاریابی کسب و کار برای فروش و مذاکره برای معامله نهایی. حسابدار شما اطمینان حاصل می کند که اطلاعات مالی شما توسط یک متخصص معتبر تهیه شده است و نه تنها در طول بررسی دقیق، بلکه در صورت بررسی توسط وام دهندگان نیز متوقف می شود. به علاوه، وکیل شما باید از منافع شما محافظت کند، از تهیه پیش نویس قرارداد محرمانه و قرارداد خرید و فروش گرفته تا نظارت بر مذاکرات و فرآیند بسته شدن.

فرصت های امروزی. بازار کسب و کار برای فروش

در حالی که در رسانه ها مطالب زیادی درباره باد مخالف پیش رو نوشته شده است، اقتصاد همچنان در حال رشد است. و مصرف کنندگان به خرج کردن پول ادامه می دهند. با ۵۰۰۰۰۰ شغل اضافه شده در ژانویه ۲۰۲۳ همراه با افزایش رشد دستمزد، به نظر می رسد مصرف کنندگان برای جلوگیری از هرگونه رکود برای مالکانی که به دنبال خروج از تجارت خود در سال ۲۰۲۳ هستند، تقاضا برای مشاغل سودآور همچنان قوی است. به همین ترتیب، کارآفرینان باید به دنبال فرصت‌های عالی باشند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی