چگونه انتظارات مشتری را به عنوان یک جدید مدیریت کنیم فریلنسر
چگونه انتظارات مشتری را به عنوان یک جدید مدیریت کنیم
فریلنسر
وقتی شغل آزاد دارید، تنظیم مشتری از قبل برای اطمینان از یک رابطه سودمند متقابل. عدم تعیین مرزها و نتایج واقع بینانه در ابتدا می تواند منجر به سوء تفاهم های مهم شود. با گذشت زمان، این می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود یا حتی بر شهرت حرفه ای شما تأثیر منفی بگذارد.
برای کمک به جلوگیری از این نتیجه، ۱۰ عضو شورای کارآفرینان جوان (YEC) به سؤال زیر پاسخ دادند:
>«زمانی که تازه شروع به کار در دنیای فریلنسینگ می کنید، یکی از قوانینی که باید بدانید برای مدیریت بهتر انتظارات مشتری در ابتدا چیست و چرا؟»
این چیزی است که اعضای انجمن YEC باید بگویند.
۱٫ در صورت لزوم «نه» بگویید
«تحمل نکنید بیشتر از آنچه که می توانید به طور واقع بینانه ارائه دهید و از “نه” گفتن نترسید. اغلب فریلنسرهای مبتدی از رد هرگونه درخواست مشتری می ترسند. آنها فکر میکنند اگر تمام موارد اضافی را که مشتری درخواست میکند برآورده نکنند، کل کنسرت را از دست خواهند داد. اگر چیزی خارج از مجموعه مهارت شماست، طرفدار بله نباشید. صداقت باعث نمی شود که شما غیرحرفه ای به نظر برسید.» ~ سولومون تیموتی، OneIMS
۲٫ برای زمان خود ارزش قائل شوید
«هرگز وقت خود را مجانی ندهید – یا اگر دارید، به آنها اطلاع ندهید. وقتی بدهی، همیشه این انتظار را دارند و آن را می خواهند. سپس، وقتی مشتریانی دارید که درخواست تخفیف نمیکنند، در نهایت از کسانی که درخواست تخفیف میکنند ناامید میشوید. با ارزش گذاشتن برای وقت خود و انتظار انجام همین کار، روابط را از ابتدا حفظ کنید.» ~ مارجوری آدامز، Fourlane
۳٫ انتظارات مستند
“در اولین تماس خود، سندی ایجاد کنید که در آن سه چیز را مرور کنید: موفقیت برای مشتری چگونه است، چه شکستی به نظر مشتری می رسد و چه فعالیت های خاصی در محدوده تعامل فعلی قرار می گیرد. این باعث ایجاد وضوح و شفافیت می شود و در عین حال معیارهای مورد توافق دوجانبه را به صورت کتبی به شما ارائه می دهد که می توانید در طول تعامل به آنها مراجعه کنید.” ~ راب هافمن، تماس با استودیو
۴٫ صادق باشید
“ممکن است وسوسه شوید بیش از حد خود را اغراق کنید مهارت ها برای جذب مشتریان بالقوه، اما این هرگز خوب به نظر نمی رسد. اگر برای این کار آماده نباشید، همانطور که در ابتدا مشتری را به این فرض هدایت کردید، فقط نظرات و رتبهبندیهای منفی دریافت خواهید کرد – که در نهایت بر توانایی شما برای کار با سایر مشتریان تأثیر میگذارد. ~ سایمون باچر، برنامه لینگ
۵٫ یک فرآیند استاندارد ایجاد کنید
“یک فرآیند ایجاد کنید. حد و مرزها و انتظارات را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید. آزاد بودن به دلیل آزادی هیجانانگیز است، اما اگر به شیوهای متفاوت با مشتریان مدیریت کنید و روند کاری روزانه و ماهانه نداشته باشید، میتواند به سردرد تبدیل شود. فرآیندی را بیابید که برای شما کار می کند، از جمله تعیین مرزها و انتظارات واضح برای مشتریان. سپس، می توانید آزادی بیشتری را در فریلنسینگ تجربه کنید. ~ متیو کاپالا، الفبایی
۶٫ نقطه عطف پرداخت را ایجاد کنید
“زمانی که به عنوان یک فریلنسر شروع به کار می کنید، بهترین راه برای مدیریت بهتر انتظارات مشتری، تعیین دقیق نقاط عطف است. برای پروژه و پرداخت های مربوطه پرداخت ها دلیل اصلی درگیری بین دو طرف است. بهتر است قوانین خاصی را طبق رضایت دوجانبه از قبل تعیین کنید تا از اختلافات احتمالی در این مسیر جلوگیری کنید. ~ کریس کلوسوفسکی، دانلودهای دیجیتال آسان
۷٫ تعادل کار و زندگی را حفظ کنید
“بین سخت کوشی در محل کار و سخت کار کردن همیشه تفاوت وجود دارد. فریلنسرهای جدید معمولاً تعادل کار و زندگی را بدیهی می دانند زیرا پروژه هایی با مهلت های غیر واقعی را می پذیرند. این در نهایت باعث میشود آنها یا ارسالها را از دست بدهند یا فرسودگی شغلی خود را تصدیق کنند – که هیچ کدام نتیجه مثبتی ندارند. ~ استفانی ولز، فرمهای قدرتمند
<۸٫ به طور منظم ارتباط برقرار کنید
“فریلنسرهای جدید هرگز نباید فراموش کنند که باید در طول فرآیند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این نکته برای شراکت های نوپا برای اولین بار بسیار مهم است. مشتریان می خواهند بدانند که شما به وعده های خود عمل می کنید. ارتباطات و گزارشهای پیشرفت میتواند فرآیند را سادهتر کند و اعتمادسازی با مشتریان جدید را آسانتر کند.» ~ جان ترنر، SeedProd LLC
۹٫ یک طرح کلی پروژه ارائه دهید
“از طریق یک ارائه مقدماتی یا طرح کلی پروژه، همه چیز را برای مشتریان آماده کنید. اگر در مورد آنچه که ارائه میدهید، در چه زمانی و تا چه میزانی مشخص نیستید، مشتریان انتظارات غیر واقعی از شما ایجاد خواهند کرد. وقتی سنجیده و با انتظارات پیش رو باشید، مشتریان چارهای جز این نخواهند داشت که بفهمند دقیقاً چه کاری برای آنها انجام میدهید.” ~ جارد ویتز، United Capital Source Inc.
۱۰٫ به یاد داشته باشید که هر مشتری متفاوت است
“هر مشتری متفاوت است، بنابراین شما باید از همان ابتدا انتظارات روشنی داشته باشید. تصور نکنید که مشتریان جدید مانند قبلی هستند. قبل از شروع پروژه، باید از نظر حیطه کاری، جدول زمانی، فرآیند، ارتباطات، گزارش و هزینه ها یکسان باشید. همه چیز را روی کاغذ بیاورید و مطمئن شوید که هر دو طرف نسخه هایی برای وضوح دارند. با این حال، پذیرای تغییرات احتمالی باشید.» ~ برایس ولکر، Crush The GRE Test
تصویر: Envato Elements