خبر

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

478126 443 - پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- دیروز بورس وضعیت خوبی داشت. اکثر نماد‌ها مثبت بودند و شاخص هم بیش از ۷۰ هزار واحد رشد کرد. اما بررسی روند معاملات نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان گفت که بازار به روند صعودی بازگشته است.

برای اینکه بازار به روند صعودی برگردد و خیال معامله گران از این بابت روشن شود، شاخص باید به بالای سقف اخیر خود بازگردد و آنجا تثبیت شود. در این صورت است که می‌توان به طور قطعی گفت بازار دوباره به روند صعودی خود بازگشته است.

اما پیش از اینکه بازار به سقف خود برسد هم می‌توان با بررسی بعضی موارد، نتیجه گرفت که قرار است روند صعودی آغاز شود. مهم‌ترین چیز، رشد ارزش معاملات خرد است که فعلا چنین اتفاقی رخ نداده.

ارزش معاملات فعلا پایین است

در کنار تزریق پول به بازار و افزایش قدرت خریداران حقیقی، مهم‌ترین مورد همین افزایش ارزش معاملات خرد است که باید آن را به طور دقیق رصد کرد. تا مدتی قبل، ارزش معاملات خرد بالای ۱۷-۱۸ هزار میلیارد تومان بود و در روز‌های خوب، به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان هم می‌رسید.


بیشتر بخوانید: گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲


اما دیروز که شاخص کل بورس ۷۰ هزار واحد رشد کرد، ارزش معاملات خرد به نزدیکی ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که فعلا باید گفت ارزش معاملات اوضاع ایده آلی ندارد.

دلیل رشد دیروز بازار را می‌توان واکنشی به افت پرشتاب روز‌های اخیر دانست. معمولا پس از افت‌های پرشتاب بازار، یکی دو روز هم وضعیت خوب می‌شود و قیمت‌ها رشد می‌کنند. اما دوباره وضعیت به همان روال سابق برمی گردد و قیمت‌ها نزولی می‌شوند.

ترس بازار از بین رفت؟

این بار هم احتمال اینکه بازار پس از چند روز مثبت، دوباره نزولی شود وجود دارد. تحلیلگران تکنیکال معتقدند بازار از نظر قیمتی اصلاح نسبتا مناسبی داشته، اما از نظر زمانی همچنان باید اصلاح کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمالا مدتی شاهد درجا زدن یا افت کوچک در کلیت بازار خواهیم بود که احتمالا مهم‌ترین حمایت تکنیکالی هم سقف سال ۹۹ شاخص کل است.

دیروز تزریق هزار میلیارد تومان پول جدید به بازار اتفاق افتاد که این می‌تواند پتانسیل رشد چند روزه بورس را بیشتر کند. اما پس از آن باید دید آیا ترسی که به جان بازار افتاده بود و منجر به خروج روزانه ۲-۳ هزار میلیارد تومان پول از بازار می‌شد، از بین رفته یا خیر.

با توجه به شرایط فعلی، برای امروز هم احتمالا بازار مثبتی خواهیم داشت، اما نسبت به روز گذشته، عرضه‌ها احتمالا افزایش خواهند داشت و شتاب رشد شاخص‌ها نیز کمتر می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی