عمومی

موارد ابتلا به آبله میمون در حال افزایش است. در اینجا نحوه محافظت از خود آورده شده است محل کار.

موارد ابتلا به آبله میمون در حال افزایش است. در اینجا نحوه محافظت از خود آورده شده است
محل کار.

دولت بایدن این هفته برنامه‌های خود را برای گسترش دسترسی به واکسیناسیون و آزمایش ویروس آبله میمون با افزایش موارد ابتلا در سراسر کشور اعلام کرد.

افرادی که ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشند اکنون به واکسیناسیون دسترسی خواهند داشت که از طریق رسانه های بهداشت عمومی در دسترس خواهد بود، مانند کلینیک های بهداشتی

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ۵۶۰۰۰ دوز از واکسن Jynneos را تجویز خواهد کرد. ، که به پیشگیری از آبله و آله میمون در مناطقی با تعداد موارد بالا و جایی که جمعیت در معرض خطر بیشتری زندگی می کنند کمک می کند. کاخ سفید می‌گوید که پیش‌بینی می‌کند امسال ۱٫۶ میلیون دوز در دسترس خواهد بود. دوزها با فاصله چهار هفته تجویز می‌شوند و در نظر گرفته می‌شود که فردی دو هفته پس از دوز دوم خود، از محافظت برخوردار باشد.

به گفته کاخ سفید، اولین مورد تایید شده آبله میمون در ۱۸ مه شناسایی شد و داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می‌دهد تا ژوئن بیش از ۳۰۰ مورد در سراسر کشور وجود داشته است. ۲۹٫

دکتر. متیو همیل از بخش بیماری‌های عفونی جانز هاپکینز توضیح می‌دهد که راه اصلی انتقال آبله میمون‌ها از طریق تماس پوست به پوست است– از جمله رابطه جنسی —  هرچند او اضافه می‌کند که ویروس همچنین می تواند از طریق رختخواب و حوله شسته نشده یا استفاده از وسایل معمولی خانگی مانند فنجان و بشقاب منتقل شود.

برای محیط‌های کاری، پروتکل‌های مربوط به آبله میمون با کووید-۱۹ متفاوت است. مورد کسی را در نظر بگیرید که آزمایش آبله میمون مثبت بوده و دو روز قبل در مطب کار می کرده است. همیل توضیح می‌دهد که اگر آن شخص معمولاً آستین‌های بلند، شلوار بلند و ماسک بپوشد – و به کسی یا چیزی دست نزده باشد – خطر شیوع آبله میمون در آن دفتر بسیار کم است.

<. div class="standardText" readability="42">

 اما اگر مثلاً آن شخص بیشتر روز را با همکاران خود در اتاق کنفرانس بنشیند، این خطر ممکن است افزایش یابد. هامیل می‌گوید: «انتقال به این بستگی دارد که خطر آن موقعیت، نزدیکی، مدت زمان، پوشانده بودن یا نبودن افراد، و تماس پوست به پوست وجود داشته باشد.»

<. div class="standardText" readability="40">

اگرچه هر کسی ممکن است به آبله میمون مبتلا شود، شیوع فعلی در ایالات متحده بیشتر در میان مردان همجنس‌گرا دیده می‌شود. برخی از علائم آبله میمون شبیه سایر ویروس‌ها است، مانند تب، سردرد، دردهای عضلانی و تورم غدد لنفاوی، اما یکی از شایع‌ترین علائم آبله میمون، راش‌هایی است که شبیه جوش یا تاول است.

معمولاً، کسانی که به آبله میمون مبتلا می‌شوند، می‌توانند انتظار داشته باشند که عفونت به مدت دو تا سه هفته ادامه داشته باشد. هامیل می‌گوید: «یک فرد معمولاً دچار بثورات پوستی می‌شود، در خانه جدا می‌شود، به تدریج بهبود می‌یابد و زمانی که تمام ضایعات پوستی او پوسته پوسته شده است، دیگر عفونی در نظر گرفته نمی‌شود.» لایه‌ای تازه از پوست دست نخورده زیر آن سیگنالی است که بیمار می‌تواند دوباره معاشرت کند. اگرچه اکثر مردم به طور کامل از ویروس آبله میمون بهبود می یابند، اما به طور بالقوه کشنده است، اگرچه طبق گفته کلینیک کلیولند، هیچ کس در اثر شیوع فعلی در ایالات متحده فوت نکرده است.

طبق Gavi، اتحاد واکسن، آبله میمون کمتر از COVID-19 قابل انتقال است. . اما این سازمان تأکید می‌کند که آبله میمون‌ها به خودی خود از بین نمی‌روند. به همین دلیل است که مقامات بهداشتی ایالات متحده در حال حاضر برای مهار این بیماری به شدت عمل می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی