عمومی

دلیل ساده اینکه جف بزوس در توییتر و چه چیزی بسیار بد است هر رهبر می تواند از آن بیاموزد

دلیل ساده اینکه جف بزوس در توییتر و چه چیزی بسیار بد است
هر رهبر می تواند از آن بیاموزد

جف بزوس مسلماً موفق ترین کارآفرین تمام دوران. او یکی از مهم ترین شرکت های جهان را ساخت، برای بیش از یک میلیون نفر شغل ایجاد کرد و به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شد. او به وضوح در خیلی چیزها خوب است. اما توییتر، یکی از آنها نیست.

اینطور نیست برای عدم تلاش از زمانی که بزوس از سمت مدیرعاملی آمازون استعفا داد، به نظر می رسد مدتی در اختیار دارد، و مقداری از آن را به ترول کردن رئیس جمهور بایدن و کاخ سفید در توییتر اختصاص داده است.

این یک مثال اخیر است، که فکر می کنم قرار است طنز باشد؟

یا این یکی، که فرض می‌کنم قرار است هوشمندانه باشد؟

این توییت مربوط به این آخر هفته است، و بیشتر ترولینگ است، اما ترولینگی که از کسی که می‌خواهد شما را بدانید انتظار دارید. او باهوش ترین فرد در کلاس است:

از یک سو، شاید بزوس سعی دارد در مورد موضوعات مهم نکته ای را بیان کند. به او. اگر اینطور است، کسی که به او اعتماد دارد باید به او بگوید که توییتر جایش نیست.

نکته این است که بزوس لزوماً اشتباه نمی کند. او مرد بسیار باهوشی است و به نظر می‌رسد که حاضر است وقتی اطلاعات بدی را می‌بیند، آن‌ها را فریاد بزند. فقط این است که هیچ کس به خصوص اهمیت نمی دهد، حداقل، نه در توییتر.

تویتر یک مکالمه آکادمیک ظریف درباره موضوعات مهم نیست. این یک اتاق ناهار کلاس هشتم رایگان برای همه است. شما در توییتر با استدلال های سنجیده امتیاز نمی گیرید. شما با اموجی‌های مدفوع امتیاز می‌گیرید.

اینگونه بود که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا به توییت پاراگ آگراوال، مدیر عامل فعلی توییتر پاسخ داد. شرکتی که او است تلاش برای خرید.

از سوی دیگر، شاید بزوس فکر می کند توییتر می تواند برای برند شخصی او مفید باشد. برای سال‌ها، برند شخصی بزوس تا حدی «باهوش‌ترین بچه کلاس» و بخشی دیگر ابرشرور بود. شاید او سعی دارد از توییتر برای تغییر آن استفاده کند. شاید او فکر می‌کند که می‌تواند راهش را برای خنک کردن توییت کند.

به هر حال، دیگر شخصیت‌های ثروتمند دیگر توییتر را برای اهداف خود سلاح کرده‌اند. هیچ کدام موثرتر از کسی که بزوس را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان از تاج و تخت پایین انداخت، ایلان ماسک. یا، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را در نظر بگیرید که – صرف نظر از اینکه شما در مورد او چه فکر می کنید – دقیقاً می دانست که در توییتر چه می کند.

هر دو در استفاده از توییتر برای انحراف مکالمه عمومی در جهت خود تبحر نشان داده اند (ترامپ پس از اظهار نظرهایش برای همیشه از توییتر محروم شد. در طول حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره ایالات متحده). بزوس حتی نزدیک هم نشده است.

ساده‌ترین دلیل این است که، علی‌رغم اینکه بزوس فوق‌العاده باهوش است، او این کار را نمی‌کند. رسانه یا مخاطب را درک کنید. بیشتر مردم اصلاً اهمیتی نمی‌دهند که مدیرعامل سابق بزرگترین وب‌سایت خرید آنلاین جهان درباره قیمت بنزین یا مالیات شرکت‌ها چه فکری می‌کند. این دلیل استفاده مردم از توییتر نیست. وقتی او در مورد موضوعات مهم مهم توییت می کند، به نظر می رسد ناخوشایند و دور از دسترس است.

به هر حال، این درس است: تنها دلیل خوب بودن در توییتر این است که توجه خود را جلب کنید. مسئله این است که نوع توجهی که در توییتر ایجاد می‌کنید کم عمق و زودگذر است، به این معنی که نه تنها باید دائماً روی آن کار کنید، بلکه در واقع توجه شما تمام چیزی است که به آن جلب می‌کنید. توجه توییتر تقریباً هرگز به چیزی ملموس ترجمه نمی شود.

تویتر برای جلب توجه عالی است اما در هر چیزی که نیاز به محتوا دارد وحشتناک است. این به عنوان یک رهبر مهم است. توجه با نفوذ یکسان نیست. هدف شما باید شکل دادن به مکالماتی باشد که برای شما و تیمتان مهم است. هر چیز دیگری فقط یک حواس پرتی است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی