عمومی

بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها و الگو)

بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها
و الگو)

اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است ما از شرکای وابسته خود درآمد کسب کنیم. بیشتر بیاموزید.

یک بیانیه چشم انداز بخشی جدایی ناپذیر از پایه و اساس هر کسب و کار یک بیانیه چشم انداز خوب باید الهام بخش، معنادار، و به آسانی به خاطر سپردن جاه طلبی ها و ارزش های سازمان باشد.

در این مقاله، دقیقاً بیانیه چشم انداز چیست، بررسی خواهیم کرد که چگونه آن را بنویسیم. به طور موثر، و دسترسی به نمونه ها و الگوها را برای کمک به شما در شروع کار فراهم می کند. بیایید شیرجه بزنیم!



چیست بیانیه چشم انداز؟

بیانیه چشم انداز شرکت اعلامیه ای است ماموریت، هدف، و ارزش های برند سازمان. وضعیت نهایی مطلوب کسب و کار را مشخص می کند و به عنوان یک نقشه راه برای چگونگی دستیابی به آن هدف عمل می کند.

یک بیانیه چشم انداز باید آینده نگر و الهام بخش باشد، بدون اینکه بیش از حد خاص یا محدود باشد. وقتی را انجام دهید، از جزئیات بیشتری استفاده خواهید کرد یک طرح کسب و کار بنویسید، که باید دقیق تر باشد اما در نهایت از بیانیه چشم انداز شرکت شما مطلع می شود.

این برنامه باید لحن را برای کارهایی که در آینده می توان انجام داد تعیین کند، در حالی که جهت و مسیر را نیز ارائه می دهد. شفافیت برای ذینفعان.

در نهایت، باید مختصر و به یاد ماندنی باشد تا بتوان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد و فهمید.

چرا بیانیه های چشم انداز برای کسب و کارها بسیار مهم هستند

بیانیه های چشم انداز برای کسب و کارها ضروری است تا روی هدف نهایی متمرکز بمانند. آنها جهت روشنی از مسیر حرکت سازمان را ارائه می دهند و به کارکنان و ذینفعان راهنمایی و انگیزه ارائه می دهند.

یک بیانیه چشم انداز قوی می تواند به تعیین انتظارات، انرژی بخشیدن به تیم، اطلاع رسانی به برنامه بازاریابی، و همه را در راستای اهداف بلندمدت نگه دارید.

همچنین یک منبع ارزشمند برای تصمیم گیری است، زیرا به اطمینان از اینکه هر ابتکارات جدید از ماموریت نهایی شرکت پشتیبانی می کند و برنامه اقدام.

بنابراین ، داشتن یک بیانیه چشم انداز خوب برای هر کسب و کار موفقی ضروری است.

svg%3E - بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها
و الگو)

۲۲ مثال بیانیه چشم انداز

برخی از موفق ترین سازمان های جهان چگونه دیدگاه های خود را تعریف می کنند؟ نظر شما درباره بیانیه های چشم انداز الهام بخش آنها چیست؟

۲۲ مثال زیر از بیانیه های چشم انداز خوب از شرکت های معروف را که می توانید به عنوان آنها استفاده کنید، بررسی کنید. الهام بخش برای ایجاد بیانیه چشم انداز خود:

۱٫ Ikea

بیانیه چشم انداز Ikea می‌خواند، “دیدگاه ما ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم است.”

۲٫ Linkedin

در بیانیه چشم انداز خود، LinkedIn تعریف می کند که چه چیزی شرکت را از سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی متمایز می کند که می‌گوید، “برای هر عضو نیروی کار جهانی فرصت اقتصادی ایجاد کنید.”

۳٫ پاتاگونیا

بیانیه چشم انداز پاتاگونیا ایالات دارد: بهترین محصول را بسازید، آسیب غیرضروری وارد نکنید، از کسب و کار برای الهام بخشیدن و اجرای راه‌حل‌هایی برای بحران زیست‌محیطی استفاده کنید.»

۴٫ فورد

بیانیه چشم انداز شرکت فورد موتور می گوید، «افرادی که به‌عنوان یک شرکت ناب و جهانی با یکدیگر همکاری می‌کنند تا زندگی مردم را از طریق رهبری خودروسازی و تحرک بهتر کنند.»

۵٫ خطوط هوایی Southwest

بیانیه چشم انداز Southwest می‌گوید، “دوست‌داشتنی‌ترین، کارآمدترین و سودآورترین شرکت هواپیمایی جهان باشید.”

۶٫ تسلا

بیانیه چشم انداز تسلا می‌خواند، “بیشترین را ایجاد کنید شرکت خودروسازی قانع‌کننده قرن بیست و یکم با هدایت انتقال جهان به خودروهای الکتریکی.»

۷٫ باغ وحش سن دیگو

بیانیه چشم انداز می گوید، “برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در ارتباط مردم با حیات وحش و حفاظت.”

۸٫ Nature Conservancy

بیانیه چشم انداز حفاظت از طبیعت به آینده شرکت می نگرد و ارزش‌ها: “جهانی پایدار برای نسل‌های آینده به جا بگذاریم.”

۹٫ AT&T

بیانیه چشم انداز AT&T خوانده، “برای ساختن یک شبکه ارتباطی جهانی انسان جدید اجازه می دهد منابع برای تخصیص مجدد به فعالیت‌های پیچیده‌تر و سازنده‌تر – ظرف یک دهه.»

۱۰٫ جانسون و جانسون

جانسون و جانسون از بیانیه چشم انداز زیر برای الهام بخشیدن به جوامع سالم تر: “برای اینکه هر فردی با هم از تجربیات و پیشینه منحصر به فرد خود استفاده کند – تا راه حل هایی را ایجاد کند که دنیایی بهتر و سالم تر ایجاد می کند.”

۱۱٫ بی‌بی‌سی

بیانیه دیدگاه بی‌بی‌سی کوتاه است و شیرین: “خلاق ترین سازمان در جهان بودن.”

۱۲٫ Ben & Jerry’s

Ben & Jerry’s مقادیر اصلی خود را تعریف می‌کند در بیانیه ماموریت زیر: “ساخت بهترین بستنی به بهترین شکل ممکن.”

svg%3E - بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها
و الگو)

نمونه‌های بیانیه کوتاه چشم‌انداز کسب‌وکار

ایجاد یک بیانیه چشم انداز قوی و مختصر می تواند دشوار باشد، حتی اگر شرکت های موجود در لیست ما این کار را آسان به نظر برسانند.

در اینجا چند نمونه کوتاه از بیانیه چشم انداز کسب و کار وجود دارد که می توانید از آنها برای مدل سازی بیانیه چشم انداز منحصر به فرد خود استفاده کنید.

۱۳٫ تغذیه آمریکا

تغذیه تجارت کوتاه آمریکا بیانیه چشم انداز تلاش های سازمان را شرح می دهد: “آمریکای بدون گرسنگی.”

۱۴٫ TED

سازمان TED اطلاعات و استفاده‌های جهانی را ارائه می‌کند. یک بیانیه چشم انداز کوتاه: “ایده ها را گسترش دهید.”

۱۵٫ زوم

بیانیه دید کوتاه زوم خوانده شده است، “ارتباطات ویدئویی به افراد برای انجام کارهای بیشتر توانمند می شود.”

۱۶٫ Oxfam

Oxfam بیانیه چشم انداز ساده است و تعهد شرکت را شرح می دهد: “دنیای عادلانه بدون فقر.”

۱۷٫ غذای کامل

بیانیه چشم انداز الهام بخش Whole Foods می گوید، “برای تغذیه مردم و کره زمین.”

۱۸٫ دیزنی

در بیانیه چشم انداز خود، شرکت برتر سرگرمی جهان، دیدگاه خود را بیان کرده است. /a> این است که “یکی از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان پیشرو سرگرمی و اطلاعات در جهان باشید.”

۱۹٫ بیانیه آمازون

آمازون نشان می‌دهد که این شرکت ترس از رویاهای بزرگ در آن آمده است: «دیدگاه ما این است که مشتری محورترین شرکت زمین باشیم. برای ساختن مکانی که مردم بتوانند هر چیزی را که ممکن است بخواهند به صورت آنلاین بخرند پیدا و کشف کنند.»

۲۰٫ IBM

IBM از بیانیه چشم انداز استفاده می کند که چشم انداز کلی خود را به تفصیل شرح می دهد. ، گفت: موفق ترین و مهم ترین شرکت فناوری اطلاعات جهان باشیم. در کمک به مشتریان خود برای استفاده از فناوری برای حل مشکلاتشان موفق هستیم. در معرفی این فناوری خارق العاده به مشتریان جدید موفق بود. مهم است زیرا ما همچنان منبع اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های این صنعت خواهیم بود.»

۲۱٫ بیانیه چشم انداز مک دونالد

مک دونالد ارزش‌ها: “حرکت با سرعت برای ایجاد رشد سودآور و تبدیل شدن به مک‌دونالد بهتری که هر روز به مشتریان بیشتری غذای خوشمزه در سراسر جهان ارائه می‌کند.”

۲۲٫ Warby Parker

بیانیه چشم انداز Warby Parker تأیید می کند که هدف این شرکت ارائه عینک های طراح است. در آن نوشته شده است: «ما معتقدیم که خرید عینک باید آسان و سرگرم کننده باشد. باید شما را شاد و خوش تیپ و با پولی در جیبتان بگذارد. ما همچنین معتقدیم که همه حق دیدن دارند.”

بیانیه ماموریت در مقابل بیانیه چشم انداز

شرکت بیانیه ماموریت و بیانیه چشم انداز دو مفهوم متمایز هستند، اما هر دو بیانیه ماموریت و چشم انداز یک چیز عمده مشترک دارند – هر کدام برای تعریف اهداف و ارزش های آینده یک کسب و کار استفاده می شوند.

بیانیه ماموریت یک شرکت توصیف می کند که سازمان چه چیزی را توصیف می کند. در حال حاضر انجام می دهد، در حالی که یک بیانیه چشم انداز هدف بلندپروازانه ای را برای آنچه که می خواهد در پنج تا ده سال آینده به دست آورد، ترسیم می کند.

هر دو بیانیه چشم انداز و ماموریت باید مختصر، الهام بخش، و دست یافتنی باشند و امکان پذیر باشند. همه افراد در سازمان یک هدف واحد را به اشتراک بگذارند و با هم به سمت موفقیت حرکت کنند.

svg%3E - بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها
و الگو)

تصویر: upraise.io

ویژگی های بیانیه های چشم انداز شگفت انگیز

یک بیانیه چشم انداز یک سند راهنمای است که کمک می کند برای بیان آرزوهای آینده یک سازمان.

به عنوان مثال، بیانیه چشم انداز استارباکس این است: “تثبیت استارباکس به عنوان تامین کننده برتر بهترین قهوه در جهان و در عین حال حفظ اصول سازش ناپذیر خود در حین رشد.” یک بیانیه چشم انداز عالی باید چهار ویژگی کلیدی داشته باشد:

شفافیت

وضوح هنگام ایجاد یک بیانیه چشم انداز قانع کننده ضروری است. باید آنچه را که سازمان می‌خواهد انجام دهد، به شیوه‌ای آسان برای درک، و اجتناب از هرگونه زبان پیچیده یا اصطلاحات تخصصی، به اشتراک بگذارد.

شفاف بودن به همه افراد درگیر در سازمان اجازه می‌دهد تا به وضوح درک کنند که چه چیزی، چرا، و چگونه بیانیه و به عنوان یک فریاد برای همه ذینفعان عمل می کند. یک بیانیه چشم انداز واضح، مختصر و قانع کننده می تواند به شکل دادن به جهت بهتر یک سازمان کمک کند.

تمرکز

داشتن بیانیه چشم انداز متمرکز برای آرزوهای آینده هر سازمانی ضروری است. باید اهداف و مقاصد خاص سازمان و نحوه برنامه ریزی آنها برای دستیابی به آنها را مشخص کند.

همچنین باید اطمینان حاصل شود که همه افراد درگیر در سازمان در یک صفحه هستند و برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند. .

یک بیانیه چشم انداز متمرکز باید به اندازه کافی دقیق باشد تا افراد بفهمند نقش آنها در کمک به موفقیت سازمان چیست، اما به اندازه کافی گسترده باشد تا جایی برای رشد و توسعه باقی بگذارد.

الهام

الهام بخشی کلیدی از بیانیه چشم انداز شگفت انگیز است. این به خواننده این امکان را می‌دهد که ایده‌ای در مورد اینکه شرکت برای چه چیزی ایستاده است و چرا برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند، بیابد.

یک بیانیه چشم‌انداز عالی باید الهام‌بخش و انگیزه مردم برای اقدام باشد و در عین حال حس روشنی را ارائه دهد. جهت الهام گرفتن می تواند از ارزش های شرکت یا داستان های موفقیت های دنیای واقعی باشد.

در صورت انجام صحیح، بیانیه الهام بخش شرکت‌ها می‌توانند به ایجاد اعتماد و تقویت روابط بین مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها کمک کنند.

امکان‌سنجی

امکان‌سنجی یکی از ویژگی‌های مهم بیانیه چشم‌انداز شگفت‌انگیز است. بیانیه باید واقع بینانه و قابل دستیابی باشد، در حالی که همچنان مرزهای ممکن را در پیش می گیرد.

این چشم انداز باید تعادلی بین جاه طلبی و عملی بودن داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که توسط ذینفعان جدی گرفته می شود. همچنین باید با قابلیت‌ها و منابع فعلی شرکت هماهنگ باشد تا قابل باور باشد.

علاوه بر این، باید هرگونه موانع بالقوه‌ای را که ممکن است در راه دستیابی به اهداف تعیین‌شده توسط چشم‌انداز ایجاد شود، برطرف کند.

svg%3E - بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها
و الگو)

چگونه یک بیانیه چشم انداز بنویسیم

نوشتن بیانیه چشم انداز می تواند کاری دلهره آور باشد، اما لزومی ندارد. . این راهنما شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی می کند و شما را با دانش و مهارت های مورد نیاز برای نوشتن یک بیانیه چشم انداز موثر و الهام بخش مجهز می کند.

مرحله ۱: اهداف خود را شناسایی کنید

اولین قدم در نوشتن بیانیه چشم انداز، شناسایی اهداف بلندمدت خود برای شرکت است. می‌توانید به طرح کسب‌وکار، مأموریت و بیانیه برند شخصی خود مراجعه کنید. برای ایده ها. سوالات زیر نیز می تواند به شما در شناسایی نکات مرتبط کمک کند. شما می خواهید به چه جیزی برسید؟ موفقیت در سه، پنج یا ده سال آینده چگونه به نظر می رسد؟ این سؤالات به شما کمک می کند تا هدف اصلی کسب و کار خود را تعریف کنید.

همچنین مهم است که اهداف کوتاه مدت یا نقاط عطفی تعیین شده را در نظر بگیرید. ممکن است متوجه شوید که برخی از اهداف دست یافتنی تر از اهداف دیگر هستند و باید بر اساس آن تنظیم شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید یک بیانیه چشم انداز واقع بینانه و در عین حال جاه طلبانه ایجاد کنید که همه را در طول سفر با انگیزه نگه می دارد.

< /span>

مرحله ۲: جمع آوری اطلاعات از دیگران

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که از سایر سهامداران شرکت مانند کارمندان، مشتریان و سهامداران نظرات خود را دریافت کنید. از آن‌ها بپرسید که فکر می‌کنند چه چیزی باید در بیانیه چشم‌انداز گنجانده شود و چگونه می‌خواهند مشارکت‌های فردی آنها در آن منعکس شود.

جمع‌آوری نظرات دیگران به ارائه دیدگاه در مورد جنبه‌های مختلف کسب‌وکار شما کمک می‌کند و تضمین می‌کند که همه افراد برای رسیدن به همان هدف نهایی کار می کند.

مرحله ۳: آن را بنویسید

اکنون بخش سرگرم کننده فرا می رسد – نوشتن بیانیه چشم انداز خود! با خلاصه کردن آنچه تاکنون آموخته اید شروع کنید، مانند ارزش های اصلی شما به عنوان یک کسب و کار، مشتریان شما چه کسانی هستند، چه چیزی به آنها پیشنهاد می کنید و به کجا می خواهید در آینده بروید.

مطمئن باشید. برای استفاده از زبان مختصر که مستقیماً با این موضوعات صحبت می کند، و همچنین با نشان دادن اینکه چرا این سفر برای خود و کسانی که در طول مسیر با شما درگیر هستند، احساسات را برمی انگیزد.

مرحله ۴: بیانیه چشم انداز خود را نهایی و منتشر کنید.

هنگام ایجاد و ویرایش بیانیه چشم انداز خود، مطمئن شوید که آن چیزی است که می توانید به راحتی توضیح دهید و از صمیم قلب به آن باور داشته باشید. این برای ارائه جهت در هنگام تصمیم گیری در خط است.

پس از نهایی شدن، فراموش نکنید که آن را با همه ذینفعان به اشتراک بگذارید تا همه بدانند چه چیزی در پیش است و چگونه می توانند در دستیابی به آن اهداف مشارکت کنند. با قابل مشاهده و زنده نگه داشتن بیانیه چشم انداز، به عنوان یادآوری هدف شرکت عمل می کند و همه را تشویق می کند که به پیشروی ادامه دهند.

الگوی بیانیه چشم انداز

< یک الگوی بیانیه چشم انداز چارچوبی برای ایجاد یک بیانیه چشم انداز الهام بخش و موثر فراهم می کند. این پرسش‌نامه درباره اهداف، ارزش‌ها و مخاطبان مورد نظر شرکت شما می‌پرسد تا به شما کمک کند تا بیانیه‌ای معنادار و انگیزاننده ایجاد کنید.

پس از پاسخ دادن به سؤالات قالب، می‌توانید بخش‌های لازم را در این قالب پر کنید. الگوی زیر برای شکل دادن به خود بیانیه.

دیدگاه ما این است که (هدف/هدف بلند مدت را توصیف کنیم) ، در حین ارائه (توضیح خدمات ارائه شده)، و همچنین تلاش برای (توضیح مقادیر). ما الهام بخش (مخاطبان) خود با حفظ تعهد خود به (لیست اهداف یا ارزش های خاص) خواهیم بود. ، در نهایت منجر به موفقیت ما در دستیابی به(نتایج کلیدی یا نتایج دلخواه) می شود.

svg%3E - بیانیه چشم انداز چیست و چگونه یک بیانیه بنویسیم (+ مثالها
و الگو)

نکاتی در مورد نحوه نوشتن بیانیه چشم انداز خوب

چگونه می توانید کل چشم انداز کسب و کار خود را تنها در چند کلمه توصیف کنید؟ این امکان وجود دارد که با خلاقیت، تمرکز و تلاش، بیانیه چشم انداز عالی برای کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید. چند نکته زیر برای نوشتن بیانیه چشم انداز باید به شما کمک کند:

  • از رویاهای بزرگ نترسید و بر آینده سازمان خود تمرکز کنید. این شرکت در سال های آینده چگونه می تواند باشد؟ می‌خواهید با چه چیزی شناخته شوید؟
  • زبان واضح و خاص را انتخاب کنید. رویاهای بزرگ نباید به معنای مبهم بودن باشد، و بیانیه چشم انداز عالی باید به اندازه کافی خاص باشد تا بر تصمیمات آینده تأثیر بگذارد. به یاد داشته باشید، شما در مورد گذشته صحبت نمی کنید، بنابراین مطمئن شوید و بیانیه چشم انداز را به زمان حال بنویسید.
  • آن را نگه دارید کوتاه. بهترین اظهارات بینایی بیشتر از یک یا دو جمله نیستند، و بسیاری از به یاد ماندنی ترین آنها فقط از چند کلمه تشکیل شده اند.
  • آن را به یاد ماندنی کنید و الهام بگیرید. چه چیزی سازمان شما را از رقابت متمایز می کند؟ مطمئن شوید و برجسته کنید که چه چیزی کسب و کار کوچک شما را منحصر به فرد می کند و زبانی را انتخاب کنید که الهام بخش افراد سازمان برای دستیابی به اهداف آن باشد.

Final Words

یک بیانیه چشم انداز خوب، جزء کلیدی هر کسب و کار موفقی است. این هدف الهام‌بخشی را ترسیم می‌کند که همه در سازمان می‌توانند برای آن تلاش کنند، راهنمایی برای تصمیم‌گیری ارائه می‌کند و به اطمینان از اینکه ابتکارات بر دستیابی به مأموریت نهایی متمرکز است کمک می‌کند.

با مقداری برنامه‌ریزی و خلاقیت، هر کسی می‌تواند یک بیانیه چشم انداز عالی با استفاده از مثال ها یا الگوها به عنوان نقطه شروع ایجاد کنید. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند شور و انگیزه را در کارکنان و ذینفعان به طور یکسان برانگیزد – کسب و کار شما را برای موفقیت آماده می کند.

اما، اگر به اشتباه و بدون مراقبت و توجه مناسب انجام شود، می تواند برعکس عمل کند. بنابراین، وقت خود را صرف کنید و چیزی را ایجاد کنید که شما و سایرین در سازمانتان بتوانید به آن باور داشته باشید.

تصویر: Envato Elements

< hr class="clear"/>بیشتر در: بازاریابی ۱۰۱


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی