خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۱

417215 627 - پیش‌بینی بورس امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴ شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه، باز هم در راه صعود گام برداشت و با رشد ۱۸ هزار واحدی کام سهامداران به ویژه سهامداران نماد‌های شاخص‌ساز را شیرین کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن بازار نیز که نماینده تمام نماد‌های حاضر در بورس تهران با وزن یکسان است با رشد ۲ هزار و ۱۸۷ واحدی توانست به محدوده ۴۳۳ هزار و ۷۶۳ واحدی برسد. صنایع هتل و رستوران و گروه تجهیزات مخابراتی با بیش از ۴ درصد رشد، پیشتاز رشد شاخص کل هم‌وزن بودند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

افزایش نرخ بهره بین بانکی

بر اساس آخرین تغییرات جدول سود بین بانکی، این نرخ به ۲۰.۹۹ درصد رسیده است. با افزایش نرخ بهره بین بانکی، بانک‌ها مجبور به افزایش نرخ سود سپرده خود هستند تا با جذب سپرده توانایی بازپرداخت نرخ بهره بین بانکی که به معنی نرخ سود استقراض بین بانک‌ها به شمار می‌رود را بدست آورند.

در نتیجه، افزایش نرخ بهره بین بانکی با افزایش سود سپرده بانکی موجب هدایت نقدینگی به بازار پول خواهد شد. نکته مهم در این بین این است که با نرخ موثر بازدهی ۳۰ درصدی موجود در بازار بدهی که اوراق منتشر شده از سوی دولت در حال حاضر آن را پوشش می‌دهند، افزایش اندک نرخ بهره بین بانکی دیگر تاثیری در هدایت موثر نقدینگی نخواهد داشت. بلکه جذب سرمایه‌ها توسط بانک‌ها در صورت سرمایه‌گذاری مولد، در بلندمدت موجب افزایش تولید و رونق بازار سرمایه نیز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: وضعیت نمادهای بورسی در هفته ای که گذشت


رکورد مصرف زغال‌سنگ امسال شکسته می‌شود

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مصرف زغال سنگ جهان امسال با وجود اهداف جهانی بلندپروازانه‌ای که برای حذف این سوخت فسیلی به شدت آلاینده وجود دارد، به بالاترین رکورد همه زمان‌ها صعود خواهد کرد.

افزایش تقاضا برای زغال سنگ از این جهت حائز اهمیت است که قیمت زغال سنگ در بازار جهانی افزایش می‌یابد و بورس کامودیتی‌محور تهران به ویژه صنعت فعالیت‌های مرتبط با معدن و گروه زغال سنگ نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت‌ها قرار خواهد گرفت.

زمان تخصیص سهام عدالت جاماندگان اعلام شد

تصویب‌نامه هیات وزیران، تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرد و به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، این سهام باید امسال به افرادی که به عنوان جامانده شناسایی شده‌اند، تخصیص یابد.

شنبه؛ روز پرترافیک بورس کالا

بر اساس اطلاعیه منتشر شده لیست عرضه‌های روز شنبه مورخ ۱۴۰۱.۹.۲۶ مشخص شده است. براساس اطلاعیه منتشر شده، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، آهن اسفنجی به مقدار ۴ هزار تن با قیمت هر تن ۷.۹ میلیون تومان در تالار صنعتی روز شنبه مورخ ۱۴۰۱.۹.۲۶ عرضه می‌کند.

بورس کالا با مکانیسم عرضه و تقاضا، در مقابله با قیمت‌گذاری دستوری عمل خواهد کرد. در این راستا با نرخ فروش نزدیک به نرخ بازار آزاد کالا‌هایی نظیر آهن، سیمان و یا خودرو سود تولیدکننده و در نتیجه سهامدار افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی