خبر

پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

373155 425 - پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– بورس دیروز افت ۱٫۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی شود.

محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد گفت: با ایجاد سامانه توثیق هوشمند ستاره، از پرداخت‌های نقدی عبور کرده و زیر ساخت‌هایی را برای پرداخت‌های متعهدانه پایه‌ریزی می­‌کنیم. (سنا)

با توثیق هوشمند ستاره، اعتماد سهامداران نسبت به بورس و بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند.

رضا محتشمی‌پور، معاون وزیر صمت در خصوص انتقال بورس کالا از وزارت اقتصاد به وزارت صمت، گفت: هیچ برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد. (شبکه خبر)

بورس کالا یک بازار شفاف است و این عدم واگذاری می‌تواند می‌تواند سیگنالی مثبت برای بازار سهام باشد.

محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران بیان کرد: برخی از بنگاه‌ها به دلیل اعمال نظام قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شده‌اند. این در حالی است که در قوانین بالادست به صراحت آمده که اگر شرکتی در قبال قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شد، باید آن زیان جبران شود. (کالاخبر)


بیشتر بخوانید: عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا


عدم قیمت‌گذاری دستوری به نفع اقتصاد کشور است و گردش نقدینگی در اقتصاد را نیز افزایش می‌دهد.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در توئیتی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، آغاز شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم. ما به صورت نزدیک با شرکای برجامی خود به ویژه هماهنگ‌کننده به منظور ارائه فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت و مسئولیت‌پذیری خود کار می‌کنیم. (توییتر)

توافق در مذاکرات می‌تواند بورس را در بلند مدت صعودی کند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی