عمومی

چرا این بنیانگذاران به کارمندان خود پول می دهند تا کار را ترک کنند؟

چرا این بنیانگذاران به کارمندان خود پول می دهند تا کار را ترک کنند؟

همه چیزهای خوب باید به پایان برسند. بنیانگذاران Lattice، جک آلتمن و اریک کاسلو، به حفظ کارمندان اینگونه نگاه می کنند.

- چرا این بنیانگذاران به کارمندان خود پول می دهند تا کار را ترک کنند؟

سازنده نرم افزار مدیریت افراد مستقر در سانفرانسیسکو به کارکنان جدید خود اجازه می دهد بدانند که Lattice شغل ابدی آنها نخواهد بود. کاسلو می‌گوید: «من همیشه به تمام استخدام‌های جدید در روز دوم ورودشان به هواپیما می‌گویم: «روزی می‌رسد که شما فرصتی را می‌خواهید که Lattice دیگر نمی‌تواند فراهم کند، و این اشکالی ندارد». در واقع، کمی بیشتر از یک ماه پس از گفتن این موضوع، این مرد ۳۱ ساله از سمت خود به عنوان مدیر ارشد فناوری Lattice کناره‌گیری کرد تا VStream، یک شرکت جدید برای سازندگان ویدیو را راه‌اندازی کند.

آلتمن، ۳۲ ساله، که در حال حاضر مدیرعامل است، خاطرنشان می کند که شرکت فناوری معمولی کارکنان را برای حدود دو سال نگه می دارد. اما این بدان معنا نیست که او برای جذب بیش از ۵۰۰ کارمند Lattice سرمایه گذاری نکرده است. با مزایایی مانند برنامه های مربیگری، کمک هزینه هفتگی برای چیزهایی مانند خواربارفروشی، و یک ماه مرخصی برای کارمندانی که چهار سال زیر کمربند خود دارند، به راحتی می توان فهمید که چرا نرخ فرسایش داوطلبانه شرکت – حتی از طریق استعفای بزرگ – در سال جاری ثابت مانده است. تک رقمی است و در حال حاضر ۳ درصد است. این امتیازات یکی از دلایلی است که Lattice امسال در فهرست بهترین مکان‌های کاری شرکت Inc.

اما حتی با نرخ ماندگاری بالا، افراد همچنان باید جایگزین شوند – و سپس برخی از آنها، به عنوان مقیاس شبکه. این شرکت در حال حاضر در تلاش است تا حدود ۱۵۰ نفر جدید را در هر سه ماهه استخدام کند و برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه استخدامی خود، شروع به ارائه یک امتیاز ویژه برای Inc و استعدادهای بالقوه کرده است: سرمایه اولیه.

چگونه واقعاً روی افراد خود سرمایه گذاری کنید 

اگر در تلاش برای جذب استعدادها هستید، پرداخت ۱۰۰۰۰۰ دلار به یک کارمند فعلی برای استعفا و راه اندازی کسب و کار خود ممکن است غیرمولد به نظر برسد. اما این دقیقاً هدف صندوق سرمایه گذاری در افراد شماست که کاسلو و آلتمن در فوریه ۲۰۲۱ راه اندازی کردند: سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰۰ دلاری را به هر کارمندی که Lattice را ترک کرده و شرکتی را در عرض یک سال راه اندازی می کند ارائه می دهد. شرایط؟ لاتیس ۲ درصد از سهام این مشاغل را حفظ می کند – یا اگر استارتاپ ارزشی بیش از ۵ میلیون دلار داشته باشد، کمتر.

به غیر از بازده آتی این سرمایه‌گذاری‌ها، مؤسسین می‌گویند که صندوق از قبل شروع به خدمت به یک هدف تجاری مشروع کرده است. کاسلو می‌گوید: «ما افراد زیادی به ما ملحق شده‌اند، زیرا در مورد این برنامه شنیده‌اند. “آنها مانند “من می خواهم برای کسب و کاری کار کنم که با کارمندان این گونه رفتار می کند.” 

تاکنون دو مورد کارمندان سابق از صندوق استفاده کرده اند. مینگ لو، ۳۱ ساله، یکی از بنیانگذاران شرکت داده Sensible شش ماه پس از ترک Lattice در ژانویه ۲۰۲۰، و الکس کراکوف، ۳۱ استارتاپ بازاریابی Dock را در آگوست ۲۰۲۱ تأسیس کرد. 

لو لتیس را به خاطر توانایی‌اش در ایجاد یک فرهنگ قوی در Sensible می‌داند. لو می‌گوید: «یک چیزی که از دیدن سازمان‌ها برای تغییر فرهنگ خود با استفاده از Lattice درونی شده‌ام این است که باید در مورد فرهنگ سازی بسیار سنجیده باشید. “این کافی نیست که قصد خود را اعلام کنید یا نرم‌افزاری بخرید – باید اقدام کنید. به عنوان مثال، در Sensible، ما می‌خواهیم فرهنگ شفافیت و اعتماد بالا را ایجاد کنیم. این بدان معناست که هر هفته بهترین‌های خود را به اشتراک می‌گذاریم. معیارهای محصول و کسب و کار را به طور کلی خط می‌کشیم، حتی اگر اعداد همیشه بالا و سمت راست نباشند.” لو از تقسیم درآمد Sensible خودداری کرد.

Kracov همچنین در Lattice چیزهای زیادی یاد گرفت. او می گوید که در سال ۲۰۱۶ به عنوان سومین کارمند شرکت به این شرکت ملحق شد تا از مدرسه کسب و کار اجتناب کند و به این دلیل که می خواست نحوه ایجاد یک استارتاپ را از آلتمن بیاموزد. او می‌گوید: «از اولین ملاقات ما واضح بود که جک مجموعه‌ای از چیزها را دارد که من می‌توانم از آنها یاد بگیرم. “من می‌گفتم، “اوه، می‌توانم آن اطلاعات را از مغز او به مغزم برسانم.”

در زمان تصدی او در لاتیس، کراکوف می‌گوید آلتمن دوست و مربی او شد – همیشه مایل بود آبجو بخورد و درباره ایده‌های استارت‌آپ و مسائل تجاری صحبت کند. کراکوف به آلتمن و کوسلوف آموزگاران عالی و ایجاد محیطی که در آن یادگیری تشویق و حمایت می‌شود، اعتبار می‌دهد.

در واقع، او ایده Dock – که به تیم‌های فروش کمک می‌کند بهتر با مشتریان همکاری کنند – از ابزار Webflow دریافت کرد. ساخته شده در شبکه وقتی تیم فروش لاتیس شروع به استفاده از ابزار او کرد، کراکوف متوجه شد که به یک فرصت تجاری قانونی دست یافته است. بنابراین پس از پنج سال حضور در شرکت، که در طی آن به همه چیزهایی که می‌خواست دست یافت، کراکوف تصمیم گرفت از مزایای صندوق سرمایه‌گذاری در افراد شما استفاده کند و رویای خود را برای مدیر عامل شدن محقق کند. او می‌گوید: «وقتی برای اولین بار شروع کردم، فقط می‌خواستم به یک میلیون درآمد برسم، شاید کمی تجربه مدیریت داشته باشم. “پنج سال بعد، من یاد گرفتم که چگونه مدیران را مدیریت کنم.”

چگونه بدون شکستن فرهنگ خود مقیاس بندی کنم 

Kracov می‌گوید داک حدود ۲۰ مشتری پرداخت‌کننده دارد و درآمدی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار دارد. او در تلاش است تا قبل از اینکه نیروی کار خود را افزایش دهد، تناسب محصول با بازار را تأیید کند و روی سئو سرمایه گذاری کند – زیرا متوجه شده است که وقتی شروع به اضافه کردن افراد می کنید، یک استارتاپ چقدر پیچیده می شود.

این چیز دیگری است که کراکوف از آلتمن یاد گرفت، کسی که Lattice را با کوسلو پس از مشاهده خطرات رشد سریع در استارتاپی که هر دو از نزدیک مشاهده کرد، شروع کرد. برای به نام Teespring (اکنون بهار) کار کرده است.

آلتمن می گوید که Teespring “به طرز مضحکی سریع” رشد کرد و از حدود ۲۰ به ۴۰۰ کارمند در دو سال یا بیشتر رسید. آلتمن می‌گوید: «یادگیری من در آنجا این بود که اندازه خاصی وجود دارد که دیگر برای مجموعه‌ای از انسان‌ها طبیعی نیست. غفلت منجر به تجربه بدی می‌شود. شما باید فعالانه روی این چیزها کار کنید وگرنه چیزها از بین می‌روند.»

آلتمن به شرکت هایی که به ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارمند رسیده اند توصیه می کند که در ابزارهای ارتباطی سرمایه گذاری کنند و راه های برنامه ای برای گوش دادن به آنها ایجاد کنند. بازخورد کارکنان در مورد احساس کارکنان

اگر پلتفرم Lattice را برای تسهیل آن ساختار انتخاب کنید (مانند کراکوف که با ۳ کارمند خود در Dock انتخاب کرده است)، پس، خوب، شاید آلتمن و کاسلو وقتی در مورد اهمیت خرج کردن پول برای سیاست‌هایی که با ارزش‌هایشان همخوانی دارد صحبت می‌کنند، به چیزی علاقه دارند. Lattice از تقسیم درآمد خودداری کرده است، اما ارزش آن بیش از ۳ میلیارد دلار است.

“Lattice کل این مجموعه محصول است که به شرکت ها راهی برای مدیریت کارمند محور می دهد. آلتمن می گوید. “بدیهی است که ما باید آنچه را که موعظه می کنیم تمرین کنیم.”

بیشتر بهترین شرکت های محل کار را کاوش کنیدgif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - چرا این بنیانگذاران به کارمندان خود پول می دهند تا کار را ترک کنند؟مستطیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی