خبر

ثبت یک میلیون و ۲۶۱ هزار بازدید نوروزی از جاذبه‌های گلستان

ثبت یک میلیون و ۲۶۱ هزار بازدید نوروزی از جاذبه‌های
گلستان

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (اول فروردین‌ماه) یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۸ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این رقم، افزایش بیش از ۶ درصدی بازدید از جاذبه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۶۹۵ بازدید نشان می‌دهد.

ویخاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با ۷۰۷ هزار و ۲۵۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان استان بوده است.

ساوری گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۱۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۱۴۷ هزار و ۷۴۶ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۱ هزار و ۹۹۹ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۷۲ هزار و ۴۸۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

افزایش ۱۳ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در این مدت تعداد ۶۱ هزار و ۹۸۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی افزود: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۵۴ هزار و ۶۸۲ نفر-شب، افزایش ۱۳ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.

ساوری با اشاره به این‌که در این مدت ۴۶ هزار و ۷۷۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۱۲ هزار و ۸۷۱ نفر-شب اقامت است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۱۴ هزار و ۷۴۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۶۹ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقا

مت انتخاب کردند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی