خبر

نخستین واحد تولید ورق فولادی عربستان با مشارکت چین

نخستین واحد تولید ورق فولادی عربستان با مشارکت چین

به گزارش بازار به نقل از چیلان، در روز نخست ماه مه ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) آرامکو، شرکت دولتی نفت عربستان سعودی، شرکت چینی بائواستیل و صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان توافق‌نامه‌ای برای احداث نخستین مجتمع تولید ورق فولادی یکپارچه در عربستان را امضا کردند. این نخستین واحد تولید ورق است که در حوزه کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس بنا شده است.

قرار است این مجتمع در شهر صنعتی راس‌الخیر برپا شود. این منطقه یکی از چهار منطقه ویژه اقتصادی است که محمد بن سلمان ولیعهد و نخست‌ وزیر عربستان سعودی ایجاد کرده است.

به گزارش چیلان، این مجتمع به روش احیای مستقیم (DRI) مجهز است و انرژی مورد نیاز را از گاز طبیعی و کوره قوس الکتریکی تامین می کند تا بدین ترتیب گاز دی اکسید کربن کمتری منتشر کند. طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید این مجتمع ۱.۵ میلیون تن ورق فولادی در سال باشد.

هدف از اجرای توافق‌نامه یادشده ارتقای تولید داخلی با بومی سازی تولید ورق سنگین فولادی، به اشتراک‌گذاری دانش و در نهایت ایجاد ظرفیت صادرات به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و فراتر از آن منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

امین حسن ناصر مدیرعامل آرامکو درباره این توافق‌نامه گفت: این نخستین واحد تولید ورق فولادی در عربستان است و پیش‌بینی می‌شود با احداث آن صنعت فولاد عربستان سعودی پیشرفت کند و بومی‌سازی زنجیره تامین در آن رشد یابد.

ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و کاهش شدید وابستگی به واردات ورق فولادی از دیگر اهدافی است که عربستان سعودی در احداث این مجتمع دنبال می‌کند. در حال حاضر صنایع گوناگونی همچون خطوط لوله، کشتی‌سازی، ساخت دکل، ساخت سکوی دریایی و تولید تانک در عربستان متقاضی ورق فولادی هستند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی