خبر

خودکفایی کشور در زمینه بیلِت آلیاژی فولاد

خودکفایی کشور در زمینه بیلِت آلیاژی فولاد

به گزارش بازار، فاز دوم خط تولید شمش فولاد آلیاژی یک شرکت دانش‌بنیان رونمایی شد. این شرکت، این خط تولیدی را با اضافه کردن یک کوره القایی با ظرفیت ۱۵ تن و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌‎اندازی کرده است. ظرفیت تولیدی خط جدید این شرکت دانش‌بنیان تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن بیلِت آلیاژی فولاد است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: از ضایعاتی که به وسیله کوره القایی ذوب می‌شود، بیلت فولادی تهیه می‌کنند و این بیلت مواد اولیه کارخانه‌های نورد و میلگرد و نبشی و تیرآهن خواهد بود و علاوه بر این مصارف صنعتی نیز دارد. از جمله، این بیلت‌ها در تولید قطعات صنعتی کاربرد دارند. از سوی دیگر این محصول در بازار آهن‌آلات بسیار پرطرفدار است. بیلت به عنوان یکی از محصولات میانی نورد فولاد، سطح مقطع دایره‌ای یا مربعی شکل دارد. مساحت سطح مقطع بیلت کمتر از ۲۳۰ سانتی متر مربع است و طول بیشتری نسبت به شمش دارد. به همین دلیل عموما برای تولید محصولات طویلی مانند میلگرد و مفتول از بیلت استفاده می‌شود.

این فناور در ادامه تصریح کرد: این فرایند تولید بیلت، دانش‌بنیان نیست و با دستگاه ذوب به راحتی می‌توان آن را انجام داد، اما نوع بیلتی که ما به تولید می‌رسانیم از نوع فولاد آلیاژی است و از شمش‌های میکروبر تهیه می‌شود که درصد عناصر آن پایین است. وقتی درصد عناصر در آلیاژ پایین می‌آید، اضافه کردن آن‌ها در فرآیند ذوب به سختی صورت می‌گیرد و به دانش زیادی نیاز دارد. شرکت ما نیز به واسطه دستیابی به این فناوری توانست عنوان دانش‌بنیانی را دریافت کند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: در حال مذاکره برای دریافت چهار و نیم مگاوات برق هستیم که اگر این مقدار فراهم شود می‌توانیم ظرفیت تولیدی خود را به بیش از ۷ هزار تن برسانیم.

وی گفت: ما تاکنون توانسته‌ایم به کشورهای اطراف نیز صادرات داشته باشیم. در مدت اخیر با کشور عمان وارد مذاکره شده و اگر بتوانیم ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهیم می‌توانیم با این کشور وارد تعاملات گسترده‌تری شویم.

بنا بر اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در مورد محدود بودن تعداد شرکت‌های تولیدکننده و تحریم‌های موجود که مانع واردات محصولات به کشور شده است می‌توان نتیجه گرفت که مازاد تقاضا در بازار این محصول وجود دارد. مجموع میزان تولید و واردات شمش فولادی تاکنون نتوانسته است نیاز بازار را به طور کامل پوشش دهد، بنابراین این مازاد تقاضا، انگیزه ما برای تولید هر چه بیشتر و تنوع بخشیدن به محصولاتمان خواهد بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی