مجلس نمایندگان ممنوعیت TikTok را تصویب کرد
مجلس نمایندگان ممنوعیت TikTok را تصویب کرد
در ۱۳ مارس، مجلس نمایندگان یک لایحه تاریخی را تصویب کرد که میتواند باعث ممنوعیت TikTok در ایالات متحده شود. این لایحه با اکثریت آراء دو حزبی به تصویب رسید و به شرکت مادر چینی این غول رسانه اجتماعی، ByteDance، شش ماه فرصت داد تا سهام کنترلی خود را در برنامه بفروشد.
اگر هیچ فروش صورت نگیرد، این لایحه گوگل و اپل را از ارائه TikTok در فروشگاه های برنامه مربوطه خود منع می کند. همچنین از بروز هر گونه به روز رسانی جدید جلوگیری می کند و استفاده از برنامه را دشوار می کند.
این لایحه برای تبدیل شدن به قانون همچنان به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور جو بایدن نیاز دارد.
TikTok متعلق به شرکت چینی ByteDance است. قانونگذاران ایالات متحده مدتهاست که نگران نفوذ چین بر برنامه رسانه اجتماعی ویدئویی کوتاه مدت هستند. مایک گالاگر، یکی از نویسندگان این لایحه، گفت که ایالات متحده نمی تواند “ریسک داشتن یک پلت فرم خبری مسلط در آمریکا تحت کنترل یا مالکیت شرکتی را که وابسته به حزب کمونیست چین است، بپذیرد.”
معنای تحریم TikTok برای مشاغل کوچک چیست؟
یک مطالعه توسط Oxford Economics در مورد تأثیر اقتصادی ایجاد شده توسط مشاغل کوچک و متوسط ایالات متحده در TikTok نشان داد که تقریباً ۴۰٪ از SMB ها می گویند که برنامه رسانه های اجتماعی برای وجود آنها حیاتی است. بنابراین، ممنوع کردن TikTok در ایالات متحده احتمالاً اکوسیستم سازندگان و کسبوکارهای کوچک را که نه تنها در ویدیوهای کوتاه TikTok بلکه در فروشگاه TikTok، استراتژیهای بازاریابی و دنبالکنندگان ایجاد کردهاند، مختل میکند. پلت فرم تجارت الکترونیک این برنامه در سپتامبر ۲۰۲۳ در ایالات متحده راه اندازی شد. از دست دادن دسترسی به فروشگاه TikTok به عنوان دومین مقصد اصلی خرید برای مشتریان جوان پس از اینستاگرام، احتمالاً برای مشاغل کوچکی که به عنوان یک راه درآمد به آن متکی هستند مضر است.
در حالی که دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، مانند اینستاگرام و یوتیوب، در ایجاد تعامل برای کسبوکارهای کوچک بسیار مهم هستند، از دست دادن احتمالی TikTok باعث ایجاد اضطراب در میان جامعه کسبوکارهای کوچک میشود.
«ناامیدکننده است که این تنها چیزی است که قانونگذاران ما می توانند روی آن توافق کنند. این برای کسب و کارهای کوچک ناامید کننده است. /p>