خبر

قیمت دلار با شکست مذاکرات چقدر می‌شود؟

قیمت دلار با شکست مذاکرات چقدر می‌شود؟

370293 254 - قیمت دلار با شکست مذاکرات چقدر می‌شود؟

اقتصاد۲۴– محمدصادق الحسینی در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به نرخ احتمالی ارز در صورت شکست برجام، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ در صورت احیای برجام، دلار در محدوده ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان قرار می‌گیرد.

وی افزود:، اما در صورت توافق موقت، مفروضات این مدل این است که احتمالا بین ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار از منابع را دسترسی خواهیم داشت، یعنی ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار منابع ارزی آزاد می‌شود. تنش‌ها هم کمی کاهش پیدا می‌کند، اما خب ۱۲۰ میلیارد دلار منابع نخواهد داشت. در این سناریو مدل‌های اقتصادی به ما می‌گوید که دلار به طور متوسط بین ۲۷ تا ۳۳ هزار تومان قرار می‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در این میان، در سناریو ادامه وضع موجود، حداقل دولت ۲۰ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، مثل سال ۱۴۰۰ و فقط کمی بیشتر. تنش‌ها نیز ادامه پیدا می‌کند، اما تنش‌ها به شدت کنترل شده است. در این سناریو دلار تا سقف ۴۰ هزار تومان را هم پیش‌بینی می‌شود ببیند.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند امروز شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ + جدول


الحسینی عنوان کرد: در سناریو چهارم، شکست برجام و اعلام شکست و عدم هر گونه مذاکره، دلار امکان افزایش بیش از ۴۰ هزار تومان را هم دارد.

وی تاکید کرد:، اما به نظر من اعداد نجومی در نرخ دلار نخواهیم داشت، چون ایران در هر صورت هر اتفاقی هم بیفتد، یک دسترسی محدودی به منابع ارزی و فروش نفت خواهد داشت. در آن صورت سقفی که دیده می‌شود، حداکثر حدود ۴۲، ۴۳ هزار تومان است.

الحسینی خاطرنشان کرد: پس اعداد نجومی که برخی می‌دهند که ۵۰ و ۶۰ هزار تومان است، برای سال ۱۴۰۱ اتفاق نمی‌افتد.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی