عمومی

دیپاک چوپرا در مورد اولویت های شعبده بازی به عنوان یک کارآفرین و بیشتر

دیپاک چوپرا در مورد اولویت های شعبده بازی به عنوان یک کارآفرین و
بیشتر

پیشگام پزشکی یکپارچه و رسول جنبش مراقبه متعالی، دیپاک چوپرا سخنران مکرر و نویسنده پرکار (۹۳ کتاب؛ درست است، ۹۳!) در تحول جسمی و ذهنی او به تازگی در حال مذاکره برای خروج است — فروش محصولات و خدمات رفاهی طولانی مدت خود، Chopra Global، به The Healing Co مستقر در نیویورک. جدیدترین کتاب او راهنمای فلسفه و تمرین یوگا به نام Living in است. روشنایی. از او پرسیدیم که او – و سایر بنیانگذاران – چگونه می‌توانند به شادی و طول عمر در درون کار دست یابید.

شما یک پزشک، دانشمند، استاد و نویسنده هستید، اما همچنین یک کارآفرین هستید. چگونه کارآفرین بودن با هویت و طرز فکر شما تناسب دارد؟

از نظر من، کارآفرین کسی است که مایل است برای تحقق بخشیدن به دید خود ریسک کنند. برای ۳۰ سال، من چشم انداز جهانی صلح آمیزتر، عادلانه تر، پایدارتر، سالم تر و شادتر را داشته ام. و من فقط به این حوزه ها علاقه دارم. اگر می توانم ببینم که یک فرصت تجاری وجود دارد که تعارض را حل می کند، به ما در یک زیست شناسی پایدار کمک می کند، محیطی که دارای عدالت اجتماعی و اقتصادی است، که در واقع سلامت و رفاه مردم را بهبود می بخشد و باعث شادی جهان می شود، این یک تجارت خوب برای من است.

اما اداره یک شرکت می تواند استرس زا باشد. چگونه همه آن را مدیریت می‌کنید؟

اگر زمان خود را در لحظه حال به کاری که انجام می‌دهید اختصاص دهید ، پس مشکلی نیست زمان رابطه هست وقت خواب هست زمان مدیتیشن هست زمان ورزش هست و زمان کسب و کار وجود دارد. همچنین زمان استراحت و اوقات فراغت و زمان اجتماعی وجود دارد. و شما اجازه نمی دهید یکی در دیگری دخالت کند. اگر روز خود را به گونه ای تقسیم کنید که هر کاری که انجام می دهید تمرکز شما در آن لحظه باشد، هیچ استرسی وجود ندارد. استرس تنها زمانی است که به چیز دیگری فکر می کنید. کامل بودن یعنی عدم مقاومت در برابر هستی. برای ادامه دادن به جریان.

استرس برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. آیا راهی وجود دارد که کسی بتواند در مورد اینکه یک شرکت ارزشمند برای ایجاد چه چیزی کار کند، قضاوت کند؟

در صورت وجود دلایل شایسته ای دارید و شما افرادی دارید که شایسته هستند و به چشم انداز اعتقاد دارند، در واقع نباید استرس داشته باشید. باید شادی باشد. اگر شادی نداشته باشید، زندگی خود را تلف کرده اید. آیا می خواهید به زندگی خود پایان دهید و بگویید: من یک مولتی میلیاردر با پنج خروج بودم، اما هرگز شادی نداشتم؟

شما همچنین در مورد الگوهای محدود کننده ای که می توانند سلامتی مطلوب را مسدود کنند، می نویسید. عامل محدود کننده ای که بر افرادی که واقعاً سخت کار می کنند، مانند بنیانگذاران، تأثیر می گذارد؟

محدود کننده ترین عامل این است که همیشه روی نتیجه تمرکز کنید شما باید روی فرآیند تمرکز کنید. تا زمانی که درگیر این فرآیند هستید، و تا زمانی که انگیزه شما لذت بردن از خود، لذت بردن از افرادی است که با آنها کار می کنید، و کاهش درد و رنج مردم – خواه جسمی، عاطفی یا روحی – باشد، هر کاری انجام دهید. حمایت زیادی خواهد شد. و اگر در لحظه حال زندگی کنید، بدن شما از خودش مراقبت خواهد کرد.

ثروت تا چه حد با هم مرتبط است. به خوشبختی؟

شما برای راحتی به درجه ای از ثروت نیاز دارید. اما اگر ثروت و سخاوت روحی دارید، این ترکیب شگفت انگیزی است. داده های مربوط به شادی نشان می دهد که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از تجربه شادی روزانه شما از پول ناشی می شود. ۴۰ درصد از انتخاب هایی که می کنید و انتخاب هایی برای لذت شخصی ناشی می شود. اما ۵۰ درصد از نگرش ناشی می شود: آیا زندگی شما یک مشکل است یا یک فرصت؟

برای بسیاری از بنیانگذاران ، رشد هدف است – آنها بیشتر آینده نگر هستند. چه توصیه ای به آنها دارید؟

۹۰ درصد افرادی که یک ابتکار کارآفرینی را شروع می کنند شکست می خورند. وقتی برای مشاوره نزد من می‌آیند، ابتدا از آنها می‌پرسم: هر محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، منحصر به فرد است یا در حال حاضر موجود است؟ شماره دو: آیا شما تخصص دارید؟ شماره سه: آیا تیمی متشکل از افراد با پیشینه‌های مختلف دارید که نقاط قوت یکدیگر را تکمیل می‌کنند، و آیا تیم از نظر عاطفی و معنوی به هم پیوند خورده است؟ شماره چهار: آیا این کار را به گونه ای انجام می دهید که منحصر به شما باشد، و به نوعی درد و رنج را کاهش می دهد یا خدماتی را ارائه می دهد که در زندگی امروزی مورد نیاز است؟ در نهایت: آیا در حین ایجاد تفاوت سرگرم می شوید؟ تفاوت بین یک تیم فوتبال برنده و یک تیم بازنده لزوماً این نیست که چه کسی بهتر توپ را می زند، بلکه در تنوع، استعداد، قدرت و تخصص آن است. آنها ریشه یکدیگر را دارند. آنها پشتیبان یکدیگر هستند.

شما در مدارس بازرگانی تدریس کرده‌اید. مهمترین درسی که رهبران مشتاق از دوره شما می گیرند چیست؟

که در نهایت بزرگترین موفقیت نصیب کسانی می شود که در واقع می دانند که در چه چیزی خوب هستند و چه کسی به آن نیاز دارد. خودشه. از خود بپرسید: توانایی های منحصر به فرد من چیست و چه کسی به آنها نیاز دارد؟ از آنجا شروع کنید.

از شماره آوریل ۲۰۲۳ مجله Inc.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی