عمومی

مدیر عامل شما چقدر مهم است؟

مدیر عامل شما چقدر مهم است؟

یکی از موضوعات مهمی که دائماً در رسانه‌ها پوشش داده می‌شود، دستمزد مدیرعامل است. به طور خاص، چگونه غرامت مدیر عامل افزایش یافته است در چند دهه گذشته تا جایی که تفاوت بین آنچه مدیر عامل در مقایسه با سایر اعضای سازمان بیشتر از همیشه است. وقتی فشار داده می‌شود که چرا این شکاف دستمزد منفجر شده است، پاسخ معمولی از هیئت‌های مدیره و سایرین مسئول ارائه این افزایش‌های دستمزد این است که مدیران عامل به دلیل تأثیر عمیقی که بر روی سازمان دارند، سزاوار آن چیزی هستند که دریافت می‌کنند.

class=”standardText” readability=”33″>

چندین دانشگاهی با کمی عمق به این موضوع پرداخته اند و به نتایج جالبی دست یافته اند.

پیش بینی عملکرد

در سال ۲۰۱۳، دو محقق، یکی از ایالت پن و دیگری از دانشگاه جورجیا، به بررسی این موضوع پرداختند که مدیران اجرایی چه میزان اعتبار برای سازمانشان شایستگی دارند. کارایی. این دو محقق روشی را توسعه دادند که برای پاسخ به این سوال در نمونه‌ای ۲۰ ساله از داده‌ها استفاده کردند.

در نهایت، آنها دریافتند که مدل آماری که به آن رسیده‌اند می‌تواند تأثیر مدیر عامل بر عملکرد را پیش‌بینی کند.

یکی از متغیرهای مهمی که آنها شناسایی کردند این بود که آیا یک مدیر عامل در تصمیم‌گیری دارای اختیار بالا یا پایینی بود.

اگر شرکتی ساختار سازمانی سنتی با هیئت مدیره قدرتمند داشت. ، مدیر عامل ممکن است اختیار کمتری در تصمیم گیری خود داشته باشد. محققان همچنین دریافتند که مدیران عامل شرکت‌های آمریکایی نسبت به مدیران شرکت‌های ژاپنی کنترل بیشتری دارند که تمایل به سلسله مراتب بیشتری در تصمیم‌گیری دارند.

یک متغیر دیگر صنعتی بود که شرکت در آن فعالیت می‌کند. یک مدیر عامل در یک شرکت خدمات حرفه‌ای مانند یک آژانس تبلیغاتی اختیار بسیار بیشتری نسبت به یک تجارت سرمایه‌بر مانند یک کشتی‌سازی یا یک معدن مس دارد.

سومین عامل در قدرت اختیاری یک مدیر عامل این بود که آیا شرکت در یک صنعت در حال رشد فعالیت می کند یا در صنعتی که بیمار و در حال زوال است. هرچه بازار پویاتر باشد، پتانسیل مدیر عامل برای تأثیرگذاری بیشتر است.

تأثیر مدیر عامل

محققان به نتایج جالبی دست یافتند. به طور کلی، میانگین تأثیر یک مدیر عامل ۱۰ تا ۲۰ درصد از تغییرات عملکرد سازمان را توضیح می دهد.

اما زمانی که محققان یک لایه عمیق تر حفر کردند و به آنچه در شرکتی رخ می دهد که در آن مدیر عامل اختیار بیشتری در تصمیم گیری دارد، مشاهده کردند که تاثیر مهم تری بر عملکرد سازمان پیدا کردند.

در شرکت‌هایی که مدیر عامل از اختیارات بالایی برخوردار است، محققان دریافتند که می‌توانید بازدهی ۴۰ درصدی دارایی‌ها را به تصمیمات رهبر نسبت دهید. شاید جالب تر، آنها همچنین می توانند ۳۶ درصد بازدهی فروش یا سود را نسبت دهند.

به عبارت دیگر، تصمیمات یک مدیر عامل می تواند عمیقا باشد. بر یک سازمان و سود آن تأثیر می گذارد – تقریباً ۴۰ درصد. این کمک می کند تا تصویری هیجان انگیز از آنچه در داخل یک سازمان اتفاق می افتد تحت رهبری یک مدیر عامل خوب یا بد. در این زمینه، شاید تعجب آور نباشد که هیئت مدیره بخواهد به تلاش های یک مدیر عامل موفق پاداش دهد.

نقش مدیرعامل

با توجه به نتایج این تحقیق، می دانیم که مدیران عامل در مورد تأثیرگذاری بر عملکرد سازمان های خاص اهمیت دارند. در برخی موارد، این تأثیر می تواند عمیق باشد. اما این نوع عملکرد هر دو طرف را کاهش می دهد. اگر سازمان شما برای عملکرد، به ویژه در تولید سود، مشکل دارد، شاید لازم باشد فقط در آینه نگاه کنید تا دلیل آن را بفهمید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی