عمومی

با ران وایت بر حافظه خود مسلط شوید

با ران وایت بر حافظه خود مسلط شوید

برای بیشتر افراد، ماهیت ناکارآمد و معیوب حافظه می‌تواند باعث دردسرهای مکرر شود، از فراموش کردن تمیز کردن خشک‌شویی گرفته تا کشیدن جای خالی روی نام‌های مهم جدید. بسیاری از مردم همچنین پشیمان هستند که چقدر می‌توانند زندگی و کسب و کار خود را بهبود بخشند اگر فقط بتوانند اطلاعات بیشتری را از مطالب خواندنی حفظ کنند.

رون وایت، کارشناس ارشد حافظه، معتقد است که هر کسی می‌تواند خود را با این میزان شوکه کند. مغز شگفت‌انگیز آنها می‌تواند با استفاده از یک روش ساده‌سازی ذخیره‌سازی کند.

وایت می گوید: «این روش در سراسر جهان مشهور است. “این روش “روش Loci نامیده می‌شود، با loci به معنی مکان است. کارشناسان می توانند از آن برای به خاطر سپردن دسته ای از کارت های مخلوط شده در کمتر از ۲۶ ثانیه استفاده کنند. من شخصاً، اکنون می‌توانم یک دسته کارت را سریع‌تر از اینکه بگویم «ملکه بیل» به خاطر بسپارم. ممکن است هدف شما شرکت در مسابقه حافظه نباشد، اما ممکن است هدف ساده‌تری داشته باشید تا بتوانید نام‌ها و چهره‌ها را به خاطر بسپارید، یا چه چیزی شما در یک مجله یا کتاب می خوانید، یا بدون یادداشت سخنرانی می کنید یا دانش محصول را حفظ می کنید.”

White زمانی که به افزایش معدل او کمک کرد، در مورد این روش در دانشگاه یاد گرفت. او می‌گوید: «از آن زمان، من از این که چگونه ذهن من قادر به استفاده از این سیستم است، شگفت زده شده‌ام.

او روش را با نشان دادن نحوه حفظ کردن یک شماره کامل از مجله SUCCESS توضیح می دهد. این روش مستلزم به خاطر سپردن پایه ای از اطلاعات، تکنیک های تجسم و تداعی کلمات است. هنگامی که با این سیستم در مغز خود جا باز کردید، می‌توانید بی‌نهایت از آن برای کسب دانش جدید.

به روشی جدید به مغز خود فکر کنید.

گام اول ساده است: ذهن خود را مانند یک کامپیوتر تصور کنید. حالا تصور کنید که تمام فایل ها را از پوشه های موجود در رایانه خود خارج کرده و روی دسکتاپ رها کنید. برنامه‌ها، اسناد، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی—شما هزاران مورد ذخیره‌شده را به‌طور تصادفی روی هم قرار می‌دهید. اکنون سعی کنید شماره تلفن یکی از دوستانتان را پیدا کنید.

به گفته وایت، یک مغز متوسط ​​آموزش ندیده کاملاً شبیه این عمل می کند.

وایت می‌گوید: «هر بار که اطلاعات جدیدی دریافت می‌کنید که می‌خواهید به خاطر بسپارید، به سادگی آن‌ها را روی دسکتاپ خود پرتاب می‌کنید. “شما با کسی ملاقات می کنید و نام آنها استیو است. این اطلاعات روی صفحه نمایش شما می رود. سپس وقتی شش ماه یا یک سال بعد با کسی ملاقات می‌کنید، فکر می‌کنید: «خدایا، من آن شخص را می‌شناسم. نام آنها چیست؟» بنابراین رایانه خود را باز می کنید و هزاران نماد دارید که سعی می کنید آنها را مرتب کنید و نمی توانید آن را پیدا کنید. واقعاً ناکارآمد است و در اکثر مواقع کار نمی‌کند.»

پوشه های جدید ایجاد کنید.

برای آموزش مغز خود، White توضیح می دهد که باید پوشه ها را نصب کنید بر روی آن. این یک مفهوم عجیب است، اما پوشه ها ذهنی هستند. وایت اطمینان می دهد: “به من اعتماد کن، تو خوب می شوی.” “کاملاً بدون درد است.”

پوشه های ذهنی می توانند هر شی آشنا باشند. وایت پیشنهاد می‌کند که به سیستمی از اشیاء سازمان‌یافته مانند وسایلی در خانه‌ای که با آن آشنا هستید یا مکانی که در کودکی در آن بزرگ شده‌اید فکر کنید. مبتکر این روش، یک شاعر غزلسرای یونانی به نام Simonedes که در قرن پنجم و ششم می زیسته است، استفاده کرده است. شهر او او قبل از بررسی مکان ها و به خاطر سپردن آنها، ۲۵ تا ۳۰ مکان دیدنی را به ترتیب منطقی برچسب گذاری کرد.

وایت می‌گوید این مرحله پایه و اساس بسیار مهم برای ایجاد قدرت بیشتر حافظه. “مدتی طول می کشد. ممکن است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد، ممکن است فقط پنج دقیقه طول بکشد، اما کمی زمان شما را می گیرد. اما این یک تمرین یکبار مصرف برای یک مهارت در طول زندگی است.

تجسم.

بخش دوم این تکنیک شامل پیوست کردن مواردی است که می‌خواهید حفظ کنید، با استفاده از چیزی که وایت «چسب ذهنی» می‌نامد. اگر سوهان شما اجاق گاز است، هر چیزی را که سوهان می‌زنید آتش بگیرید. شما می خواهید با هر فایل یک داستان اکشن یا دیوانه به یاد ماندنی بسازید که مغز شما بیشتر از یک کلمه یا عبارت ساده آن را یادداشت کند.

White می گوید که باید از هر نقطه یک تصویر ایجاد کنید و آنها را به ترتیبی که آنها را حفظ کرده اید به یک فایل پیوست کنید. مثال زیر مربوط به شماره فوریه ۲۰۰۹ SUCCESSاست. مجله:

پیشنهادات برای تصاویر برای سه بخش اول:

دونی دویچ یا تصویری از آلمان در حال پریدن به داخل انبوهی از کتاب ها نوازش کردن سه پرونده خود با دست ساخت یک هواپیما یا کشتی با میکروسکوپ غول پیکر لگو با خانواده و دوستان خود در داخل تلویزیون با یک قایق بادبانی روی آن بازار بورس با افراد در حال پرورش دست‌هایشان بازوهایت را دور یک شرکت حلقه می‌کنند و آن را نزدیک نگه می‌دارند. به خود کاغذی می‌دهند که با حاشیه‌ای از کاغذ بریده می‌شود. در بورس با لیموناد سرو می‌شود، بتمن مشتی می‌اندازد و می‌گوید «پاو!» طلوع خود را در حال پریدن از روی حصیر در یک وافل تخم مرغ که از توستر بیرون می‌آید با خودتان می‌گوید «Leggo my Eggo» یک قوطی حلبی با زنبورهای عسل در آن خودتان با دقت در نظر بگیرید که کدام مهره‌های شطرنج را جابه‌جا کنید کاغذی با فهرستی از حقایق منفی روی آن که می‌توانید مانند یک عروسک خیمه شب بازی که با نخ ها به اطراف کشیده می شود، خود را دور نزنید. گذاشتن چک در کنار چیزهای کوچک مانند تکه های انحصاری یا مردی روی خانه، کلاه، لیموزین دادن کارت اعتباری به شخصی در حال له کردن یک عینک در حال دور شدن از یک گروه از افرادی که چیزهای منفی می گویند بازدید از اپتومتریست ها و وجود دو پزشک، سپس سه، و آنها به ضرب کردن ادامه می دهند

برای به خاطر سپردن این ۲۳ مرحله کمی وقت بگذارید. اگر یکی را فراموش کردید، نگران نباشید. مشکل این بود که «چسب» شما به اندازه کافی قوی نبود، بنابراین سعی کنید تصویری دیوانه‌کننده‌تر و واضح‌تر را در نظر بگیرید تا محکم‌تر بچسبید.

این تنها چیزی است که برای حفظ سه بخش از مجله SUCCESS لازم است. اکنون می توانید به آنچه حفظ کرده اید نگاه کنید.

افزودن اطلاعات.

شماره یک، Donnie Deutsch، اولین بخش بود. او در مورد پرش به سمت یادگیری صحبت کرد که وایت آن را با پریدن از روی کتاب مرتبط کرد. سپس او توصیه کرد حفاظت یا ثبت اختراع فایل های ما، مانند فایل نوازش دست شماره سه.

تصویر شماره پنج شما بود که یک گروه فوکوس با خانواده و دوستان دارید، با میکروسکوپی از آن فایل. ششمین چیزی که دویچ گفت این بود که خلاق باشید و بیرون بروید و آن را بفروشید. قایق بادبانی نشان داد که.

پرونده هفت بخش جدیدی را با بازار یا آقای بازار، وارن بافت آغاز کرد. سه نکته ای که او به اشتراک گذاشت ابتدا این بود که وقتی صاحب سهامی بودید، مالک یک قطعه از شرکت بودید، در حالی که بازوهای خود را دور آن در پرونده هشت پیچیده بودید.

فایل بعدی توصیه او را برای حفظ حاشیه ایمنی هنگام سرمایه گذاری با یک تکه کاغذ با حاشیه روی آن نشان می دهد. آخرین نکته او، اینکه بازار سهام خدمتکار شماست، نه ارباب شما، به تصویر شخصی که برایتان آبلیمو در کف بازار سهام می آورد، مرتبط بود.

“آیا روند اینجا را می بینید؟” وایت می پرسد. ما دانی دویچ را داشتیم، و همه چیزهایی که بعد از آن اتفاق افتاد همان چیزی بود که او گفت. سپس ما یک بازار سهام داشتیم، وارن بافت و هر چیزی که بعد از آن آمد همان چیزی است که او گفت. سپس ما “pow” را در ۱۱ داشتیم، و همه چیز بعد از آن همان چیزی خواهد بود که پاول گفت.”

ارتباطات برای فایل های باقی مانده.

  • پرونده ۱۲: طلوع آفتاب—نگران نباشید، همه چیز در صبح بهتر به نظر می رسد.
  • پرونده ۱۳: پریدن از روی یک فایل — عصبانی شوید، سپس از آن عبور کنید.
  • پرونده ۱۴: وافل تخم مرغ—به خود اجازه ندهید بیش از حد درگیر شوید، زیرا اگر این ایده به ایگوی شما متصل باشد، پس زمانی که شکست بخورد، نفس شما نیز می‌تواند با آن همراه شود.
  • پرونده ۱۵: یک قوطی حلبی زنبور عسل — می توان آن را انجام داد.
  • پرونده ۱۶: یک مهره شطرنج.
  • پرونده ۱۷: حقایق منفی سد راه – اجازه ندهید حقایق نامطلوب در راه شما قرار بگیرند.
  • پرونده ۱۸: ماریونت روی تار – شما نمی توانید انتخاب های دیگران را انجام دهید، بنابراین اجازه ندهید آنها انتخاب های شما را انجام دهند.
  • پرونده ۱۹: دسته ای از اشیاء با چک – چیزهای کوچک را بررسی کنید.
  • پرونده ۲۰: اشتراک کارت اعتباری با دوستانتان—شما باید اعتبار را به اشتراک بگذارید.
  • پرونده ۲۱: عینک – شما باید بینایی داشته باشید.
  • پرونده ۲۲: دور شدن از مخالفان – شما باید همین کار را انجام دهید.
  • پرونده ۲۳: ضرب بینایی‌سنج‌ها – خوش‌بینی یک ضرب‌کننده نیرو است.

اکنون اطلاعات سه بخش موفقیت به صورت سازماندهی شده در حافظه شما ذخیره می شود. بقیه را می توان دقیقاً به همان روش با استفاده از تصاویر خود حفظ کرد.

زیبایی روش این است که می‌توانید با استفاده از پوشه‌هایی که از قبل در مغز شما وجود دارد، مطالب را به طور مکرر به خاطر بسپارید. پوشه‌ها را ثابت نگه دارید و مکان‌یابی سریع اطلاعات همیشه آسان خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود تا مغز مشخص شود. گذشته. اکنون، یادآوری سریع اطلاعات ارزشمند آموخته شده بسیار ساده تر خواهد بود.

وایت می‌گوید: «وقتی به سمت محل کار رانندگی می‌کنید، می‌توانید آنچه را که حفظ کرده‌اید مرور کنید. “مردم، ذهن شما بزرگترین کامپیوتری است که تا کنون ساخته شده است. شما بهترین رایانه ای هستید که تا کنون اختراع شده است.”

این مقاله در می ۲۰۰۹ منتشر شد و به روز شده است. عکس از

SUCCESS Staff 150x150 - با ران وایت بر حافظه خود مسلط شوید

موفقیت راهنمای شما برای پیشرفت شخصی و حرفه ای از طریق الهام، انگیزه و آموزش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی