عمومی

چرا وارن بافت به جنبش FIRE اعتقاد ندارد و نه شما باید

چرا وارن بافت به جنبش FIRE اعتقاد ندارد و
نه شما باید

وارن بافت ظاهراً به پول اهمیت نمی دهد. (اینجا با من کار کنید.) مطمئناً، او پول زیادی به دست آورده است. تقریباً تا آنجا که می توانم بگویم، تا زمان نوشتن این مقاله ارزش بافت تقریباً ۱۰۵ میلیارد دلار است. (سرمایه گذاری زیرکانه به کنار، او همچنین از قدرت زمان استفاده کرد.) 

اما او نسبتاً کمی از این پول را خرج کرده است. او هنوز در خانه‌ای که در سال ۱۹۵۸ خریده زندگی می‌کند. ظاهراً او هنوز یک کادیلاک ۲۰۱۴ رانندگی می‌کند. او بر خلق ثروت نسلی نیز متمرکز نیست. او معروف بود که به فرزندانش «آنقدر پول می‌داد که احساس کنند می‌توانند هر کاری انجام دهند، اما نه آنقدر که نتوانند کاری انجام دهند.”

در واقع، او نیمی از راه را به سمت هدف خود یعنی بخشیدن اکثریت قریب به اتفاق دارایی خود. به عنوان بافت گفت::

در طول چندین دهه، مبلغ تقریباً نامفهومی جمع آوری کرده ام. به سادگی با انجام کاری که دوست دارم انجام دهم. من هیچ فداکاری نکرده‌ام، خانواده‌ام هم این کار را نکرده‌اند.

علاقه مرکب، باند فرودگاه طولانی، همکاران فوق العاده و کشور باورنکردنی ما به سادگی جادوی خود را انجام داده اند. جامعه برای پول من کاربرد دارد. من نه.

جمله اول گویا است. بافت با وجود اینکه ۹۲ ساله است، هنوز عاشق کار کردن است، و به وضوح از روابطی که حاصل شده لذت می‌برد. او و چارلی مانگر، نایب رئیس برکشایر هاتاوی، بیش از ۴۰ سال با هم کار کرده اند. تعدادی از مدیرانی که شرکت‌های پرتفوی او را اداره می‌کنند، دهه‌ها در این نقش‌ها خدمت کرده‌اند.

رویکرد بافت را با جنبش استقلال مالی، بازنشستگی پیش از موعد (FIRE). در حالی که رویکردها متفاوت است، به طور کلی به معنای ایجاد درآمد تا جایی که می توانید، پس انداز و سرمایه گذاری تهاجمی (به طور ایده آل بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از درآمد شما) به منظور رها کردن شغل معمولی و «بازنشستگی» است. هر چه زودتر.

پس چی؟ برای برخی، این به معنای کاهش حجم و کار پاره وقت است. برای دیگران، اگر به اندازه کافی پول پس انداز کرده و هزینه‌های خود را کاهش داده باشند، دیگر هرگز کار نمی‌کنند.

اما در بیشتر موارد، رسیدن موفقیت آمیز به مرحله FIRE به این معنی است که به عنوان همکار Inc. اسکات ماوتز می‌نویسد، “ترک مسابقه موش‌ها برای کارهایی که انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری بر نحوه گذراندن وقت خود ارائه می‌دهند – و هرگز به یک (استرس) ۹ تا ۵ کار. این کار درست تا زمانی که شما در غیر این صورت کار می کردید کار می کند، اما طبق شرایط خودتان، ایجاد کاری که ارزش ارائه می دهد و با ارزش های شما همسو می شود.”

جمله آخر با رویکرد بافت مطابقت دارد. او به وضوح کار می کند تا زمانی که در غیر این صورت کار می کند. (مطمئناً بسیار طولانی تر، زیرا او با شرایط خودش کار می کند.) او ارزش را فراهم می کند – برای کارمندان، سهامداران، مشتریان و غیره – به گونه ای که به وضوح با ارزش های اجتماعی و بشردوستانه او همخوانی دارد. او کاری را انجام می دهد که دوست دارد، به این معنی که لازم نیست نگران تعادل بین کار و زندگی باشد. همه چیز فقط زندگی است.

پس تفاوت چیست؟ او مجبور نبود مسابقه موش را ترک کند. او مجبور نبود شغلی را انجام دهد که از آن متنفر بود تا بتواند به اندازه کافی پول پس انداز کند تا بتواند کاری را که دوست داشت انجام دهد.

این چیزی است که در مورد یک کارآفرین است. برای یک کارآفرین سن مجدد اجباری وجود ندارد. شما باید تصمیم بگیرید که زمان رفتن یا ماندن است. اگر کار را دوست دارید، کار آن چیزی نیست که انجام می‌دهید.

کار همان چیزی است که شما هستید، در بهترین حالت ممکن. حس.

مطمئناً، کارآفرین بودن به معنای رئیس خود بودن است. برای بعضی از ما همین کافی است. کارآفرین بودن همچنین به این معنی است که درآمد شما به طور بالقوه نامحدود است. بیش از حد محدود; این قطعاً یک امتیاز است.

اما کارآفرین بودن همچنین به این معنی است که باید تصمیم بگیرید چه زمانی می‌خواهید کنار بروید. یا ساعات کمتری کار کنید. یا بخشی از وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که ترک کنید — یا در یک سن خاص، شما را در موقعیت هایی قرار دهد که در نهایت باعث می شود شما بخواهید ترک کنید، یا احساس کنید که باید ترک کنید.

برای بسیاری از کارمندان، بازنشستگی به معنای ترک شغلی است که دیگر — اگر انجام داده‌اند —  نمی‌خواهند انجام دهند. بازنشستگی یک امر مثبت است، اما بیشتر به این دلیل است که به این معنی است که آنها بالاخره می‌توانند از منفی فرار کنند.

هر چند برای بسیاری از کارآفرینان، بازنشستگی چنین نیست. چیزی که آنها مشتاقانه منتظر آن هستند. بازنشستگی به معنای ترک شغل و زندگی است که آنها دوست دارند.

بافت؟ او کار می کند چون می خواهد. استقلال مالی، اگرچه مطمئناً فوق‌العاده است، اما تأثیری بر ادامه کار او ندارد.

وقتی عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید و چگونه انجام می‌دهید. در زندگی شما جای می گیرد، آخرین چیزی که می خواهید این است که کسی شما را مجبور به توقف کند.

چون این زندگی شماست، و شما باید بتوانید به شیوه خود زندگی کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی