خبر

افزایش ۵ درصدی استخراج معادن کشور

افزایش ۵ درصدی استخراج معادن کشور

به گزارش بازار، مهدی حمیدی در نخستین همایش استانی نکوداشت معدن در یزد از احیای معادن غیرفعال تا پایان سال خبر داد و گفت: مواد معدنی که از معادن استخراج می‌شود در صنایع معدنی و کارخانه‌های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: احیای معادن غیرفعال، برگزاری مزایده‌ها، توسعه فعالیت‌های معدنی و نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات معدنی از برنامه‌های امسال وزارتخانه بعنوان راهبرد توسعه عملیات معدنکاری است.

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت با اشاره به تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادن در اختیار وزارت صمت با هدف واگذاری تصدی‌گری دولت در واحدهای مسدود شده به مردم، افزود: وزارت صمت در تلاش است که اقتصاد معدن را مردم‌سازی کند.

همچنین مدیر کل دفتر اکتشافات وزارت صمت با بیان اینکه رشد اقتصادی در معدن به خوبی فعال نشده است، گفت: نداشتن همگرایی سایر نهادها با بخش معدن موجب شده که مردم از مواهب اقتصادی این بخش بهره‌مند نشوند.

ملابیگی با اشاره به ضعف بخش اکتشاف افزود: بخشی از چالش‌های پیش روی اکتشاف معادن از جمله نبود نیروی انسانی کافی با ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برطرف می‌شود، اما در عین حال بخش عمده این چالش‌ها ناشی از تعارض قوانین و تعارض منافع است.

گفتنی است؛ استان یزد با ۷۵۴ پروانه بهره‌برداری، رتبه دوم معدن کشور را به خود اختصاص داده که ظرفیت پروانه بهره‌برداری در این منطقه ۸۰ میلیون تن و ذخیره قطعی ۲ هزار و ۵۶ میلیون تن است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی