عمومی

یک پست لینکدین توسط یکی از کارمندان سابق گوگل مشاهده شده است 1.5 میلیون بار و می تواند منجر به 25 استارت آپ جدید شود

یک پست لینکدین توسط یکی از کارمندان سابق گوگل مشاهده شده است
۱٫۵ میلیون بار و می تواند منجر به ۲۵ استارت آپ جدید شود

A پست LinkedIn توسط کامرون روت، مدیر محصول اخراجی Google، از سایر کارمندان سابق Google دعوت کرد تا به او بپیوندند و استارت آپی راه اندازی کنید. در کمال تعجب او ۱٫۵ میلیون نفر این پست را در عرض ۲۴ ساعت دیدند و بیش از ۲۰۰۰ نفر گفتند که علاقه مند به پیوستن به او هستند.

از آن زمان تاکنون سپس، Rout یک به یک با کارمندان سابق Google و معرفی آنها به یکدیگر، کمک به تشکیل گروه هایی از بنیانگذاران احتمالی با یک اشتراک مشترک علاقه به همان صنعت یا فناوری این گروه‌ها در حال حاضر حدود ۲۵ استارت‌آپ بالقوه را در مراحل مختلف توسعه و شمارش ارائه کرده‌اند. برای کمک به تسهیل همه این موارد، Rout یک استودیوی سرمایه گذاری مستقل به نام Tangata Ventures تاسیس کرده است. (او در نیوزیلند بزرگ شد و “تانگاتا” در زبان مائوری به معنای “مردم” است.)

رها شدن پس از هشت سالگی روت به یاد می‌آورد که سال‌های حضور در گوگل بسیار ناامیدکننده بود. “روز جمعه اخراج شدم. شنبه هم روز بدی بود. شنبه شب بود که شروع کردم به محاسبه بر سر پایان کار و تشخیص فرصت.” بسته جدایی سخاوتمندانه Google به این معنی بود که او و سایر کارمندان سابق گوگل (یا “Xooglers”) می توانستند ماه ها بدون هیچ درآمد دیگری زنده بمانند. بنابراین او پستی نوشت که شروع کرد: “راه اندازی تعلیق گوگل! چه کسی در آن حضور دارد؟” وی ادامه داد:

“بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از ما به تازگی با قطع رابطه وارد بازار شده اند. در همان زمان زمان، سرمایه‌های مخاطره‌آمیز با صدها میلیارد دلار غرق می‌شوند که به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌توانند در شرکت‌های بعدی سرمایه‌گذاری کنند. احتمالاً به معنای واقعی کلمه هرگز در تاریخ زمان بهتری برای ایجاد یک استارت‌آپ وجود نداشته است.”

“من فکر کردم چند نفر در آنجا هستند که ممکن است بخواهند در کاری به من بپیوندند.” مصاحبه با Inc. هنگامی که او میزان علاقه و پاسخ را دید، به سرعت برنامه خود را از ایجاد یک استارتاپ با سایر Xooglerها به اتصال آنها با یکدیگر و کمک به تأمین آنچه برای راه اندازی استارتاپ خود نیاز دارند تغییر داد.

روت خیلی زود متوجه شد که کاری که در واقع انجام می دهد ایجاد یک استودیوی مخاطره آمیز است. او می‌گوید: «استودیوهای سرمایه‌گذاری در ایجاد این ایده‌های از ابتدا و کمک به رشد آنها تا جایی که یک شرکت واقعی هستند، مشارکت دارند. در بخش سرمایه‌گذاری، او با افرادی که سرمایه‌ها را مدیریت می‌کنند نیز صحبت می‌کند. او می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد فرصتی برای کمک به صندوق‌ها در توسعه استارت‌آپ‌های اولیه‌شان وجود دارد تا بتوانند با رقیق‌تر شدن به سطوح بعدی برسند». بنابراین او تیمی را برای دنبال کردن این فرصت‌ها تشکیل می‌دهد.

علاوه بر همه این فعالیت‌ها، Rout پرانرژی نیز یک همکاری است. -بنیانگذار کسب و کار خودش بود و حتی قبل از اینکه اخراج شود بود. او و خواهرش D&D in a Castle را راه اندازی کردند که دقیقاً همان چیزی است که نامش می گوید – این شرکت گروه هایی از Dungeons & Dragons را می گیرد. بازیکنان چهار روز مجلل را با بازی D&D در قلعه لوملی در بریتانیا سپری کنند. او می گوید که این شرکت یک موفقیت غیرمنتظره بود. “ما نمی دانستیم که D&D در حال تجدید حیات است. بنابراین به نوعی به سرمان ضربه زدیم.”

مانند بسیاری از شرکت‌های مسافرتی، D&D in a Castle تحت تأثیر این همه‌گیری قرار گرفت. حالا او می‌گوید: “به نوعی منفجر شده است. ما ۱٫۴ میلیون دلار در سال گذشته انجام دادیم و به دنبال افزایش آن در سال آینده هستیم.”

از بین آن‌ها، Tangata Ventures، و جلسات مداوم او با کارمندان سابق Google و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، Rout ممکن است امسال حتی شلوغ‌تر از زمانی باشد که در Google بماند. او در پایان پست خود به شوخی گفت: «چه کسی می‌داند، شاید برنامه ساندار [پیچای] ​​این بود که همه ما را در پنج سال آینده به دست آورد. اما با وجود همه این‌ها، آیا او حتی می‌خواهد شغل قبلی‌اش برگردد؟

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی