خبر

کدام افراد برای ثبت نام مسکن نیاز به آورده اولیه ندارند؟

کدام افراد برای ثبت نام مسکن نیاز به آورده اولیه
ندارند؟

361596 701 - کدام افراد برای ثبت نام مسکن نیاز به آورده اولیه
ندارند؟

اقتصاد۲۴– مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در ابتدا آورده نیاورند.

صدا و سیما نوشت، خانم پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تفاوت بین دهک‌های مختلف درآمدی دیده شده است. این تفاوت‌ها از نظر سقف تسهیلات، آورده و نرخ سود تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی است که به متقاضیان داده می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تشریح کرد: تفاوت بین قیمت تمام شده مسکن و تسهیلات، آورده متقاضیان می‌شود.

وی افزود: برای دهک‌های یک تا سه فرآیند‌هایی دیده شده است. نخست با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کردیم دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی به کمک وزارت راه و شهرسازی برای کمک به احداث مسکن اقشار کم‌درآمدی آمدند.


بیشتر بخوانید: آپارتمان‌های ۷۰ متری مرکز تهران چند؟


اصلانی افزود: در شورای عالی مسکن مصوب شد دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند در ابتدا آورده نیاورند و با حمایت‌هایی که انجام می‌شود کار احداث سرعت گیرد. همچنین در خصوص تسهیلات این اقشار مصوب شد در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای سایر حمایت‌ها برای دهک‌های پایین درآمدی، وزارت راه و شهرسازی کمک‌های بلاعوض در صندوق ملی مسکن برای این دهک‌ها و سایر دهک‌ها دیده است. زیرا هم اکنون تا دهک‌های پنجم و ششم نیازمند حمایت هستند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: دهک‌های اول تا سوم درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن آورده اولیه را پرداخت نمی‌کنند و بقیه مردم باید ۴۰ میلیون آورده اولیه داشته باشند و در طول دوره ساخت که ۲ تا ۳ سال است آورده خود را تکمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ابهامی در خصوص قیمت تمام شده و آورده متقاضیان وجود ندارد گفت: هم اکنون آورده متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بوده است و در ابتدای اجرای طرح در سال گذشته قیمت تمام شده طرح نهضت ملی مسکن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برآورده شده بود. هم اکنون این افزایش قیمت بر روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر گذاشته است.

اصلانی تأکید کرد: چنانچه قیمت مصالح ساختمانی کنترل نشود و دستمزد‌ها افزایش پیدا کند روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر خواهد گذاشت. به مسکن مهر ایراد گرفته می‌شد که واحد‌ها فاقد کیفیت لازم هستند، زیرا با قیمت ثابتی احداث شدند در حالیکه در طرح نهضت ملی مسکن قیمت ساخت ثابت نیست بلکه قیمت تمام شده محاسبه می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی