خبر

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

518380 857 - پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- بازار سهام در روز‌های گذشته با خبر‌های همچون توافق آزادی زندانیان دوتابعیتی توسط ایران و تصویب مجدد نرخ گاز مواجه شد. انتشار این اخبار در کنار افت تراز شاخص‌های سهامی در ماه‌های گذشته باعث شده تا تصمیم گیری برای فعالان بازار سهام سخت شود.

معامله‌گران در حالی با سیگنال‌های منفی مواجه شدند که شاخص‌های سهامی به نسبت سقف تاریخی اردیبهشت ماه کاهش شدیدی را تجربه کردند.

علاوه بر خبر نرخ گاز، روز گذشته خبر نحوه سهمیه بندی بنزین نیز منتشر شد که شهروندان با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با ۴ شیوه عرضه روبه‌رو خواهند شد: ۱۵ لیتری، ۲۰ لیتری، ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری. نسبت به شهر‌ها متفاوت است همچنین در تهران ۲ روز است که محدودیت سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است.

امیرمهدی صبایی، سخنگوی سازمان بورس نیز در سالگرد ریزش تاریخی بورس تهران از برنامه‌های نظارتی سازمان بورس در ۱۰ محور پرده برداری کرد.


بیشتر بخوانید: زمان واریز سود سهام عدالت


پیش بینی بورس دوشنبه

معاملات سهامی روز یکشنبه در حالی آغاز شد که روز ابتدایی هفته شاخص‌های سهامی افت بیش از ۲ درصدی داشتند. نیمه اول معاملات روز یکشنبه با عرضه شدید سهام و افت تراز شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس همراه بود. در نیمه اول بازار روز گذشته معاملات هیجانی زیادی به تابلو می‌نشست و معامله‌گران حرفه‌ای در انتظار افت قیما سهام برای خرید در نقطه مناسب‌تر بودند.

با شروع نیمه دوم و با رسیدن شاخص کل به تراز یک میلیون ۸۳۵ هزار واحدی در نزدیکی ساعت ۱۱، بازار سهام با رشد تقاضا مواجه شد.

افزایش تقاضا سهام در نیمه دوم معاملات روز قبل هم جنبه حمایتی برخی از بازارگردان‌ها را به همراه داشت و هم از جنبه روانی بازار نشات گرفته است.

بازار سهام احتمالا معاملات امروز را با افزایش تقاضای سهام شروع می‌کند، اما در نیمه دوم معاملات احتمال افت شاخص‌های سهامی بالا است. ارزش معاملات حرد نیز احتمالا با کاهش اندکی همراه باشد.

منبع: اقتصاد نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی