خبر

شناسایی ۱۴ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی در کشور

شناسایی ۱۴ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی در کشور

به گزارش بازار، وجیه‌الله جعفری در حاشیه افتتاح چند واحد جدید در مجتمع فرکروم جغتای خراسان رضوی افزود: این رقم، میزان قطعی دارایی معادن یادشده در داخل زمین است که پس از استخراج، شمش و محصول فلزی تا ۱۰ برابر ارزش عنوان شده ارزش خواهد داشت.

وی گفت: هم اینک در خراسان رضوی، پنج پهنه معدنی داریم که درحال شناسایی و ارتقای ذخایر آن هستیم و این روند در دیگر استان‌ها نیز تداوم دارد، برای نمونه پیش بینی می‌کنیم تا سال آینده ۱.۲ میلیارد تن ذخیره جدید مس در یک پهنه معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شود.

جعفری با تاکید بر حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری در ایمیدرو، افزود: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه تا امروز نزدیک به ۲۹ میلیارد دلار در حوزه معدنی سرمایه گذاری کرده اند و تا سال ۱۴۱۰ سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری را برنامه ریزی کرده ایم، البته امسال ۱.۷ میلیارد دلار از این سرمایه گذاری‌ها به بهره برداری می‌رسد که بخشی از این‌ها نیز زیرساختی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا شمش، طرح‌های جامعی در ایمیدرو تعریف شده و از طرفی ما همچنان واردکننده ورق آهن هستیم.

جعفری افزود: ادعا می‌کنیم در بخش احیا در زنجیره تولید فولاد، در بخش طراحی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم و البته بیشتر قطعات در این زنجیره را نیز بومی سازی کرده ایم.

وی ادامه داد: فقط در بخش فولاد سامانه‌ای شامل سازندگان، مصرف کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده ایم تا نیازهای طراحی و بومی سازی قطعات در آن شناسایی و اعلام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۳۶ هزار قطعه در زنجیره تولید فولاد اعلام نیاز شده که تاکنون ۲۴ هزار قطعه در داخل ساخته شده است و همچنان برای بقیه نیازمندی‌ها در این زنجیره تولید، به طراحی و تولید دانش بنیان نیاز است.

جعفری بیان کرد: زنجیره تولید فولاد، طلا و مس شناخته شده است و ایمیدرو برای آن‌ها طرح جامع دارد و برای بومی سازی و تولید قطعات از شرکت‌های دانش بنیان اعلام نیاز شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی