عمومی

ویروسی شدن در TikTok اثر جدید اپرا است. وجود دارد عواقب

ویروسی شدن در TikTok اثر جدید اپرا است. وجود دارد
عواقب

ویروسی شدن عالی است، تا زمانی که اینطور نباشد. صاحبان مشاغلی که محصولات خود را در تالارهای رسانه های اجتماعی مانند TikTok در رابطه با تقاضای یک شبه: مشکلات زنجیره تامین، تاخیر در حمل و نقل و مشتریان ناراضی.

این همان چیزی است که جید چان، ۲۱ ساله، پس از ویدئویی از یک جفت hoop e-arringon در ژانویه. چان شرکت خود، JYC Jewelry را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرد و به عنوان یک برنامه جانبی برای کنسرت تمام وقت خود در مورد مطالعه بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو فعالیت کرد. او به عنوان یک Gen-Z معمولی، بلافاصله به TikTok روی آورد تا محصولات خود را به بازار عرضه کند. اما وقتی یکی از ویدیوهای او تنها در چند روز بیش از ۱۵ میلیون بازدید داشت، وحشت ایجاد شد. در طول شب، او بیش از ۳۰۰ سفارش برای گوشواره دریافت کرد. او ۱۰۰ واحد در انبار داشت. چان در نهایت سفارشات را دریافت کرد اما این فرآیند حدود یک ماه طول کشید و به معنای برخورد با تعداد کمی از مشتریان ناراضی بود.

- ویروسی شدن در TikTok اثر جدید اپرا است. وجود دارد
عواقب

چان می‌گوید: «این برای من واقعاً طاقت‌فرسا بود و نمی‌دانستم چگونه با آن رفتار کنم. “من سعی کردم ویدیوهایی بسازم تا شتاب را حفظ کنم، اما مشتریان همچنان منتظر سفارشات خود بودند. من سعی می کردم به نظرات پاسخ دهم تا افراد بیشتری را جذب کنم، اما آنها همیشه می پرسیدند، “چه زمانی ذخیره می کنید؟” “

ویروسی شدن پدیده جدیدی نیست. در اوایل دهه ۲۰۰۰، اپرا وینفری، مجری برنامه گفتگو، به دلیل عرضه محصولاتی که صرفاً با ذکر آن ها انجام می شد، مشهور بود. او در این کار بسیار خوب شد، کارشناسان رسانه‌ای به این پدیده یک نام دادند: اثر اپرا . اکنون، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک این مفهوم را به سطح جدیدی می‌برند. ارسال مجدد و صرفاً از یک سلبریتی یا تأثیرگذار مشهور، یا یک سوئیچ الگوریتم ساده، می تواند در عرض چند دقیقه منجر به تقاضای انبوه شود. و برخلاف ۲۰ سال پیش، مشتریان انتظار دارند محصولات در یک لحظه موجود و در دسترس باشند.

- ویروسی شدن در TikTok اثر جدید اپرا است. وجود دارد
عواقب

مدیریت چنین جهش های آنی تقاضا نیازمند آن است که صاحب کسب و کار دارای یک زنجیره تامین جامد دست نخورده باشد، که در حال حاضر کار ساده ای نیست. آب و هوای ژئوپلیتیکی در اینجا چند راه برای اطمینان از اینکه زنجیره تامین شما می تواند از هر حادثه ویروسی جان سالم به در ببرد، آورده شده است.

شما باید کل زنجیره تامین خود را مشاهده کنید.

برای مدیریت بهتر زنجیره تامین خود، به دید کامل سرتاسر یا دید چشم پرنده از هر بخش در شبکه تامین خود نیاز دارید. این امر به ویژه بسیار مهم است زیرا پیش‌بینی در محیطی که نمی‌توانید از کامپوننت‌های قابل پیش‌بینی در چند سال گذشته استفاده کنید، به دلیل همه‌گیری، دشوار است.

این به معنای سرمایه گذاری در نوعی فناوری است. رایان می گوید، فناوری داده می تواند به نقشه برداری دقیق از کل شبکه سایت های تجاری شما، از جمله انبارها، کارخانه ها، مراکز توزیع، هاب ها، محوطه ها و بنادر کمک کند. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود دید محصولات و دارایی‌ها، ارائه ETAهای لحظه‌ای، جلوگیری از تنگناها، کاهش زمان اقامت، از دست دادن فرصت‌های کمتر، هزینه‌های کمتر و بهبود خدمات مشتری استفاده کنید. او همچنین خاطرنشان می‌کند که باید به دنبال سرویس‌های نرم‌افزاری باشید که می‌توانید به صورت ماهانه در آنها مشترک شوید، تا در صورت مفید نبودن، پول خود را از دست ندهید.

منابع خود را متنوع کنید، و اگر شما می توانید، یک تولید کننده داخلی پیدا کنید.

برای اطمینان از اینکه همیشه به محصولات دسترسی دارید، باید فروشنده‌های پشتیبان پیدا کنید تا همه تخم‌های شما در یکی نباشند سبد. از آنجایی که ویدیوی او در فضای مجازی منتشر شد، چان می‌گوید که او به روی منابع جایگزین برای محصولاتش باز است، حتی اگر تا کنون به خوبی با فروشنده فعلی‌اش کار کرده است. واکر رایان می‌گوید:

“خطر منبع‌یابی انحصاری تا کنون مطرح نبوده است.” “وابستگی به یک فروشنده، به خصوص اگر بین المللی باشد، اکنون یک خطر بزرگ برای هر کسب و کاری است.”

اگر شما او خاطرنشان می کند که می تواند حداقل یک فروشنده داخلی پیدا کند، زیرا آنها احتمالاً کمتر تحت تأثیر تغییرات ژئوپلیتیکی و افزایش هزینه های حمل و نقل قرار می گیرند. این همیشه امکان پذیر نیست. برای مثال، چان می‌گوید که در جستجوی فروشنده‌های محلی بوده است، اما برای یافتن آن در ایالت‌ها با مشکل مواجه شده است، زیرا گوشواره‌های گیره‌ای در ایالات متحده به اندازه چین محبوب نیستند. آرچی بلک، مدیر عامل SPS Commerce، یک شرکت فناوری زنجیره تامین خرده‌فروشی مستقر در مینیاپولیس، می‌گوید در این صورت، به شخصی در خارج از کشور نیاز دارید.

به موجودی می‌رسد، حاشیه‌های خود را در نظر بگیرید.

بسته به حاشیه‌های خود، می‌توانید ریسک بیشتری را در مورد موجودی بپذیرید، یادداشت سیاه. اگر حاشیه های محصول شما ۴۰ درصد یا کمتر باشد، طولانی شدن موجودی ممکن است پرهزینه باشد، به خصوص اگر محصول زیاد باشد و هزینه های حمل و نقل گران باشد. با این حال، اگر سود شما بیشتر است، بهتر است این هزینه‌های اضافی را بخورید، روی تقاضای احتمالی قمار کنید و بیشتر سفارش دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا