عمومی

وقتی یک کارمند از برنامه تشویقی سوء استفاده می کند

وقتی یک کارمند از برنامه تشویقی سوء استفاده می کند

Alison Green، ستون‌نویس Inc.com به سؤالات مربوط به محل کار و مسائل مدیریت پاسخ می‌دهد – همه چیز از نحوه برخورد با رئیس ریزمدیریت نحوه صحبت کردن با فردی در تیم خود درباره بوی بدن.

شرکت ما برنامه‌ای برای تشویق کارمندان به معرفی نامزدهای شغلی دارد و اگر در نهایت فردی را که آنها معرفی کرده‌اند استخدام کنیم، پاداش ارجاع ارائه می‌کنیم. ما معمولاً خوشحالیم که نامزدها را به خط لوله خود معرفی می‌کنیم.

با این حال، ما یک کارمند داریم، جو، که دوست دارد بفرستد. ارجاعات او به جای ارجاع دوستان یا همکاران سابق، افرادی را در LinkedIn که به دنبال شغل جدید هستند و آنها را برای تیم استخدام ما ارسال می کند. ما معمولاً می‌پرسیم که او شخص مورد نظر را چگونه می‌شناسد و پاسخ آن چیزی مبهم است، مثلاً «او با هم اتاقی قدیمی‌ام کار می‌کند» یا «من آنها را از طریق عمویش در لینکدین پیدا کردم». گاهی اوقات او حتی به تنهایی لینکدین را جست و جو می کند تا غریبه هایی را پیدا کند که می تواند آنها را تشویق کند که درخواست دهند.

من اخیراً یکی از ارجاعاتی را که جو فرستاده بود بررسی کردم. به پایان رسید و اصلاً فکر نمی‌کردم که نامزد واجد شرایط باشد. جو سپس پرسید که صفحه چگونه رفت و من به او گفتم که آنها را جلو نمی برم. او حالت تدافعی گرفت و گفت که آن شخص وقتی با تلفن صحبت می‌کرد صدای عالی داشت و مهارت‌های زیادی را داشت که ما به دنبال آن هستیم. من توضیح دادم که آنها مهارت‌هایی را که ما دنبالش بودیم نداشتند. من به او نگفتم که در غربالگری افراد آموزش ندیده است و نباید این کار را انجام دهد. جو دوباره برگشت تا در مورد آن صحبت کند و به طور اتفاقی اشاره کرد که فکر می کند نامزد شایسته “یک شانس مبارزه” است.

مدیران ما چنین کرده اند. هرگز ارجاعات جو را دوست نداشتم. احساس می‌کنم او وقت ما را برای غربالگری نامزدهایی که حتی نمی‌شناسد تلف می‌کند، فقط برای اینکه بتواند جوایز ارجاعی را به دست آورد. آیا باید به هر طریقی این موضوع را با او مطرح کنم؟ آیا می توانم به او بگویم که عقب نشینی کند و فقط افرادی را معرفی کند که به خوبی می شناسد و می تواند ضامن آنها باشد؟ ارجاع دادن به افرادی که نمی شناسد، و شما قطعا باید به او بگویید که بررسی نامزدها از طرف شرکت. دومی می تواند مشکلات واقعی برای شما ایجاد کند، از جمله مسئولیت حقوقی اگر او سؤالاتی بپرسد که تبعیض آمیز تلقی می شوند یا شرکت شما را به روشی که شما نمی خواهید نمایندگی می کند.

این امکان وجود دارد که صدور این قانون برای جو با نحوه برخورد شرکت شما با ارجاعات به طور کلی در تضاد باشد. ممکن است از دیگران نخواهید که فقط افرادی را که می توانند تضمین کنند، معرفی کنند. (ارجاعات از این نظر با توصیه‌ها متفاوت است.) اما اگر او به آن اشاره کرد، می‌توانید توضیح دهید که تعداد ارجاع‌های غیرمعمول زیادی ارسال می‌کند و بررسی همه آن‌ها زمان نامتناسبی را می‌گیرد. برای او اشکالی ندارد که سعی کند تا آنجایی که می تواند افراد زیادی را برای دریافت پاداش ارجاع معرفی کند، که به نظر می رسد اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

این روش خوبی است که به کارکنان بازخورد در مورد نحوه انجام ارجاعات آنها تا بهتر بتوانند ارجاعات خود را در آینده هدف قرار دهند و احساس نکنند که ارجاعات آنها نادیده گرفته می شود. این ممکن است به جو کمک کند، اگر به او کمک کند بفهمد که او به وضوح افرادی را معرفی می‌کند که درست نمی‌گویند، اما ممکن است وقت شما را نیز سنگین کند. این دلیل دیگری است که به او بگویید فقط افرادی را معرفی کند که واقعاً می شناسد و می تواند آنها را تضمین کند. برای روشن بودن، این قانونی نیست که شما بخواهید برای همه کارمندان اعمال کنید — هدف برنامه ارجاع این است که نامزدهای بیشتری را درب منزل قرار دهید — اما بر اساس رفتارش برای او یک قانون است.

بسته به اینکه این مکالمه چگونه پیش می رود، ممکن است در نهایت مجبور شوید او را از ارجاع دادن به هیچ وجه منع کنید.

می‌خواهید سؤالی از خودتان ارسال کنید؟ آن را به alison@askamanager.org ارسال کنید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی