تکنولوژی

تحول صنعت خودروسازی ایران و جهان از نظر قیمت

 آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: طبق آماری که در صنعت خودروسازی ایران و جهان وجود دارد نشان داده شده است که این صنعت فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. صنعت خودروسازی در کشورهای اروپایی و آمریکایی روز به روز در حال پیشرفت می باشد و بیشتر خودروهایی که در این کشورها تولید می شود مشتریان زیادی دارد. تعداد زیادی از خودروهای تولید کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشورهای دیگر صادر می شود و قیمت آنها هم به دلیل تورم بسیار زیادی که در کشور ایران وجود دارد هر روزه افزایش پیدا می کند. اگر شما بخواهید با صنعت خودروسازی ایران و جهان آشنایی داشته باشید باید بدانید که این صنعت بر اساس پیشرفت تکنولوژی رشد زیادی داشته است و با وجود افراد نابغه ای که در این زمینه فعالیت می کنند پیشرفت آن بیشتر از گذشته می باشد.

1 5 - تحول صنعت خودروسازی ایران و جهان از نظر قیمت

بیشتر بخوانید: نقش و مزیت اقتصاد در بورس چیست ؟

جذابیت اقتصادی که در صنعت خودروسازی ایران و جهان وجود دارد موجب شده است که افراد روز به روز علاقه بیشتری به تولید خودروهای لوکس و پرقدرت داشته باشند. ایران از آن دسته کشورهایی می باشد که در دوران پیش از انقلاب هم در صنعت خودروسازی پیشرفت زیادی داشته است. اکنون هم با تولید خودروهای ملی مانند سمند در این صنعت پیشرفت کرده است و افراد زیادی مشتری خودروهای ایرانی می باشند. از آنجایی که امروزه بیشتر خانواده ها حداقل یک ماشین دارند خرید آن از جمله ضروریاتی می باشد که هر فردی به آن نیاز دارد و یکی از انواع آن را خریداری می کند. افرادی که می توانند هزینه بیشتری را پرداخت کنند ماشین های لوکس تری را خریداری می نمایند.

صنعت خودروسازی ایران و جهان از نظر کیفیت و قیمت :

در این چند سالی که از صنعت خودروسازی گذشته است بسیاری از افراد به خودروهای ایرانی انتقادهای زیادی را وارد کرده اند. از آنجایی که روز به روز تحریم ها علیه ایران زیاد می شود قیمت خودرو هم در کشور ایران بالاتر می رود. در واقع باید بدانید قیمت خودروهای ایرانی به این دلیل افزایش پیدا کرده است که بیشتر مواد اولیه آن از کشورهای خارجی وارد می شود. خودروهایی که در کشورهای خارجی تولید می شوند چندین سال است که قیمت ثابتی دارند و تنها آن دسته از خودروهایی که پیشرفته تر هستند قیمت بیشتری دارند. ولی زمانی که این خودروها وارد ایران می شوند هزینه بسیار بیشتری خواهند داشت که افراد باید پرداخت کنند.

شوک های اقتصادی بسیار شدیدی که به کشور ایران وارد شده است در صنعت خودروسازی ایران و جهان هم تاثیر بسیاری گذاشته است. افراد ایرانی علاقه زیادی به خودروهای خارجی و لوکس دارند و مایل هستند که آنها را خریداری کنند. ولی با وجود تحریم های بسیار سنگینی که در کشور ایران حاکم است نمی توانند هزینه زیادی را برای خرید خودروهای لوکس پرداخت نمایند. کیفیت مهندسی خودروسازی ایرانی نسبت به خودروسازی خارجی بسیار پایین تر است و به همین دلیل افراد به خودروهای خارجی علاقه بیشتری دارند. البته اکنون تلاش بیشتری برای تولید خودروهای ایرانی با کیفیت می شود و تاکنون موفقیت زیادی به دست آورده اند.

بیشتر بخوانید: نقش اقتصاد در صنعت چیست ؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی