عمومی

طرفداران ناتوانی، اشعار لیزو را «توانا» می نامند. اینجا هستند کلمات دیگری که ممکن است بگویید اما نباید بگویید

طرفداران ناتوانی، اشعار لیزو را «توانا» می نامند. اینجا هستند
کلمات دیگری که ممکن است بگویید اما نباید بگویید

لیزو خواننده آمریکایی اخیراً به دلیل استفاده از یک اصطلاح تحقیرآمیز برای افراد مبتلا به فلج مغزی – یک بیماری مغزی که حرکت و هماهنگی را تحت تأثیر قرار می دهد – مورد انتقاد قرار گرفت. لیزو در آهنگ جدید خود “Grrrls” از کلمه “spazz” استفاده کرد، اصطلاحی که برای اشاره به فرد مبتلا به فلج مغزی، ناتوانی که کنترل ماهیچه های خود را برای افراد دشوار می کند، توهین محسوب می شود.

“هر بار که یک سلبریتی با سرمایه فرهنگی عظیم از توهین توانا استفاده می کند – چه در یک آهنگ و چه در مصاحبه – به حاشیه رانده شدن افراد با ناتوانی‌ها، لزلی آ. زوکور، ۳۷ ساله، روزنامه‌نگار و مدافع معلولیت در شهر نیویورک به شرکت می‌گوید: «به عنوان افراد معلول، فکر نمی‌کنم عموم مردم متوجه شوند که این توهین‌ها چقدر مملو از درد و آسیب در جامعه من هستند.”

اما انجام این نوع اشتباهات فقط به افراد مشهور محدود نمی شود. رهبران کسب و کار همچنین باید به آنچه می گویند و حتی آنچه که کارکنان خود را برای گفتن آموزش می دهند اهمیت دهند. آموزش حساسیت برای مثال، زوکور پیشنهاد می‌کند که یکی از راه‌های مبارزه با انتخاب کلمات مضر است. زوکور می‌گوید: «وقتی توهین‌های توانمند در محل کار – یا هر جای دیگر – عادی می‌شوند، در نهایت چیزی که اتفاق می‌افتد این است که افراد ناتوان این تصور اجتماعی را که ما پایین‌تر هستیم، درونی می‌کنند.

برای ایجاد محل کار فراگیر، در اینجا یک چک لیست است.

۱٫ کلمات زیر را از فرهنگ لغت خود جدا کنید.

سفر حساسیت شما باید با یادگیری فهرستی از کلماتی که نباید استفاده کنید شروع شود. > اشاره به کارمندان دارای معلولیت، طبق راهنمای سبک زبان معلولیت. این شامل کلماتی مانند دیوانه، دیوانه، دیوانه، بی‌نقص، دیوانه، روانی، دیوانه، دیوانه، و عقب‌مانده ذهنی است. این کلمات زمانی معمولاً برای توصیف افراد مبتلا به بیماری روانی استفاده می‌شدند، اما می‌توانند توهین‌آمیز باشند. برای مثال، از عبارت «بیمار روانی» به جای «دیوانه» استفاده کنید.حرفه‌های پزشکی ترجیح می‌دهند از اصطلاح «آسیب‌شناسی روانی» در هنگام دلالت بر بی‌ثباتی روانی استفاده کنند.

هنگام توصیف ماهیت ناتوانی یک فرد، کلمه شرط ترجیح داده می شود، زیرا از قضاوت جلوگیری می کند. . برای مثال می‌توانید بگویید «افرادی که شرایط سلامت روانی دارند»، اما هیچ توافق جهانی در مورد استفاده از این شرایط وجود ندارد. استفاده از عبارت «ویژه» می‌تواند هنگام اشاره به افراد دارای معلولیت مشکل‌ساز باشد، اما وقتی صحبت از مراجع پزشکی مانند «آموزش ویژه» به میان می‌آید، همه جا وجود دارد.

اظهار صرفاً به عنوان “ناتوان” بودن افراد نیز می‌تواند نیازمند احتیاط بیشتری باشد. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند که آنها را “متفاوت توانمندی” خطاب کنند، زیرا “dis” به معنای “نیست” به معنای “ناتوان” است. برخی «توانایی‌های متفاوت» را تحقیرآمیز، توهین‌آمیز یا صرفاً راهی برای اجتناب از صحبت درباره ناتوانی می‌دانند. بنابراین ممکن است عاقلانه باشد که در صورت امکان از کارمندان خود ترجیح دهید.

۳٫ از تعمیم اختلالات یک فرد اجتناب کنید.

در حالی که معمولاً استفاده از عباراتی مانند “ناتوان” قابل قبول است، توجه داشته باشید که افرادی که دارای معلولیت هستند، به عنوان یک گروه، یکپارچه نیستند. از اشاره به «معلولان» به همان شیوه ای که از اشاره به «آسیایی ها»، «یهودیان» یا «آمریکایی های آفریقایی تبار» اجتناب می کنید، خودداری کنید.

“کور” یک اصطلاح عمومی دیگر است که نباید باشد. با این حال، در صورتی که از دست دادن کامل یا تقریباً کامل بینایی داشته باشند، قابل قبول است که افراد را به عنوان «نابینا» یا «نابینای قانونی» معرفی کنیم. برای سایرینی که بینایی خود را از دست داده اند، بنیاد آمریکایی برای نابینایان از اصطلاح “کم بینایی” استفاده می‌کند، که آن را به عنوان “از دست دادن بینایی غیرقابل اصلاح که با فعالیت‌های روزانه تداخل می‌کند” توصیف می‌کند. این بنیاد می‌گوید که سایر عباراتی که معمولاً برای توصیف از دست دادن بینایی استفاده می‌شوند – “بینایی جزئی”، “کوری جزئی” و “بینایی ضعیف” – دیگر به طور کلی استفاده نمی‌شوند.

سایر اصطلاحات رایج (اما قابل قبول) عبارتند از:

a) دید محدود: زمانی قابل قبول است که شخصی از نظر قانونی یا کاملاً نابینا نباشد

b) کم بینایی: زمانی قابل قبول است که شخصی از نظر قانونی یا کاملاً نابینا نباشد

c) با بینایی جزئی: اغلب در نشریات بریتانیایی برای کسانی که از نظر قانونی یا کاملاً نابینا نیستند، اما در ایالات متحده کمتر قابل قبول هستند، استفاده می‌شود.

د) نابینا: مشابه عبارت “ناتوان شنوایی،” ممکن است برخی به آن اعتراض داشته باشند، زیرا این وضعیت را در شرایط توصیف می کند کمبود.

۴٫ از زبان اول مردم استفاده کنید.

مراقب کلماتی باشید که بر اساس بیماری فرد برچسب گذاری می کنند، که به این معنی است که این بیماری دائمی است و در نتیجه انگ می شود. به عنوان مثال، از کلمه “الکلی” اجتناب کنید. بر اساس انجمن روانپزشکی آمریکا خود الکلیسم با از دست دادن کنترل در مصرف الکل مشخص می شود. الف>. بنابراین کسی که به سادگی زیاد مشروب می‌نوشد ممکن است واجد شرایط نباشد. علاوه بر این، حتی اگر فردی واجد شرایط باشد، توصیه می‌شود از زبان اول افراد استفاده کند، مانند «کسی که از اعتیاد به الکل بهبود می‌یابد» یا «کسی که اعتیاد به الکل دارد»، طبق مرکز درمان سوء مصرف مواد.

همین امر در مورد افرادی که از یک بیماری عصبی زیستی رنج می برند که با وقفه در گفتار مشخص می شود، صدق می کند. طبق گفته سازمان‌هایی مانند %D9%84%DA%A9%D9%86%D8%AA%20%D8%A8%D8%B1%20%D9%84%DA%A9%D9%86%D8%AA%20%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%AD%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF.%20/”>موسسه ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی، کلینیک مایو، و انجمن ملی لکنت، معمولاً زبان اول افراد ترجیح داده می شود.

۵٫ در صورت امکان از توصیفگرها استفاده کنید.

در صورت شک، از توصیفگرها استفاده کنید. از افراد رنگین پوست گرفته تا «کوتاه قد»، «شخص کوچولو» یا «کسی کوتوله» می‌توانند به شما کمک کنند تا از برخی ابهامات جلوگیری کنید. یک نکته دیگر در مورد قامت به گفته مردم کوچک آمریکا، کوتولگی یک وضعیت پزشکی یا ژنتیکی است که منجر به قد زیر ۴ فوت و ۱۰ اینچ می‌شود. ، یک سازمان غیرانتفاعی که حمایت و اطلاعاتی را برای افراد کوتاه‌قد و خانواده‌هایشان ارائه می‌کند. و در حالی که می‌توانید هنگام اشاره به وضعیت ژنتیکی از کلمه کوتوله استفاده کنید، وقتی به معنای غیرپزشکی استفاده می‌شود اغلب توهین‌آمیز تلقی می‌شود. هنگام توصیف افرادی که دارای بیماری‌های پزشکی یا ژنتیکی هستند که منجر به کوتاهی قد می‌شود، از عبارت‌های “عمودی چالش‌برانگیز” و “کوچک” اجتناب کنید.

فراتر از آن زبان، داشتن سیاست‌های انعطاف‌پذیر در مورد کار از راه دور زندگی را برای کارکنان دارای معلولیت بسیار آسان‌تر می‌کند. زوکور اضافه می‌کند که در طول همه‌گیری، محل کار برای افراد ناتوان بسیار در دسترس‌تر شده است. او می‌گوید: «نمی‌خواهم ما را ببینم که در عجله‌مان برای پشت سر گذاشتن کووید به عقب برگردیم.

اصلاحات: نسخه قبلی این مقاله به اشتباه کلمه “اسپاستیک” را به عنوان ناتوانی توصیف کرده است. “Spazz” مشتق شده از اسپاستیک، و کلمه ای که در شعر ترانه لیزو استفاده می شود، توهینی است که افراد مبتلا به فلج مغزی را تحقیر می کند. همچنین این مقاله برای جلوگیری از تلقی افراد الکلی که انگ انگ است، به روز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی