عمومیمقالات

ذهن رهبر را توسعه دهید

ذهن رهبر را توسعه دهید

مغزها بر جهان حکومت می کنند، بنابراین مهم است که مغز خود را سالم نگه دارید.

مغز همه چیز را اداره می کند. بازار سهام، شرکت های بزرگ، مغازه های مادر و پاپ در پایین خیابان. مغز شما بر هر کاری که انجام می دهید حکومت می کند: چگونه فکر می کنید، چه احساسی دارید، چگونه رفتار می کنید، چگونه با دیگران کنار می آیید.

در کار خود به عنوان یک پزشک، روانپزشک و مربی، تلاش می کنم این پیام را منتشر کنم که اگر مغز شما درست کار کند، درست کار می کنید.

و به عنوان بنیانگذار کلینیک آمین، من علم تصویربرداری از مغز را در عملکرد روانپزشکی بالینی به کار می برم و به مردم کمک می کنم از طریق کشف مجدد سلامت مغز بر افسردگی، آسیب مغزی و سایر مسائل ناتوان کننده غلبه کنند. ما مطالعه ای به نام SPECT Imaging انجام می دهیم که به جریان خون و الگوهای فعالیت می پردازد و نشان می دهد که مغز شما چقدر خوب کار می کند. از بیش از ۲۰۰۰۰۰ اسکن مغز کاملاً واضح است که وقتی مغز شما مشکل دارد، احتمال اینکه در زندگی خود دچار مشکل شوید بسیار بیشتر است.

بیشتر مردم حتی به اندام بین گوش خود فکر نمی کنند. اما به عنوان یک رهبر، بسیار مهم است که تأثیر سلامت مغز را بر توانایی رهبری خود درک کنید.

وقتی چین و چروک روی پوست یا چربی اطراف شکم خود را می بینید، کاری می کنید تا ظاهر خود را تغییر دهید. اما اگر کسی به شما نگوید از چه چیزی اجتناب کنید، به مغز شما آسیب می رساند یا چه کاری می توانید انجام دهید برای کمک به آن، شما در تاریکی رها شده اید. شما می توانید بالاترین ضریب هوشی و بهترین تحصیلات را داشته باشید و هنوز هم خود را غرق در بیاورید زیرا هیچ کس هرگز به شما یاد نداده که از مغز خود مراقبت کنید.

مراحل قدرتمندی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از اینکه به مغزتان آسیبی نمی‌رسانید، بردارید – یا اگر قبلاً این کار را کرده‌اید، مسیر را تغییر دهید.

چرا اهمیت دادن به سلامت مغز مهم است.

می‌توانم مستقیماً وارد شوم و در مورد انتخاب‌های غذایی و عادات ورزشی، یا حتی الگوهای فکری که نحوه عملکرد مغز شما را تغییر می‌دهند با شما صحبت کنم، اما اگر انگیزه‌ای برای پیگیری فعالانه سلامت مغز ندارید، ممکن است همینطور باشد. از ادامه این مقاله بگذرید.

بنابراین قبل از اینکه به راه حل ها برسیم، از خود بپرسید که چرا اهمیت می دهید. برای انتخاب مداوم سلامتی مناسب، باید میل شدیدی برای حفظ سلامت داشته باشید. و انگیزه شما باید به بخش احساسی مغز شما برسد، در غیر این صورت با هیچ یک از این رفتارها سازگار نیستید.

من تمرینی دارم که دوست دارم که شامل قرار دادن تصاویر لنگر است که فوراً به شما یادآوری می کند که چرا باید تصمیمات خوبی بگیرید. برای من، این تصویری از نوه ۱۸ ماهه ام است که دارای یک اختلال ژنتیکی است که او را در برابر تشنج و تاخیر در رشد آسیب پذیر می کند. در ذهن من کاملاً واضح است که اگر سالم و تیزبین باشم، به نفع اوست، زیرا می توانم دختر و نوه ام را از طریق سیستم پزشکی که احتمالاً تا پایان عمر به آن وابسته است راهنمایی کنم. وقتی به کوکی‌های شکلاتی یا سیب زمینی سرخ کرده یا دونات‌هایی فکر می‌کنم که برای من خوب نیستند، این سوال پیش می‌آید که چه می‌خواهم؟ آیا می خواهم تصمیم خوبی بگیرم زیرا به مغز سالم خود برای خدمت به خانواده نیاز دارم؟ یا واقعاً برای من مهم نیست؟

در تجارت، باید بدانید که برتری مغز مزیت رقابتی شماست – هم برای شما و هم برای تیمتان. کارمندان شما برای مثال زدن به شما نگاه می کنند و بسیاری از آنها ممکن است در حال مبارزه با یک بیماری روانی باشند. —بر اساس بررسی ملی ۲۰۲۰ در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت. اگر برای حفظ سلامت خود انگیزه ندارید، وقتی شرایط برای تیمتان سخت شود چگونه انگیزه خواهید داشت؟

چگونه مغز خود را سالم نگه داریم.

اکنون که انگیزه مناسبی برای تمرکز و ثابت ماندن دارید، پنج نکته ضروری برای بهینه سازی سلامت مغز شما وجود دارد.

۱٫ خواب با کیفیت کافی داشته باشید.

کم خوابی با رویدادهایی مانند نشت نفت اکسون والدز، فاجعه هسته ای چرنوبیل، نشت گاز یونیون کاربید و حتی سقوط شاتل فضایی چلنجر همراه بوده است. از سال ۲۰۱۷، بیش از ۹۰۰۰۰ پلیس ایالات متحده گزارش داده اند. به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، تصادفات رانندگی در سال به کمبود خواب نسبت داده می شود.

به عنوان یک رهبر، داشتن خواب کافی برای عملکرد در بالاترین سطح حیاتی است. این امر به ویژه برای قشر جلوی مغز، که در بسیاری از ابزارهایی که مدیران عامل برای عملکرد از آن استفاده می‌کنند، نقش دارد: پیش‌اندیشی، قضاوت، کنترل تکانه و برنامه‌ریزی و غیره. وقتی مشکلاتی در قشر جلوی پیشانی وجود دارد، افراد بازه توجه کوتاهی دارند. حواسشان پرت می شود. آنها تکانشی و بی نظم هستند. ممکن است باعث ایجاد مشکلات واقعی در زندگی آنها شود. این افراد به طرز وحشیانه ای صادق هستند که معمولاً مفید نیست و باعث می شود کارمندان را از خود دور کنند. (شما باید از اولین فکری که به سرتان می آید جلوگیری کنید و فکر کنید، آیا این در این موقعیت مفید یا مضر است؟)

می توانید این قسمت از مغز خود را با تقویت کنید خواب خوب. وقتی را دریافت نمی‌کنید با حداقل هفت ساعت خواب شبانه، قشر جلوی مغز شما جریان خون پایینی را تجربه می کند که منجر به توانایی تصمیم گیری بد می شود.

۲٫ به طور منظم ورزش کنید.

ورزش به طرق مختلف به مغز شما کمک می‌کند – عمدتاً با افزایش جریان خون و افزایش سطح سروتونین.

مغز عاطفی – یعنی سیستم لیمبیک – با پیوند، اشتیاق و انگیزه درگیر است. هنگامی که این ناحیه ناسالم است، شما تمایل دارید که غمگین، منفی، بی انگیزه، بیشتر از نظر اجتماعی منزوی و کمتر پرشور شوید. ورزش برای این قسمت از مغز که برای عملکرد مناسب به سروتونین متکی است شگفت انگیز است.

توصیه می‌کنم ۴۵ دقیقه، چهار بار در هفته، طوری راه بروید که انگار دیر کرده‌اید. همچنین هفته ای دو بار وزنه بردارید. میزان توده عضلانی روی بدن شما با طول عمر و سلامت کلی مرتبط است. و باید تمرینات هماهنگی مانند بازی تنیس یا رقصیدن را انجام دهید تا مغز خود را از طریق یادگیری مهارت های جدید فعال نگه دارید.

۳٫ فعالیت هایی را انجام دهید که به مغز شما تمرینی سالم می دهد.

هر وقت چیز جدیدی یاد گرفتید، مغز شما یک اتصال جدید ایجاد می کند. بنابراین یک یادگیرنده مادام العمر هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی (مانند خواندن برخی از کتاب های که SUCCESS مجله توصیه می کند) ضروری است . انجام بازی های فکری نیز می تواند واقعا مفید باشد – Words With Friends، سودوکو یا جدول کلمات متقاطع را امتحان کنید. ما همچنین یک انجمن آنلاین در TheAmenSolution.com داریم که در آن می‌توانیم مغز شما را آزمایش کنیم و سپس تمرین‌های سرگرم‌کننده برای بهینه‌سازی آن به او ارائه دهیم.

با افزایش سن، ممکن است شروع به تجربه مه مغزی و مشکلات حافظه می کند. اما باید بدانید: این مه طبیعی نیست. اگر در دهه های ۴۰، ۵۰، ۶۰، حتی ۸۰ سالگی، مشکلات حافظه دارید، این نشانه این است که مغز شما دچار مشکل شده است. اما با کمی پیش‌اندیشی، می‌توانید با استفاده از رفتارهایی که در اینجا ذکر کردیم، روند پیری در مغزتان را کند یا حتی معکوس کنید. چقدر جالب است؟

۴٫ غذاهای مفید برای سلامت مغز بخورید.

شما باید از چیزهایی که به مغز شما آسیب می زند اجتناب کنید. این علم موشک نیست – در واقع یک علم اعصاب نسبتاً پیچیده است. اما یکی از سخت ترین چیزهایی که مردم باید از آن اجتناب کنند، رژیم غذایی استاندارد آمریکایی است. کالری بالا و تغذیه کم، پر از چربی بد و مقدار زیادی نمک و شکر است.

احتمالاً می دانید که اگر می خواهید از اضافه وزن جلوگیری کنید، باید از این نوع رژیم اجتناب کنید. و بر اساس نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه که بین در سال ۲۰۱۷ و مارس ۲۰۲۰، درصد آمریکایی های چاق بالای ۲۰ سال ۴۱٫۹ درصد بود که ۹٫۲ درصد به عنوان چاق شدید طبقه بندی شدند. این یک بحران ملی است اما رژیم غذایی فقط به ظاهر خوب نیست. مطالعات نشان می دهد که با افزایش وزن ، اندازه و عملکرد مغز شما پایین می رود. من همیشه می گویم: “این باید باعث ترس هر کسی شود.” چاقی می تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت، سرطان، افسردگی، بیماری آلزایمر، اختلال عملکرد شناختی و در حال حاضر مغز کوچکتر شود.

بهترین غذاها برای سلامت مغز.

تغذیه سالم برای مغز بسیار مهم است. غذا می تواند شما را متمرکز، پر جنب و جوش، شاد و مرتب یا بی تمرکز، تنبل، غمگین و اضافه وزن کند. به طور کلی، من یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان از میوه ها و سبزیجات و کم قندهای تصفیه شده را توصیه می کنم. این باید شامل کربوهیدرات های پر فیبر و مقدار اسمی چربی از منابعی مانند روغن زیتون، گردو و ماهی باشد. علاوه بر این، در هر وعده غذایی و میان وعده باید سعی کنید پروتئین بدون چربی مانند گوشت، پنیر، تخم مرغ، سویا یا آجیل مصرف کنید.

و برای مدیر عامل مغز شما، قشر جلوی مغز، پروتئین موجود در رژیم غذایی به حفظ قند خون سالم کمک می کند. قند خون پایین، که در طول نوسانات یک رژیم غذایی با قند و کربوهیدرات بالا رخ می دهد، به هدف خطر زوال شناختی را افزایش می دهد.

بخش بزرگی از مغز شما از دوکوزاهگزانوئیک اسید تشکیل شده است (DHA)، شکلی از اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی. این چربی به عملکرد صحیح سلول های مغز کمک می کند. بعلاوه، نشان داده شده است که افسردگی را کاهش می دهد – به ویژه زمانی که در ترکیب با ایکوزاپنتانوئیک اسید. بنابراین هر هفته در خوردن ماهی افراط کنید.

چند ناحیه از مغز وجود دارد که به‌ویژه تحت تأثیر انتخاب‌های غذایی شما قرار می‌گیرند، بنابراین بیایید به آن‌ها نگاهی بیندازیم.

جنده دنده مغز، شکنج سینگولیت قدامی (ACG)، در اعماق مغز در نزدیکی جلو قرار دارد. با انعطاف و همکاری به شما کمک می کند. این – و قشر سینگولیت قدامی (ACC) به عنوان یک کل – همچنین به شما کمک می کند توجه خود را تغییر دهید، گزینه ها را به دست آورید، با جریان حرکت کنید و خلاقیت را افزایش دهید. وقتی مشکلاتی در ACC وجود دارد، معمولاً به دلیل سطوح پایین سروتونین است. افرادی که سروتونین پایینی دارند در افکار گیر می کنند. آنها نگران هستند، کینه دارند و سفت و سخت هستند. آنها باید کارها را به همین ترتیب انجام دهند، تمایل دارند روی چیزهایی تمرکز کنند که آنها را آزار می دهد و بحث برانگیز و مخالف هستند.

برای رفع این مشکل یا کمک به انعطاف پذیری تا حد ممکن، سطح سروتونین خود را بالا ببرید. خوردن کربوهیدرات های پیچیده این کار را انجام می دهد. اگر تمایل به تمرکز بیش از حد دارید و رژیم اتکینز را دنبال می کنید که سرشار از چربی های پروتئینی است، شما را بدخواه می کند. بهتر است رژیم خود را با سیب زمینی شیرین، سبزیجات، کمی میوه و مقداری برنج قهوه ای تقویت کنید. حتی برخی از مکمل های ساده می توانند تفاوت ایجاد کنند. اگر تمایل دارید نگران باشید، از St. خار مریم. در برخی موارد، حمایت دارویی از طریق داروهای ضد افسردگی مورد نیاز است، بنابراین اگر علائم شما زندگی روزمره شما را مهار می کند، با پزشک خود مشورت کنید.

۵٫ سعی کنید مثبت بمانید.

این مهم است که هر فکر احمقانه‌ای را باور نکنید. من نمی توانم به طور مداوم خوب غذا بخورم زیرا زیاد سفر می کنم. من نمی توانم به خاطر رئیسم استرس را کاهش دهم. وزن من در ژن من است. الان نمیتونم شروع کنم چون جمعه هست شنبه است یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه. همیشه بهانه ای برای صدمه زدن به خود با انتخاب های ضعیف وجود دارد. خلاص شدن از شر دروغ های کوچکی که شما را افسرده می کند و به مغز شما آسیب می رساند برای خوب ماندن و با انگیزه ماندن بسیار مهم است.

من یک تمرین فوق العاده برای با آن افکار منفی مقابله کنید که به طور خودکار به ذهن شما می رسد و روز شما را خراب می کند. هر زمان که احساس غمگینی، عصبانیت، عصبی بودن یا خارج شدن از کنترل کردید، از خود بپرسید که به چه فکر می کنید، و سپس با آن صحبت کنید، مثل اینکه یک نوجوان هستید و با والدین خود صحبت می کنید. (در واقع من در آن خیلی خوب بودم!)

شما باید در صحبت کردن با افکاری که در سرتان می گذرد بسیار خوب باشید زیرا آنها از شما محافظت نمی کنند. آنها به شما صدمه می زنند.

به عنوان مثال، اخیرا آستین اندروز را دیدم که یکی از فینالیست های فصل ۱۱ بزرگترین بازنده بود. او و پدرش یک تیم پدر و پسر بودند. در طول هشت ماه، آستین ۱۷۴ پوند از دست داد. این یک شاهکار باورنکردنی بود. اما او در کل مسابقه برنده نشد، بنابراین فکر کرد، من یک شکست خورده هستم. سپس برای شش ماه بعد، او افسرده شد و ۱۱۳ پوند وزن اضافه کرد.

او به کلینیک آمین آمد. همانطور که الگوها را در طی آن شش ماه کشف کردیم، متوجه شدیم که تنها چیزی که در بزرگترین بازنده به او یاد ندادند، این بود که چگونه افکار منفی را که در ذهنش می گذشت اصلاح کند.

اگر آن منفی بودن را به چالش نکشید و زیر سوال نبرید، ۱۰۰٪ آن را باور می کنید و سپس طوری رفتار می کنید که گویی درست است. در عوض، سؤال کنید، ارزیابی کنید و سپس پاسخ دهید. باز هم، مغز شما منشا شخصیت، شخصیت، هوش و هر تصمیمی است که می گیرید. جهان شما را اداره می کند. با انتخاب هایی که مغزی سالم ایجاد می کند، شادتر، از نظر جسمی سالم تر، ثروتمندتر، عاقل تر خواهید بود و تصمیمات بهتری خواهید گرفت. همه اینها ویژگی های خوبی برای یک رهبر بزرگ است.

۶٫ برای سلامت مغز انعطاف پذیری را توسعه دهید.

اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیر باشید – یکی از ویژگی‌های اساسی یک رهبر – باید ذخیره مغز خود را تقویت کنید و شیوه‌های مدیریت استرس بسیار خاصی داشته باشید. من روی این پنج اصل تمرکز می کنم:

  1. ادعای کنترل شخصی. شما مسئول هستید از سرزنش دیگران به خاطر پیشرفت زندگی خود دست بردارید.
  2. روابط خود را تقویت کنید زیرا شبیه افرادی می شوید که با آنها وقت می گذرانید.
  3. روی آنچه در زندگی خود دوست دارید بیشتر تمرکز کنید. چه چیزی را دوست ندارید.
  4. هدف گرا باشید اما در برابر تغییر انعطاف پذیر باشید.
  5. با افکار منفی که می توانند به مغز شما سرازیر شوند مقابله کنید.

۷٫ از مغز خود در برابر ضربه محافظت کنید.

اهمیت اجتناب از ضربه مغزی باید آشکار باشد، اما ما اغلب ایمنی سر را نادیده می‌گیریم. در کلینیک آمین، ما بیش از ۱۰۰ بازیکن لیگ ملی فوتبال را در طول سال ها اسکن و درمان کرده ایم. آسیب به مغز آنهابا سطوح بالای افسردگی، خودکشی و زوال عقل مرتبط است. ممکن است جمجمه سخت باشد، اما مغز نرم است. محافظت از آن ضروری است، بنابراین از ورزش های رزمی ترکیبی، اسکی، دوچرخه سواری یا رولربلی بدون کلاه ایمنی اجتناب کنید. و از شرکت در فعالیت هایی که می تواند شما را در معرض خطر آسیب سر قرار دهد، دست بردارید.

۸٫ فرهنگ کاری سالم برای مغز ایجاد کنید.

به عنوان رهبر یک شرکت، باید بدانید که مهمترین منبع شما سلامت مغز کارمندانتان است. برای انجام این کار، دستورالعمل‌های سلامت مغز را در محل کار وارد کنید.

  • با تغذیه شروع کنید. شرکت شما نباید برای غذایی که به کارمندانش آسیب می زند، پول خرج کند. اگر در محل کار نوشابه می‌دهید، به نتیجه‌تان کمکی نمی‌کنید. اگر نوشیدنی ها و غذاهای مغذی سالم برای مغز تهیه کنید، کارمندان شما سالم تر و پربازده تر خواهند بود.
  • ورزش را تشویق کنید. برخی از جلسات می توانند جلسات پیاده روی باشند.
  • افراد را به صورت گروهی درگیر سلامت خود کنید زیرا افراد تمایل دارند با هم بهتر شوند.
  • برای سلامت مغز قهرمانان ایجاد کنید—به آنها انگیزه بدهید تا در زمینه شما مربی باشند. سازمان.

البته، بهترین راهی که می توانید رهبری کنید، مثال زدن است. عادت های خوب از بالا شروع می شوند. شما می توانید تاثیر زیادی داشته باشید، اما باید جدی باشید.

در کلینیک‌هایمان، آب نبات روی میزمان نمی‌گذاریم زیرا مفید نیست. اگر فروشنده ای به ما سر بزند – ما تعداد زیادی نماینده مواد مخدر داریم – و آنها کلوچه بیاورند، آنها را بیرون می اندازیم. کوکی ها میان وعده ای نیستند که به سلامت مغز کمک کنند. اگر می خواهید یک سینی سبزیجات عالی، یک سبد میوه یا آجیل خام برای ما بیاورید، دوستتان داریم.

آیا وقت آن نرسیده که به رهبری تبدیل شوید که به تیم شما کمک می کند تا به پتانسیل خود دست یابد؟

این مقاله در جولای ۲۰۱۲ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Ground Picture/Shutterstock

Daniel G Amen 150x150 - ذهن رهبر را توسعه دهید

دانیل جی آمن، دکتر، روانپزشک، پروفسور و ۱۰ بار پرفروش‌ترین نویسنده نیویورک تایمز است. او یکی از برجسته ترین متخصصان جهان در استفاده از ابزارهای تصویربرداری مغزی برای کمک به بهینه سازی و درمان بیمارانش است. کلینیک آمین یکی از بالاترین میزان موفقیت منتشر شده برای بیماران را دارد. تحقیقات او به عنوان یکی از “۱۰۰ داستان برتر در علم برای سال ۲۰۱۵” توسط مجله Discover در فهرست قرار گرفت. او ۱۱ برنامه بسیار محبوب درباره مغز را برای تلویزیون عمومی نوشته و مجری آن بوده است.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی