خبر

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی صنعت دارو

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی صنعت
دارو

به گزارش بازار، محمد پیکانپور با بیان اینکه امسال با تلاش و زحمات تمامی اعضای زنجیره تأمین بسیاری گزارش‌های کمبود دارو کم شده است، افزود: برخلاف سال گذشته توانستیم جلوی کمبودهای حادی که سال گذشته وجود داشت را بگیریم، امیدواریم با همکاری‌های مختلف، پاییز را هم بدون هیچ کمبودی پشت سر بگذاریم.

وی اظهارداشت: بیش از ۱.۴ میلیارد دلار تخصیص‌های دارو و مواد اولیه بود که ۵۰۰ میلیون دلار آن پرداخت شد. همچنین ۵ ماهه اول امسال ۱۵۳ میلیون دلار برای شرکت‌های مواد اولیه تخصیص پیدا کرده است.

راه‌اندازی ۳۱ خط تولید داروی جدید در کشور
پیکانپور با بیان اینکه امسال ۳۱ خط جدید تولیدی راه‌اندازی شده است، گفت: در نتیجه آن اکنون ۶۹ داروی جدید و نزدیک ۴۵ مولکول دارویی جدید که قبلا در بازار وجود نداشت، وارد بازار شده است.

وی همچنین در رابطه با وضعیت داروهای مشتق از پلاسما نیز گفت: ارسال پلاسما در پنج ماهه نخست به ۳۴۰ هزار لیتر رسیده در حالیکه در کل سال گذشته ۳۳۰ هزار لیتر به خارج از کشور ارسال شده بود، افزایش پلاسمای ارسالی ما این نوید را می‌دهد که وضعیت فاکتورهای مشتق از پلاسما بهتر شود.

مدیرکل دارو با اشاره به مباحث مختلف در رابطه قیمت‌گذاری دارو نیز گفت: در حوزه قیمت گذاری، برخی از شرکت‌ها اعتراض داشتند که با آنها جلسه برگزار و اسناد مختلف بررسی شد و سعی کردیم با شرکت‌های مختلف همکاری کنیم.

پیکانپور با اشاره به الکترونیکی شدن مراحل ثبت درخواست داروهای تک نسخه ای و عدم نیاز به مراجعه حضوری به سازمان غذا و دارو، یادآور شد: ضمن کاهش زمان تأمین داروهای تک نسخه‌ای‌ از ۴ ماه به یک ماه، قیمت آن نیز حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه درخواست داده‌ایم که اعتبارات طرح دارویار جزو هزینه‌های اجتناب ناپذیر دولت قلمداد شود، گفت: امیدواریم علاوه بر این موضوع دولت از سازمان برنامه و بودجه بخواهد که اعتبارات طرح دارویار یعنی عدد مصوب شده را به صورت منظم پرداخت کند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ذخیره راهبردی دارو نیز اظهار داشت: دولت قبول کرده حدود ۸۳۵ قلم از سه هزار و ۵۰۰ قلم دارو در لیست داروهای استراتژیک قرار بگیرد و منابع برای آن اختصاص داده شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی