خبر

فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟

فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟

369677 639 - فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟

فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان به دو موضوع مهم پرداخت. اولین مورد آن است که فعالیت بیت کوین از طریق استخراج این رمزارز بررسی شود که در این حوزه قوانین نامشخص و غیرشفافی وجود دارد. از سوی دیگر فعالیت مالی رمزارزها از جمله بیت کوین می‌تواند از طریق خرید و فروش آنها نیز میسر باشد که در این حوزه مشکل و محدودیت خاصی تاکنون اعمال نشده است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی کامل‌تر این موضوع بپردازیم.

فعالیت مالی بیت کوین در ایران

بیت کوین، بزرگترین رمزارز در جهان است که به عنوان گران‌ترین آن نیز شناخته می‌شود. این رمزارز اولین بار در سال ۲۰۰۹ خلق شد و بعد از یک رشد بزرگ ۵۴۴ درصدی در ۲ گذشته، توانست توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب کند.

از سوی دیگر با سقوط بورس، بسیاری از سرمایه گذاران این حوزه وارد بازار رمزارزها شدند اما همانطور که از چند هفته قبل بدین سو شاهد آن هستیم، این رمز ارز از سقف قیمتی خود در ۶۸ هزار دلار تاکنون ۷۴ درصد سقوط کرده است.

فعالیت مالی بیت کوین در ایران از ۲ طریق قابل انجام است. اولین مورد آن، استخراج رمزارزها می‌باشد که از طریق دستگاه‌های ماینر انجام می‌گردد.

شما می‌توانید با تهیه این دستگاه‌ها، با توجه به سختی شبکه در مقطع کنونی، اقدام به جمع آوری حجم اندکی بیت کوین نمایید. در این روش بنا به آمارها، فعالیت یک دستگاه ماینر بیت کوین مانند Whatsminer M20S می‌تواند روزانه در حدود ۱۲ دلار برای شما عایدی داشته باشد.

با این حال هزینه‌های جانبی مانند برق و قوانین نامشخص استخراج در ایران منجر به ناچیز شدن این سودها می‌گردد.

دومین مورد از نحوه فعالیت مالی بیت کوین در ایران به صورت خرید و فروش و معامله این رمزارز است که از نظر قانونی مشکلی ندارد.

امروزه بسیاری از کاربران حقیقی از این طریق فعالیت می‌کنند. در این حالت افراد می‌توانند از طریق صرافی‌های رمزارزها، اقدام به خرید و فروش نموده و از سود آن بهره‌مند شوند.

369678 443 - فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟

قوانین معامله رمزارزها در ایران

به طور کلی قوانین فعالیت مالی بیت کوین در کشورهای پیشرفته بلامانع است. به طور مثال در آمریکا، برزیل، غالب کشورهای اروپایی و استرالیا این نوع فعالیت ها قانونی می باشد.

اما در کشورهای درحال پیشرفت مانند ایران، عربستان، قرقیزستان، بیت کوین دارای محدودیت های قانونی می باشد. در مورد قوانین و محدودیت‌های فعالیت مالی بیت کوین در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

بنا به گفته وزیر ارتباطات، لازم است برای این دسته از افراد پروانه فعالیت قانونی ارائه شده و با درنظر گرفتن یک سری امتیازات، فعالیت آنها قانونی شود.

با وجود ۱۱۸ مرکز مجازی که برای استخراج رمز ارز در ایران وجود دارد، شما می‌توانید با دریافت جواز تاسیس فعالیت کنید.

یکی از مشکلات اصلی در فعالیت رمزارزها، تامین برق این دستگاه‌ها است که با فعالیت ۲۳۰ هزار ماینر، حجم برق مصرفی در حدود میزان مصرف یکسال مشترکان استان‌هایی مانند چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی و یا شمالی است.

به همین خاطر است که دولت از فعالیت ماینرهای بدون مجوز جلوگیری می‌کند و قصد دارد تا در این حوزه به صورت کامل نظارت داشته باشد.

در صورتی که فعالیت مالی بیت کوین در ایران به صورت غیرقانونی در بخش استخراج صورت گیرد، از طریق برق مصرفی مشترک قابل شناسایی و پیگرد است.

در این صورت علاوه بر ضبط وسایل آنها، برق مصرفی با هزینه صادراتی محاسبه شده و آنها نیز با جریمه و تشکیل پرونده در مرجع قضایی، تنبیه می‌شوند.

برای رفع مشکلات این حوزه، دولت در سه محور قوانین و سیاست گذاری‌هایی را انجام داده است که به شرح زیر می‌باشد:

متنوع کردن انرژی: دولت درنظر دارد برای تامین نیاز برق این صنعت، از منابع مختلفی آن را تامین نماید که شامل استفاده از گازهای فلر و منابع تجدید پذیر است.

افزایش جرایم فعالان غیر مجاز: مورد دوم آن است که دولت می‌خواهد با اعمال سیاست‌های بازدارنده، از مجازات‌های سنگین آن مانند مجازات ۳-۵ برابر تا حبس استفاده کند.

ایجاد سامانه و مدیریت: در محور سوم از قوانین فعالیت مالی بیت کوین در ایران، دولت درنظر دارد با ثبت تمامی ماینرها در کشور، علاوه بر پیگیری فعالیت‌های آنها، بر مصرف برق این دستگاه‌ها در ایام و زمان‌های غیر مجاز نظارت داشته باشد.

369679 962 - فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟

آیا صرافی های ایرانی امن است؟

یکی از مسائلی که می‌توان در پاسخ به این سوال که فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟ مطرح نمود، مقوله امن بودن صرافی‌های ایرانی است.

ابتدا باید گفت صرافی‌های مختلفی در ایران در این حوزه مشغول به کار هستند که براساس حجم معاملات تخمینی آنها می‌توان نوبیتکس، بیت پین، رمزینکس و والکس را در رتبه‌های نخست دانست.

در طول چندسال گذشته، مبالغ هنگفتی از صرافی‌های مختلف رمزارزها هک و دزدیده شده است. به عنوان مثال می‌توان به صرافی DAO با ۵۳ میلیون، Bitfinex با ۷۲ میلیون، Parity با ۳۰۵ میلیون، Coincheck با ۵۳۰ میلیون و Mt.Gox با ۴۶۰ میلیون دلار اشاره نمود.

در این رابطه هرچند گزارش‌هایی از کاربران مبنی برسرقت دارایی آنها در حد وسیع از صرافی‌های ایرانی گزارش نشده است، اما امنیت این دسته از کارگزاری‌های ایرانی به صورت صددرصدی قابل تضمین نیست.

به همین خاطر است که بیشتر کاربران برای نگهداری رمزارزهای خود، از صرافی‌های معتبر خارجی مانند بایننس، کوکوین استفاده می‌کنند.

در کنار این روش، اما استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای نگهداری امن از سرمایه‌ها و رمزارزها امن‌ترین روش ممکن است که می‌توانید با تهیه کیف پول‌های گرم و سرد برای آن اقدام کنید.

369676 181 - فعالیت مالی بیت کوین در ایران چقدر امن است؟

مشکلات فعالیت مالی بیت کوین در ایران

بخش دیگری از مشکلات فعالیت مالی بیت کوین در ایران، مرتبط با تحریم‌ها است. بسیاری از شرکت‌های مالی در خارج از کشور به دلیل تحریم‌های اقتصادی، همکاری خود را با ایرانیان قطع کرده‌اند. این واقعه شامل کارگزاری‌های بین‌المللی رمزارزها نیز می‌شود که نمونه آن، صرافی بایننس است.

این صرافی که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، توانست به سرعت پیشرفت کند و اکنون با داشتن ۶۵ میلیارد گردش مالی روزانه، بزرگترین مارکت رمزارزها در جهان است.در سال گذشته با اجباری شدن تایید هویت، عملا ادامه کار با ایرانیان با وجود تغییر آیپی غیرممکن شد.

با این حال صرافی‌های دیگری نیز وجود دارند که جای خالی بایننس را پر می‌کنند. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کوکوین و کوینکس اشاره کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که هم اکنون نیز در فعالیت‌ مالی بیت کوین در ایران وجود دارد، عدم وجود قوانین شفاف در این حوزه است که نیازمند وضع قوانین و نظارت بر آن می‌باشد. با وجود سرمایه گذاری بیش از ۲۵ میلیارد تومانی ایرانیان در این بازار، بعید است که فعالیت صرافی‌های رمزارز منحل شود. اما وضع برخی قوانین از جمله مالیات بر این حوزه، می‌تواند شرایط فعالیت را سخت‌تر نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی