عمومی

چه زمانی دزدی است؟ شکستن محیط زیست در مقابل سنگریزه رویداد Copycat راه اندازی

چه زمانی دزدی است؟ شکستن محیط زیست در مقابل سنگریزه
رویداد Copycat راه اندازی

اگر موضوع توییتر بنیانگذار اکو، اندی برومبرگ هفته گذشته را نخوانده باشید متهم کردن تیم موسس Pebble به سرقت ادبی در مورد پیام‌های بازاریابی و مدل کسب‌وکار Eco، همراه با حسابداری ضربه به ضربه از آنچه او آن را “دروغگویی و جاسوسی” در تلاش برای آشکارسازی مالکیت معنوی اکو نامید، بخشیده شود – زیرا به یک داستان غیرقابل تبدیل شد.

آنچه برومبرگ ادعا می کند تقریباً از هر جنبه تکان دهنده است، اما موضوع با ناله ای به پایان می رسد، “موافق به مخالف، بدون هیچ اقدام دیگری برای پیگیری.

آنچه تکان دهنده نیست این واقعیت است که نوع فاجینگ ادعا شده توسط برومبرگ جدید نیست یا به خصوص منحصر به فرد من بیشتر از کمی ناامید هستم که ممکن است چیزی از آن حاصل نشود، زیرا وقتی هیچ اقدامی انجام نمی شود، این یک سیگنال واضح است که خوب است، برادر. بدون آسیب، بدون خطا.

با این کار از اینجا خارج شوید. مالکیت معنوی شما با ارزش ترین چیزی است که استارت آپ شما دارد، بنابراین باید دارایی های خود را پوشش دهید.

اول دزدی می کنند و بعدا از عذرخواهی امتناع می کنند

اینکه آیا دزدی استارت‌آپ‌های قدیمی مرتکب شده‌اند، بحث باقی مانده است. با این حال، یقیناً نقص اخلاقی در کار است.

اگر تیم Pebble آنچه را که ادعا می‌شود انجام دهد، این کاملاً اشتباه بود. و استارت‌آپ‌های موفق اغلب خود را قربانی سطوحی از دزدی فکری به نام منصف بودن در عشق و تجارت می‌بینند. شرکت ها همیشه از یکدیگر کپی می کنند، درست است؟ این تقریباً نوعی چاپلوسی است.

تا زمانی که برای شما اتفاق بیفتد.

بازیگران بد همه جا هستند

هنگامی که استارتاپ شما سر و صدای عمومی موفقی ایجاد کرد، کپی‌کنندگان از کار چوب بیرون می‌آیند.

حتی لازم نیست که یک بازیگر خارجی باشد. به عنوان مثال، هفته گذشته سؤالی از یک کارآفرین دریافت کردم که بارها سوخته شده توسط کارمندان مورد اعتماد شرکتش را ترک کردند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را شروع کنند، با مدل کسب‌وکار و برنامه بازاریابی بر اساس چیزهایی که هنگام کار برای او آموخته‌اند.

در حالی که این یک تهدید گسترده نیست، تجربه کلی من این است که به همان دلایلی اتفاق می افتد که کپی‌کنندگان خارجی شروع به انجام کار خود می‌کنند.

مورد کپی‌برداری قرار گرفتم، از جمله زوجی که هر پیکسل وب‌سایت ما را بالا بردند (به جز ما نام، البته)، و حتی یکی که من را به عنوان مدیر عامل آنها فهرست کرده است. اگر چند سامری خوب که می‌دانستند به چه چیزی نگاه می‌کنند، سرم را بالا نمی‌بردند، هرگز متوجه هیچ یک از این حوادث نمی‌شدم.

من تقریباً چند بار قربانی جاسوسی فکری شده ام – با ظاهر شدن بازیگران مشتریان، سرمایه گذاران، حتی کسانی که سعی کردند من را وادار کنند که اسرار تجاری را در طی یک “مصاحبه” برای یک “مجله فناوری خارج از کشور” حذف کنم. و بله، یکی از استارت‌آپ‌های من مورد ضربه یک ترول ثبت اختراع قرار گرفت که ما به طرز ناامیدکننده‌ای نمی‌توانستیم در مورد آن انجام دهیم.

دژخیمان و دشنام در همه سطوح اتفاق می افتد. می‌توانم بگویم حداقل یک سؤال در ماه از کارآفرینان درباره چگونه با کپی‌هایی که قبلاً پیدا کرده‌اند مقابله کنیم. و معمولاً تا زمانی که آنها با من تماس می گیرند، اکثر گزینه های غیر تهاجمی و غیر دعوی از روی میز خارج می شوند.

علاوه بر این، شما اغلب با بازیگری سر و کار دارید که منبع آن سخت است یا هیچ قانون یا اختیاری ندارد. روی آنها که می توانید به آنها تکیه کنید. فقط باید به NFTها و رمزارزها نگاه کنید تا ببینید چقدر راحت می توانید از سایه ها سرقت کنید.

این یک حقیقت غیرقابل انکار است: هنگامی که یک کپی را کشف کردید، در بازی بسیار دیر شده اید.

پاسخ دادن به یک کپی‌کننده به زمان، تشدید، استرس و در بسیاری از موارد پول نیاز دارد. علاوه بر این، می‌تواند شتاب شما را کاهش دهد، در حالی که تیم شما زمان می‌گذراند حفاظت از منافع آنها به جای رشد آنها.

بعد از این همه سردرد و سوزش سر دل و یادگیری راه سخت، تعداد کمی از روش های اثبات شده برای محافظت فعالانه از ایده ها و IP شما، به ترتیب از کمترین تأثیر را برای بیشتر افراد دارد.

روش ۱: ثبت اختراع

اختراعات یک شر ضروری هستند. و من بر کلمات ضروری و شر تاکید می کنم. حق ثبت اختراع و سایر ادعاهای حقوقی مالکیت معنوی فوراً از IP شما محافظت نمی کند، آنها فقط به شما این حق را می دهند که در نبردی مانند نبردی که برومبرگ برای ورود به آن مردد است بجنگید.

روش ۲: ایجاد سریع سهم بازار

در حالی که به نظر می رسد این ساده ترین روش روی کاغذ است، اما در واقع سخت ترین روش است و می تواند گران ترین باشد. به عنوان مثال، تقریباً هیچ تفاوت رقابتی بین Uber، Lyft و همه رقبای خرد آنها، به جز نام تجاری، وجود ندارد. در حالی که این نوع حفاظت رقابتی پتانسیل پیروزی در نبرد را دارد، شما ممکن است هرگز در جنگ پیروز نشوید، و فقط به خرج کردن پول برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار با ضرر ادامه می دهید.

روش ۳: بهبود دائمی در اجرا

در درجه اول آمازون این کار را انجام می دهد . آنها حفاظت را با بهتر، ارزان‌تر بودن و آینده‌نگر بودن در هر کاری که انجام می‌دهند ایجاد می‌کنند – IP محافظت شده به بهترین شکل اجرا می‌شود. این طاقت فرساترین روش است – از نظر جسمی، ذهنی و مالی. این همچنین خطرناک ترین است، زیرا خوشحال کردن مشتری پیشنهادی بسیار دشوارتر و پیچیده تر از جلب رضایت مشتری است.

روش ۴: نوآوری

و احتمالاً این همان چیزی است که برومبرگ به آن تکیه کرده است – خوب، این و سرمایه ۹۰ میلیون دلاری او پیشتاز هستند.

تضمینی‌شده‌ترین راه برای جلوتر ماندن از رقبا این است که راه حل خود را همیشه بهتر، ارزان‌تر و بیشتر کنید. کارآمد، ساده تر و گسترده تر. این فقط در مورد آخرین فناوری نیست، بلکه در مورد استفاده و ترجمه فناوری جدید به محصول است. این ترفندی است که اکثر کپی‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. آنها ممکن است فناور باشند، اما مشتریان فناوری را نمی خرند، بلکه نتایج آن فناوری را می خرند. نتایج ایجاد کنید، و کپی رنگ پریده می شود.

هر چه زودتر از هر یک از این استراتژی ها استفاده کنید، بیشتر موثر هستند. این یک اونس کلاسیک پیشگیری است که ارزش یک پوند درمان را دارد. و در هر صورت، این روش‌ها بسیار کم‌هزینه‌تر و دردسر کمتری نسبت به پرداخت وکیل به منظور توقف و توقف و هرگونه اقدام قانونی متعاقب آن هستند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی