خبر

تولید بیش از ۴۵ هزار تن کاغذ در سال گذشته

تولید بیش از ۴۵ هزار تن کاغذ در سال گذشته

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مورد خودکفایی کشور در تولید کاغذ، گفت: وزارت صمت در تولید صنایعی که مستقیما مربوط به وزارتخانه می‌شود در سال گذشته رشد داشته است؛ اما در تولید کاغذ هنوز به صورت کامل به خودکفایی نرسیده‌ایم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از دو سوم کاغذ مورد نیاز کتب درسی در داخل کشور تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر وزارت صمت به دنبال خودکفایی کشور در تولید کاغذ کتب درسی است، در سال گذشته بیش از ۴۵ هزار تن کاغذ تولید شده که ۳۰ هزار تن آن به حوزه کتب درسی اختصاص پیدا کرد؛ بیش از دوسوم کتاب‌های درسی در سال گذشته توسط کاغذ داخلی تولید شد که امیدواریم این رقم امسال به صد درصد برسد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خانه ملت ادامه تصریح کرد: وزارت صمت بستر لازم را برای خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی فراهم کرده که این مهم همراهی وزارت آموزش و پرورش و تخصیص منابع را می‌طلبد.

وی یادآور شد: تولید کاغذ در بخش‌های مختلف از تولید مقوا گرفته تا حوزه چاپ، نشر و کتب درسی را شامل می‌شود اما در حال حاضر در حوزه چاپ و نشر و روزنامه وارد کننده کاغذ هستیم که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در تولید کتب درسی به خوکفایی لازم برسیم.

برادران در ادامه اظهار داشت: اگر بتوان خمیر کاغذ را در داخل کشور تولید و اعتبارات مورد نیاز برخی از پروژه‌های صنعتی را با قول‌های مساعدی که بانک‌ها در شورای مربوط به کارگروه کاغذ داده‌اند تامین کنیم و همچنین با توجه به تاکیدات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر روند توسعه، بی تردید در حوزه تولید به رشد دست خواهیم یافت.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مورد خودکفایی کشور در تولید کاغذ تا پایان دولت سیزدهم؛ گفت: در مورد خودکفایی کاغذ در حوزه چاپ و نشر هنوز وارد کننده هستیم و برای رسیدن به خودکفایی در این حوزه زمان بیشتری نیاز داریم.

برادران در پایان خاطر نشان کرد: یکی از ورادات مهم کشور در حال حاضر «کاغذ» است؛ واردات در بخش کاغذ انواع و بسته بندهای مختلفی دارد که هر کدام اقتضائات خاص خود را در تولید در بر می‌گیرد، در حوزه این صنعت خانم ابروفراخ مدیرکل صنایع سلولوزی، چاپ و نوشت افزار جدولی تهیه کرده‌اند که نشان می‌دهد در چه بازه زمانی در تولیدات مختلف کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی