خبر

استقلال از پرسپولیس در بورس پیشی گرفت

استقلال از پرسپولیس در بورس پیشی گرفت

382258 782 - استقلال از پرسپولیس در بورس پیشی گرفت

اقتصاد۲۴- زمستان سال گذشته بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر عرضه سهام دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس داد. این پذیره نویسی تقربیا ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و پس از دو هفته پرحاشیه به پایان رسید.

بر اساس وعده‌ها ارزش‌گذاری سرخابی‌ها روز ۲۳ بهمن سال ۱۴۰۰ انجام و ارزش نهایی پرسپولیس سه هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش استقلال دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام شد. البته در آن زمان بسیاری از کارشناسان حقوقی و اقتصادی نسبت به این ارزش‌گذاری اعتراض کردند؛ اما این اعتراضات به جایی نرسید.

در نهایت و پس از انجام دو هفته‌ای پذیره‌نویسی، در باشگاه استقلال، افراد حقوقی ۲۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد سهام و حقیقی‌ها ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد و حقیقی‌ها ۸۹ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه را خریدند.

ارزش استقلال بیشتر از پرسپولیس

طی دو هفته نماد‌های استقلال و پرسپولیس بازگشایی شدند، یعنی در اولین هفته نماد استقلال و پس از پرسیولیس بازگشایی شد. سهام باشگاه استقلال ۴۰۵ تومان و باشگاه پرسپولیس ۳۴۵ تومان کشف قیمت شد.

بر همین اساس سهام آبی‌ها در روز بازگشایی ۵۷ درصد و سهام قرمز نیز تقربیا ۱۳ درصد رشد داشت.


بیشتر بخوانید: پرسپولیس ۳۴۵ تومان در بورس قیمت خورد


در مجموع باید گفت که مجموع ارزش باشگاه از دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان به چهارهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر پرسپولیس با ارزش اولیه سه هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. این یعنی ارزش استقلال بیشتر از پرسپولیس شد.

برخی از فعالان بازار سرمایه علت این موضوع را زمان بازگشایی اعلام کرده‌اند. برخی دیگر عقیده دارند که ارزش باشگاه‌ها واقعی نیست و پس از چند ماه می‌توان گفت که سهام کدام باشگاه وضعیت بهتری دارد.

البته باید به این نکته توجه کرد که در زمان پذیره‌نویسی تقربیا تمامی کارشناسان هشدار عدم ارزندگی سهام این دو باشگاه را داده بودند. حال باید منتظر ماند و دید که حقیقی‌های بازار سرمایه چگونه سهام سرخابی‎‌ها را معامله می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی